Announcement

Collapse
No announcement yet.

kroeginstallatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kroeginstallatie

Beste experts,

Ik wil jullie een probleem voorleggen: Onze kroeg gaat verhuizen en er zullen enkele dingen gaan veranderen.
    Zo hadden we een vergunning voor 90 dB. In de nieuwe kroeg wordt dat 110 dB. We doen het nu nog met de volgende instalatie:

DAP PALLADIUM P-400
    4 x JBL JRX-115 (oudere modellen)
    limiter van de gemeente op 90 dB.

Aangezien we willen gaan knallen moet er meer laag bij. Ik zat aan het volgende te denken:

als toevoeging:

1X Dap X-18B subwoofer
    1X Dap Palladium P-700 (bridge mode)
    1x Behringer Cx-2310 (crossover)
    1x speakerdraad 2*2.5mm2
    1x limiter van de gemeente max. 110 dB

kan dit samen? Is dit voldoende laag? Is 110 dB veel? Het mag iets duurder.... alvast bedankt!

90 Zeer hinderlijk, gehoorbeschadiging na 8 u Zware vrachtwagen op 15 m, bulldozer op 15 m, druk stadsverkeer, mixer (80-90 dB), tractor, vrachtwagen, schreeuwend praten, gejuich bij rustig sportevenement, gillend kind, passerende motorfiets, kleine luchtcompressor

95 Elektrische drilboor, op de snelweg rijden met open dak, viool (84-

103 dB), fluitspel van dichtbij (85-111 dB), trombone van dichtbij (85-114 dB), F16A straaljager op 600 m hoogte

100 Zeer luid Zware vuilniswagen, naar vuurwerk kijken, metro (90-115 dB), machine in fabriek, klas in timmerschool, motorfiets (95-110 dB), sneeuwmobiel, danszaal, boom box, diesel vrachtwagen, ketelslager, grote luchtcompressor, pneumatische beitel, krachtig spuitend gaslek, versnellingsbak auto, in de auto op drukke snelweg, F16A straaljager op 300 m hoogte

105 Sneeuwblazer, helicopter op 30 m (100-105 dB), krachtige maaimachine, pauken, roffel op grote trom, F16A straaljager op 150 m hoogte (107 dB)

110 Extreem luid Heimachine, rockconcert (110-130 dB), schreeuwen in iemands oor, gillend huilende baby, speelgoed piepbeestje dicht tegen het oor, motorzaag, bladblazer, disco, drukke videospelhal, symfonie-orkest gemiddeld niveau, onveilige walkman op zijn hardst (112 dB), op een sneeuwmobiel rijden, zandstralen, hard spelende radio of hifi, F16A straaljager op 90 m hoogte

ik raad het je niet aan om met je muziek op 110 decibel in je kroegje te draaien...

Comment

dankjewel! Wat vind je de samenstelling van de set? De kroeg is 90 m2. Iemand een idee?

Comment

ligt natuurlijk aan je budget en aan je eigen wensen, ik persoonlijk ben niet zo een fan van dap en ga liever voor het iets duurdere spul. :wink:

Comment

wel leuk zo'n opsomming van db's maar als je een bardancing hebt. hoef je echt niet op 90 DB te gaan draaien.

de vergelijking met industrie app. en muziek op 110 db is trouwens wel anders. Een zaag op 110 db is een heel ander geluid dan een beat op 110 db. Tuurlijk zijn de beide schadelijk voor het gehoor, maar de vergelijking kan niet gemaakt worden.

Op een beetje feest zijn uitschieters tot 135 DB meer regel dan uitzondering

Comment

Laten we eerst even de vraag stellen, moet er nog fatsoenlijk gepraat kunnen worden?
            Willen jullie echt nog een kroeg / café blijven, of meer richting club / disco gaan ? Het volk dat naar café's gaat wil meestal nog een fatsoenlijk gesprek kunnen voeren ;)
            't is maar iets om over na te denken, maar dit is natuurlijk allemaal later ook nog in te stellen. Verder dat DAP slecht zou zijn. Ik hoor goede verhalen over de DAP AX series, hoe de X serie 't doet, dat weet ik niet.

review van een niet nader te noemen site:

Wel goed

Allereerst is het een groot blok kunstof.
            Maar voor de grote drive in is dat geen probleem. Hij gaat toch best redelijk hard en blaast daarbij ook best veel lucht...
            Maar hij gaat hard maar je hoord dan wel flink geblaas uit de kast en als je er dan voor staat is dat niet zo mooi. Maar achter in de ruimte hoor je weer alleen de bas.
            Goede box
            Hoop dat je hier iets aan hebt.

Comment

haha, leuke beoordeeling.

Dus geen windmachine maar zo'n kast. Nu weten we alleen nog steeds niets over de reikbaarheid, zuiverheid. Stevigheid van de kast, speaker, handvaten etc.

En hoe hard gaat hij nu eigenlijk, en waarmee vergelijkt deze jongen het dan precies? Met zijn radiowekker of met een hoorngeladen subkast.

Comment

Ik heb deze kast zelf niet staan, ik sluis alleen de mening van iemand door, omdat dit nogal lullig zou zijn als je er pas achterkomt als je hem al gekocht hebt.
                Mijn tip: ga een keer luisteren, laat hem lekker stampen, zodat je het met eigen oren kan horen, of dit het geval is, of dat de persoon die deze review heeft geschreven slechts een kieskeurig persoon is.

Don't shoot the messenger ;)

Comment

Originally posted by NBeat
                  Ik heb deze kast zelf niet staan, ik sluis alleen de mening van iemand door, omdat dit nogal lullig zou zijn als je er pas achterkomt als je hem al gekocht hebt.
                  .....
                  Don't shoot the messenger ;)

Was ook geen aanval, meer een opmerking.

Comment

bedankt voor de reacties!

We zijn een studentenkroeg en gaan naar een grotere soort bar/disco. De oppervlakte is 90 m2. We willen laat op de avond gewoon lekker kunnen feesten. We hebben af en toe en DJ (house). Zuiver hoeft het niet persé te klinken. Als het maar lekker klinkt voor de leek. Let wel: studenten zuipen zich een slag in de rondte en luisteren niet naar klassieke muziek. De bron van het geluid is meestal een muziekcomputer met mp3.

Ik vraag me af of dit een set is die bij elkaar past en wat ik er, indien nodig, aan zou kunnen veranderen... nogmaals bedankt!

Comment

Beste GeritG,

Om een goed en onderbouwend antwoord te geven op je antwoord is het handig om een budget vrij te geven en wat je met dit budget allemaal wilt kopen, want er zijn tal van mogelijkheden in diverse prijsklasses.

Comment

1000 €; 1 of 2 laagkasten 18 inch. versterker en een actief filter.

Comment

Beste Gerrit, kijk eens naar 2 x [url=http://www.bax-shop.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.f lypage&product_id=1405&category_id=45&option=com_v irtuemart&Itemid=2] sub laag van Behringer, 1 x CX 2310 crossover en 1 x Behringer EP 2500 versterker. Wanneer er op een later tijdstip wat extra geld voorhanden is nog 1 x EP 2500 erbij aanschaffen en dan beiden gebrugd plaatsen achter elke sub.

Ik ben een groter fan van Behringer dan van DAP, aangezien DAP niet de betrouwbaarheid en klank geeft wat Behringer wel heeft. Ik zeg hiermee niet dat dit topkwaliteit is,maar beter dan je eerste voorstel.

Wat betreft de limiter moet je voldoen aan voorwaarden van de gemeente. Hebben zij een merk een type opgegeven, waarschijnlijk een Dateq SPl-1 of niet?

Comment

geen idee, ik weet alleen dat er 110 dB op de vergunning staat. Is een versterker per kast (1500W) niet teveel voor een speaker van 800w?

Bedankt voor jullie hulp! ik zal een binnenkort mijn keuze maken.

Comment

Versterkers in deze serie moet je met een korreltje zout nemen qua specificaties. Je mag sowieso zeker 1.5 het vermogen pakken wat je luidspreker aan zou moeten kunnen. Uit ervaring weet ik dat deze combinatie erg goed werkt.

Comment

Working...
                              X