Announcement

Collapse
No announcement yet.

kroeginstallatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee, zelfs 2e hands ga je geen kwaliteit krijgen.

Kan de OP even wat meer info geven wat voor kroeg het is?
    Hoe groot, wat voor doeleinden enz..

Comment

volgens mij zijn die dingen uitvoerig besproken.

Comment

Idd, niet goed gelezen.

Laat die dealer maar eens langs komen, die kan een offerte maken. Maar of het voor die 1000 euro, of iets meer gaat lukken? Ben benieuwd

Comment

ik denk persoonlijk niet dat er een dealer langs komt voor 1000 euro. Want je zit in de branche van de goedkope merken en vaak is de winstmarge minimaal waardoor dat soort extra services ook zullen moeten worden betaald.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
            ik denk persoonlijk niet dat er een dealer langs komt voor 1000 euro. Want je zit in de branche van de goedkope merken en vaak is de winstmarge minimaal waardoor dat soort extra services ook zullen moeten worden betaald.
            Een goeie dealer doet ook moeite voor kleinere bedragen. Uiteraard zal service betaald moeten worden en je moet niet van een goeie dealer verwachten dat ie webshop prijzen aanhoud. De winstmarges die daar worden aangehouden zijn zo laag dat je wel alle tijd aan dozen schuiven moet besteden om rond te komen.

Comment

Ik denk dat je het niet gaat redden met €1000,- Doe het bedrag maal twee en kijk dan nog eens.

Comment

Bedankt allemaal voor het advies. Ik denk dat we nog even gaan wachten met de laagkasten. Eerst maar eens een versterker voor de JBL kasten en misschien een limiter (niet van de gemeente) om de boel in goede banen te leiden. We werken met een grote groep personeel, die er absoluut geen kaas van hebben gegeten. De 19 inch kast afsluiten is misschien ook wel handig.

Comment

Gelukkig heeft Behringer geen reparatie afdeling meer, zij ruilen alles in wat binnen twee jaar kapot gaat. Dus wat dat betreft top service en je zit nooit zonder versterker. De prijzen van Behringer zijn dusdanig laag dat je dit binnent twee jaar moet afschrijven en dan snel een nieuwe kopen met wederom 2 jaar omruilgarantie.

Wanneer het over betrouwbaarheid gaat zou ik uberhaupt niet in deze klasse blijven. Om maar te zwijgen over geluidskwaliteit. Je kan top luidsprekers hebben, maar een budget versterker haalt alsnog deze kwaliteit naar beneden. Dus het eerder gegeven advies van de ander posters zou ik terhart nemen en kijken naar een fatsoenlijke betrouwbare versterker.

Comment

ik heb nog wel een carver te koop staan 850 euro. HEb je lavast 150 om verder te besteden

Comment

bedankt, maar dat is voor ons teveel van het goede. Ik ga denk ik toch eerst maar eens voor de Behringer EP-1500 ga voor mn Jbl kastjes. later ga ik denk ik voor een enkele JBL laagkast met nog een EP-1500 en een Behringer crossover. Redelijke prijs, kwaliteit en geluidsniveau.

Comment

Originally posted by GerritG
                        bedankt, maar dat is voor ons teveel van het goede. Ik ga denk ik toch eerst maar eens voor de Behringer EP-1500 ga voor mn Jbl kastjes. later ga ik denk ik voor een enkele JBL laagkast met nog een EP-1500 en een Behringer crossover. Redelijke prijs, kwaliteit en geluidsniveau.
                        Kijk ook eens naar de C2 serie van JB-systems. Robuuste versterkers met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Klankmatig ook ronduit prima. Zou ik persoonlijk velen malen liever kiezen dan een Behringer. De C2 serie heeft zich al genoeg bewezen en word hier in de regio ook in diverse kroegen/disco's wekelijks gebruikt met een minimum aan klachten. Dat moet ik bij de Behringers nog maar eens zien gebeuren :wink:.

De JB-Systems C2-450 levert meer vermogen dan de EP 1500 en is haast niet duurder. (EP1500: 339,- / C2-450: 369,50).

De EP 1500 levert 2x 260w. op 8 ohm, en 2x 400w. op 4 ohm (20Hz, dus niet de 1Khz gegevens uit de shop...). De JB levert 2x 300w. op 8 ohm, en 2x 450w. op 4 ohm.

Daarnaast vraag ik mezelf af om welke JBL laagkasten het gaat. Want een EP1500 op een stel baskasten lijkt me aan de lichte kant. (Kan er natuurlijk mis hebben...).

Comment

Behringer staat er om bekend dat ze heel goed kunnen kopieeren. Dus als ik de keus zou hebben zou ik toch kijken naar behringer. OF beter nog gewoon even door sparen en wel iets goeds kopen. Misschien iets duurder, maar meer restwaarde bij wederverkoop en zowiezo veel langer bruikbaar.
                          Dus omdat ze "goed" kunnen kopieren, gaat jou keuze uit naar Behringer? Toevallig welleens een DJX 700 in je handen gehad? Lijkt me geen goede kopie van de DJM 600 hoor!

Restwaarde lijkt me overigens een aspect die minder van belang is voor een kroeg. Vaak word de apparatuur gebruikt tot het "op" is, en daarna wordt het vervangen door nieuwe apparatuur.

Comment

Originally posted by Max
                            Originally posted by GerritG
                            Kijk ook eens naar de C2 serie van JB-systems. Robuuste versterkers met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Klankmatig ook ronduit prima. Zou ik persoonlijk velen malen liever kiezen dan een Behringer. De C2 serie heeft zich al genoeg bewezen en word hier in de regio ook in diverse kroegen/disco's wekelijks gebruikt met een minimum aan klachten. Dat moet ik bij de Behringers nog maar eens zien gebeuren :wink:.

De JB-Systems C2-450 levert meer vermogen dan de EP 1500 en is haast niet duurder. (EP1500: 339,- / C2-450: 369,50).

De EP 1500 levert 2x 260w. op 8 ohm, en 2x 400w. op 4 ohm (20Hz, dus niet de 1Khz gegevens uit de shop...). De JB levert 2x 300w. op 8 ohm, en 2x 450w. op 4 ohm.

Daarnaast vraag ik mezelf af om welke JBL laagkasten het gaat. Want een EP1500 op een stel baskasten lijkt me aan de lichte kant. (Kan er natuurlijk mis hebben...).
                            Het gaat om de versterker voor mijn 4 JBL JRX-115 kasten alleen dan volgens mij de voorgangers van ongeveer 7 jaar oud. Dus voor mijn oude full range speakers.

Comment

Originally posted by Max
                              Behringer staat er om bekend dat ze heel goed kunnen kopieeren. Dus als ik de keus zou hebben zou ik toch kijken naar behringer. OF beter nog gewoon even door sparen en wel iets goeds kopen. Misschien iets duurder, maar meer restwaarde bij wederverkoop en zowiezo veel langer bruikbaar.
                              Dus omdat ze "goed" kunnen kopieren, gaat jou keuze uit naar Behringer? Toevallig welleens een DJX 700 in je handen gehad? Lijkt me geen goede kopie van de DJM 600 hoor!

Restwaarde lijkt me overigens een aspect die minder van belang is voor een kroeg. Vaak word de apparatuur gebruikt tot het "op" is, en daarna wordt het vervangen door nieuwe apparatuur.
                              wie beweerd dat de DJX 700 een kopie is van DJM 600? Je moet nu niet mijn woorden gaan verdraaien.
                              Maar nu je het naar voren brengt. Qua uiterlijk lijken ze precies op elkaar. En waarom denk je dat hij zo goedkoop is. Niet om dat de kwaliteit hetzelfde is.

En ja beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen.

Overde restwaarde heb je misschien gelijk, als de eigenaar het cafe wil houden. Er zijn genoeg cafe's die een goede naam opbouwen en het verkopen op het hoogtepunt. Dan is een goede installatie wel degelijk van belang.

Daarnaat heb je waarschijnlijk andere klanten als cafe's dan wij, want een beetje goed cafe vervangt zijn apparatuur voordat het kapot is. Anders kost het je inkomsten. (Of de eigenaar gaat zelf zingen)

Comment

Daarnaat heb je waarschijnlijk andere klanten als cafe's dan wij, want een beetje goed cafe vervangt zijn apparatuur voordat het kapot is. Anders kost het je inkomsten. (Of de eigenaar gaat zelf zingen)
                                "Op" wil niet per definitie zeggen dat de producten kapot zijn. Om een voorbeeld te noemen; Hier in een kroeg waar ik welleens werk staat een CMX5000 waarvan enkele veren v/d knoppen niet goed meer doordrukken door het vele gebruik. Ding werkt prima, maar is langzaam wel aan vervanging toe.

Comment

Working...
                                X