Announcement

Collapse
No announcement yet.

Denon DN-S1000 of Numark Axis-9CR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Denon DN-S1000 of Numark Axis-9CR

De vraag lijkt me duidelijk:

Welke speler zouden jullie kiezen en waarom?

Ik twijfel namelijk tussen deze twee.
    Als ik er 1 aan zou gaan schaffen gaan ze mee voor kleine feesten en worden ze door mij zelf gebruikt.(geen boer die het laadje of laatje eraf kan lopen van bijvoorbeeld de Numark :x)

Graag voor en nadelen, of heb je gebruiks ervaring en misschien kan de site admin er nog wat over zeggen? :P

Alvast bedankt!

Edit: hier nog 2 linkjes naar de spelers. beter laat dan nooit!

Denon DN-S1000
    Numark Axis-9CR

Re: Denon DN-S1000 of Numark Axis-9CR

Even linkjes d'r bij zou handig zijn :wink:
    Dan kan iedereen direct zien welke je bedoelt.

Comment

Klik hier voor de luie Denon klikkers
      Voor
      - Top merk, goede kwaliteit die zich al ruimschoots bewezen heeft
      - Klein
      - Slot-in, dus geen hele cd lade, must voor elke dj!
      - Veel bags / kisten voor beschikbaar
      - Mooiere scratch dan de numark
      - MP3
      - Je kan tijdens het afspelen al een ander nummer laden
      Na:
      - Klein (voor sommige, stel dat je hem kwijt raakt)
      - Knoppen zitten over heel het apparaat, niet echt handig.

Persoonlijk:
      Lekker beginnend cd speler, duidelijk met kwaliteit voor de pijs hoef je het niet te laten. En vind hem gigantisch lelijk.

Klik hier dan maar voor Numark
      Voor
      - Grotere pitchbereik, gebruik je toch nooit zover
      Na
      - geen mp3 functie
      - Geen slot-in, gigantisch onhandig!

Persoonlijk:
      Ook zo'n lelijk ding.

Ook al eens naar de American Audio CDI 500 (of 300)

Wie vult me aan?

Succes met je keuze.

Comment

ik zou voor de denon gaan :)
        slot-in zie ik meer zitten en display en ik vind hem fijner ingedeeld als de numark, scratche suckt alleen wel maar gebruik ik toch amper :P
        met beide cd spelers niet veel ervaring maar toch meer met de denon als de numark :wink:
        verder met citybeatz eens :D

Comment

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Even linkjes d'r bij zou handig zijn
          Dan kan iedereen direct zien welke je bedoelt.
          Ik zal er inderdaad linkjes bij zetten was ik even vergeten :oops:
          Ik heb ook een filmpje van de denon gezien waarin alle functies werden getest enz. Erg mooie functies en de seamless loop(heeft de Numark ook) is zeker handig!

Ik zoek nog wel even verder of ik nog andere goede spelers zie rond die prijs.
          Ik zal nog wel even onderzoek plegen naar de American Audio.

Alvast bedankt!

Comment

Het is trouwens wel van belang dat de speler er redelijk prof uit ziet. De Denon is misschien klein maar heeft wel veel functies. Door zijn formaat ligt hij in het midden segment van profesionaliteit(Mede door de naam: Denon). De Numark ziet er erg cheap uit en ook erg kwetsbaar.
            Heb nog geen tijd gehad om naar de + en - punten van de american te gaan kijken :oops:
            Wat nu in ieder geval wel bekend is dat de look en het merknaampje ook wat belang heeft gekregen bij de keuze.
            De prijs moet tegen de €400,- aan liggen per speler. Hoger kan/wil ik niet gaan.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met kiezen

Comment

Al eens gekeken naar de Pioneer CDJ 100, 29 euro boven je budget maar het is het waard
              Wat minder functies, maar iets meer kwaliteit. Collegabedrijf gebruikt ze al jaren ze zijn niet kapot te krijgen.

Ik zou persoonlijk een keuze maken tussen Denon of de Pioneer, mocht iets minder budget hebben kun je kijken naar:
              American Audio CDI-300
              of zelfs Reloop!

Toch vind ik het meer zoiets van kom ze eens proberen, in de showroom van bax liggen de meeste bovengenoemde spelers als showmodel in de winkel. Idee om eens langs te komen misschien?

Comment

De numark is leuk heb er weleens mee gedraait... maar ik zou zelf voor de denon gaan voor een tientje meer heb je wel meerdere functies en naar mijn smaak zien ze er stukken beter uit!

Comment

Waar ga je de spelers eigenlijk voor gebruiken? Wanneer ik mocht kiezen voor thuis gebruik zou ik gaan voor de Axis 9. Betere scratch en loop functies. Alleen zo ontzettend jammer dat er geen slot in op zit.

Ga je het "on the road" gebruiken en zoek je een speler die waardevast is(vergelijk het met een VW golf) dan kan je beter een pioneer of de denon pakken.

Verder heb ik persoonlijk ook veel goede ervaringen met de American Audio CDI 300 en 500. Met name de 500 heeft een slot in en veel, heel veel functies welke bijzonder goed werken.

Comment

Originally posted by jochanan
                    Waar ga je de spelers eigenlijk voor gebruiken? Wanneer ik mocht kiezen voor thuis gebruik zou ik gaan voor de Axis 9. Betere scratch en loop functies. Alleen zo ontzettend jammer dat er geen slot in op zit.

Ga je het "on the road" gebruiken en zoek je een speler die waardevast is(vergelijk het met een VW golf) dan kan je beter een pioneer of de denon pakken.

Verder heb ik persoonlijk ook veel goede ervaringen met de American Audio CDI 300 en 500. Met name de 500 heeft een slot in en veel, heel veel functies welke bijzonder goed werken.
                    Ik ga de speler uiteindelijk wel voor on the road gebruiken maar niet zo heftig. Het gaat mij erom dat de speler er tegen kan om af en toe eens naar feest(jes) mee te gaan. Ik zal ook nog even verder speurwerk verrichten naar de american. Nog even voor de duidelijkheid ik ben gewoon Wackyy alleen lukte het sinds gisteren niet meer om in te loggen. probleem is opgelost door nieuw account aan te maken.

Comment

Heb een beetje onderzoek gepleegt naar de 500. Ik heb zelf nog geen ervaring met de 500 dus blijft het altijd een gokje terwijl ik van de denon al bijna overtuigd ben. Hoe is de anti-shock? Er staat in de webshop 10 sec dat is niet zo veel. Ik ben ook niet zo te spreken over het universele uiterlijk. Hij heeft wel weer veel effecten is voor mij niet zo'n groot pluspunt want heb tot nu toe alleen nog simpele cd-spelers gehad dus zal eerst moeten wennen aan het apparaat voordat ik uberhaupt iets met de effecten ga doen. Al met al blijf ik erbij dat de Denon een betere keus is voor mij. De prijs kwaliteit verhouding ligt bij de denon ook wat hoger denk ik. De denon heeft ook mijn voorkeur omdat ik hem als eerste echte dj-speler heb. Hij lijkt me ook een goede instapper. Daarna wordt het een Dns 3500tje of cdj800. Eerst dus maar eens kijken waar mijn voorkeur qua mixen ligt.

Comment

Duidelijk antwoord, heb je ook aleens gekeken naar de CDJ 200 van Pioneer?

Comment

De CDJ 200 is een beetje aan de dure kant voor mij helaas :( Hij is veder wel mooi. Dan zou ik nog voor de 100 kunnen gaan maar die heeft eigenlijk helemaal geen opties. Wel een goede oliegeveerde anti-shock! dan zal je denken waarom de 100 niet want je wilde toch geen opties? Nou kijk het geld groeit me niet op de rug en 2 cd-spelers zijn al een hele investering. En als het er nou 2 zijn met wel wat opties (zoals de Denon) dan kan ik daar wel een tijdje mee vooruit.

Comment

Dan nog eens wat... Ik ben ook wel op zoek naar een goede mixer. Heb nu een Dateq Crew maar die is eigenlijk te breed en niet echt geschikt voor drive-in. Om hiervoor nou een nieuw topic te starten is ook weer wat. Ik probeer eerst even of het hier kan anders open ik nog wel een nieuw topic. Ik heb verder geen voorkeuren. 4 kanaals wel en eigenlijk wel van de <€250 reeks. Dacht zelf aan een pioneer maar wat is het verschil eigenlijk met de MX versie behalve dat het een tientje scheelt? En hoe zijn de faders en de potmeters ed? Ik heb zelf niet de mogelijkheid om naar Bax te komen (150 km heen en 150 terug is wel een beetje veel :P) Dus vertrouw ik op gebruikservaring van de forumers hier. Of misschien raden jullie mij wel een andere mixer aan?

Comment

Ik heb de versie zonder bpm counters een paar jaar geleden gehad, was er niet zo tevreden over..
                              Voor het geld wat je ervoor betaald krijg je wel een nette mixer maar ik vond het allemaal maar een beetje goedkoop aanvoelen en het was niet echt naar wens.
                              Nu heb ik een Reloop Rmx 40 Bpm, daar ben ik over het algemeen zeer tevreden over, dus kijk eens naar de dsp versie of naar een mixer van synq, die schijnen ook goed te zijn :)

Comment

Working...
                              X