Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waarom een duurdere versterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom een duurdere versterker?

Hallo, ik ben ff geintereseerd in het volgende: je hebt versterkers van 200euro, maar ook van 1000euro. Nu wat ik mij afvraag is of het een verschil maakt qua klank door je boxen of is het gewoon de levensduur waarvoor je betaalt?
    Het kan misschien stom klinken deze vraag maar ik ben nogal 'noob' in het pa wereldje waardoor ik het ook altijd moeilijk vind voor nieuwe boxen en verstekers enzo. Iig bedankt voor de reply's:D

De prijs zal ook wel deels hangen aan de kwaliteit onderdelen die er gebruikt zijn..
    En dat zal de levensduur wel beinvloeden den ik :roll:

Comment

ow ok bedankt:D

Comment

Het geluid van een versterker van 1000 euro is natuurlijk beter. Ook zullen duurdere versterkers goed op 2ohm kunnen draaien. Met een dap palladium bijvoorbeeld is dat niet te doen. Sommige duurdere reeksen zijn lichtgewicht, weegt je versterkerrack geen drol, maar ach. Staat toch op wielen. :wink:

Comment

Heren, even wat post opgeschoond. Dit topic gaat over versterkers en niet over bussen, auto`s en transportmiddelen om je versterker te transpoteren.

Uiteraard zit er wel degelijk verschil in die versterker van 200 en 1000 euro en je betaald bij dit soort producten niet tot nauwlijks voor het merknaampje opzich. Denk aan de volgende veranderingen

- Type voeding (dus betrouwbaarheid)
          - Type elektronica (dus betrouwbaarheid)
          - Resultaat (geluidskwaliteit)
          - Stabiel op lagere ohmages
          - Fatsoenlijke aansluitmogelijken (dus niet met draaischroeven)
          - Gewicht
          - Behuizing
          - Uiteraard het grootste verschil is het vermogen wat je versterker dient te produceren, hoe hoger hoe duurder.

etc. etc. Dus ja er zit wel degelijk verschil in.

Comment

Bedankt:D Dit mag van mij op slot, ik weet genoeg:D

Comment

Dit gaat niet op slot, wellicht dat er in een later stadium mensen zijn met een soortgelijke vraag.

Comment

Working...
              X