Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Drive-in show

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Drive-in show

Heey :) ,

Een vriend van me wil drive-inn show beginnen, deze wil op schoolfeesten draaien dus reken toch op een man of 200 ( niet zo'n grote school ). Deze wil alleen een geluidsset aanschaffen maar heeft al computer moet alleen nog versterker + boxen + mengpaneel voor ertussen. Wat raden jullie aan er is een maximum van €1000,= . Lichtset word dan gehuurd. Graag zou ik willen weten wat die het best voor boxen kan kopen en welke versterker hoeft niet 1 versterker te zijn mag ook 2 of 3 ligt eraan hoeveel je op mengpaneel aan kan sluiten, en dan een box of 4 of 6 :lol: .

Mvg Sandro

Titel aangepast

en verlichting?

HEt is trouwens Drive-In en geen drive-inn. Inn is een soort motel.

Comment

en verlichting?
      Zoals ik het lees gaat hij deze huren.

Voor 1000 euro kan je opzich wel wat leuks kopen. Heb je een voorkeur voor actief of passief. Persoonlijk zou ik voor dit budget namelijk liever gaan voor een goed stel actieve luidsprekers aangezien dat behoorlijk scheelt tov een stel passieve luidsprekers + versterkers + dure speakon kabels. Graag even je voorkeur.

Comment

Leuk begin budget...

Actief is wel aan te raden ook kwa ruimte in de auto etc.. en geen achterlijk zware versterkers..

Volgende keer Qua, oke ?

Comment

€1000,- voor (waarschijnlijk) 2 versterkers, 4 boxen en een redelijk mengpaneel en dan ook verwachten er 200 man mee aan te kunnen is wel héél erg weinig. Als ik jouw was zou ik even doorsparen tot je een wat groter bedrag hebt. Natuurlijk kan ik wel iets zo even samenstellen voor dat geld maar dan krijg je spul dat in de budget fase zit.
          Wil je met jouw geld 200 man aankunnen zul je heel wat laag in je geluid kwijtraken. (denk ik but correct me if i'm wrong)
          In jouw geval zou ik naar zoiets als het volgende setje gaan kijken:

4* American audio DLS-15
          1* American audio VLP 1500 amplifier
          4* Procab speaker kabel 5 meter versie
          1* Reloop RMX-30
          1* Procab tulp kabeltje voor tussen je mixer en versterker
          1* Kabeltje voor tussen je pc en je mixer
          Tot slot nog een flightcaseje waar we alles in kunnen gooien na gebruik :P
          Flightcase
          Hoe je je mixer zou willen vervoeren moet je maar even melden dan zoek ik daar ook nog wel even wat voor op.

Totaal prijs: €1333,75

Conclusie qua "gear" :
          De American audio speakers zijn af en toe wat aan de felle kant maar hebben een (heel) hoog gevoeligheids niveau. Dat heb je wel nodig aangezien je 200 man wil voorzien van wat geluid.
          De versterker is gewoon redelijk tot goed. Natuurlijk zeggen de Crown gebruikers: "Flut" Niet kopen troep maarja die mensen zullen vooral naar het merkje en de prijs kijken.
          de Kabels zijn van Procab een goed merk niets op aan te merken.
          Met de Reloop mixer kan je even vooruit. En tot slot de flightcase: die is gewoon redelijk en is in staat om de versterker te kunnen houden. Moet je er later natuurlijk geen palladium dap beest van 35 kg in gooien want dan sta ik niet in voor de gevolgen :wink:

Je hebt nu 3 keuzes.
          Of je legt je eisen lager en koopt een kleinere set, of je spaart nog even wat bij en koopt een betere set, dan is er ook nog keuze 3 waarbij je ervoor kiest zo'n soort formatie als dit te nemen. Bij elk van de 3 keuzes is een gevolg.
          Gevolg van keuze A: Je hebt je eisen lager gelegd tot bijvoorbeeld 75 man. Door dit te doen kan je 2 semi-prof speakers kopen die beter klinken zodat je de mensen op een net stukje geluid kan trakteren.
          Gevolg keuze B: Je hebt nog wat bij gespaard en kan nu 4/6 fatsoenlijke goedklinkende speakers kopen die aan je wensen voldoen en de 200 man halen.
          Gevolg keuze C: Je wilt kostte wat het kost die 200 man halen, maar niet (veel) meer geld er voor uit trekken. Dan koop je zo'n setje als dit waarmee je de 200 man (net) zult halen (mits op statief!). Het werkt. Maar vraag me niet hoe. Het geluid zal oorverdovend zijn doordat de speakers zelf al niet zo'n beste basweergave hebben. En je zult het er eigenlijk alleen maar erger mee maken door ze op statief te zetten.

Het lijkt er een beetje op dat ik de set die ik zojuist heb samengesteld aan het afkraken ben. Dit is misschien ook een beetje zo, maar ik laat hiermee zien dat als je die 200 man wilt halen je voor zo'n soort setje moet gaan en je er dan rekening mee moet houden dat het geluid enigzins bagger klinkt. Je kan het nog ietwat rechttrekken met wat subwoofers erbij maar nog steeds klinkt het niet echt lekker en heb je onderhand meer geld uitgegeven dan nodig was. Als ik de keus moest maken zou ik mijn eisen nog eens bekijken en wat lager leggen en nog wat doorsparen. Zodat ik op het eind een mooie top/sub top/sub combinatie zou kunnen kopen. Door dit te doen koop je geen 2 keer iets waardoor je voordeliger uit bent.

Sandro, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

[Edit]
          Dam jullie waren me net voor :P

Comment

Actief is inderdaad ook een leuke optie. Alleen zit je dan niet met achterlijk zware versterkers maar met achterlijk zware speakers (in zijn budget dan). :wink:

Comment

Als je snel besteld heb je nog 10% korting en kom je op de 1200 euro uit!

Comment

haha j.s coolen is slim haha 8)

Comment

Heeft er nog iemand een ander alternatief voor Sandro als geluid/drive-in set?

Comment

Ja wat heb ik hier op toetevoegen. Je zal een keuze moeten maken wat je eerst gaat aanschaffen en vervolgens de rest inhuren. Persoonlijk zou ik dan de djset eerst aanschaffen en de geluidset lager ivm het feit dat die geluidset op elke hoek van de straat is te huren en een fatsoenlijk betaalbare dj set niet.

Wel heb ik wellicht nog een hele leuke inruil set voor jou staat van een top kwaliteit waar je makkelijke 150 man mee kan bespelen..

2 x KME 1122S topkast
                    1 x KME 18d subwoofer

Kan ik je leveren incl. kabels voor € 1250.- en is in een super goede staat. Bijna te bizar hoe netjes deze set er nog uitziet. Set is 1 jaar oud.

Comment

Working...
                    X