Heb helaas maar 1 uitgang op mijn mixer.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Doorlussen van speaker-(s)kasten
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
de behringer inuke series kunnen wel 2 ohm draaien die erg goedkoop zijn dan halen ze ook heel veel POWER(sws overrated net als elk budget audio setje zoals alle home cinema sets en alle low end speakers en versterkers) tov hogere impedantie er zijn trouwens ook high end auto versterkers die op 1 ohm draaien maar geloofik geen enkele stopcontact amp kan 2 ohm aan. let nog wel even op dat 8 ohm vaak het gemmidelde getal ia en dat de speaker gwn n minimum impedantie kan hebben van 5 ohm als je nou denkt slim te zijn en je multimeter dr op aansluit dit gaat geloofik niet werken de weerstand van de speaker is afhankelijk van de spelende frequentie.
Comment
-
ryjuhn,
Zou je eerst eens willen lezen wat de "PS" Berkelbeats geschreven heeft?
Je verhaal slaat helemaal nergens op!
Gebruik eens leestekens en dan niet alleen de punt aan het einde van je verhaal.
Een spellingscontrole is ook erg verhelderend.;)
De PS heeft het over 4 actieve luidsprekers welke hij door lust.
Marcel.
Comment
-
Inderdaad Davidwerf, Het komt helaas veel bij beginners voor dat ze meerdere speakers op 1 kanaal aansluiten. En dan wordt het zaakje te heet en de versterker zijn loodje legt. Alleen een beveiligde versterker schakelt zijn output automatisch uit. Er zijn ook versterkers verkrijgbaar waar meer speakers aangesloten kunnen worden. Ik heb thuis nog een Soundlab SP 300 staan,op deze versterker zijn per kanaal 2 jack plugaansluitingen en kan ik op beide kanalen er in totaal 4 speakers aansluiten. De speakers hebben een weerstand van 8 ohm,de versterker is per kanaal minimaal 4 ohm vereist. En daar komt flink wat geluid uit wanneer ik de fader open schuift!
Als je maar op de weerstanden oplet en de boel niet gaat clippen,dan zal de installatie niet stukgaan.
M.v.g, Johny.
Comment
Comment