Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autobierkratradio?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Autobierkratradio?

Ik kreeg laatst een keer een idee om een radio te maken in een bier krat.
    Ja ik weet het nogal vreemd idee maar lijkt me wel leuk om mee te nemen naar het strand bijvoorbeeld.
    Maar nou heb ik eigenlijk een vraag,
    want kun je een autoradio zo op een 12 volt accu aansluiten?
    of gaat er dan iets grandioos mis in de autoradio?
    misschien zijn er nog wel andere ideeën, die hoor ik dan ook graag!

Beste Bart,

Op het internet zijn hele fora's vol geschreven met dit soort projecten volgens mij.
    Dit forum is echter (meer) bedoeld voor professionele licht-, geluids- en videoapparatuur.

Op www.dity.nl vond ik een soort gelijk project. Misschien kun je hier eens een kijkje nemen.

Groet,
    Dave

Comment

Bedankt voor de tip!

Comment

Je kan een radio er direct op aansluiten ja.
        Als je er een versterker bij zet, heeft het inschakelen van de versterker even wat aandacht nodig.
        In dit topic meer hierover.

Comment

Wacht nog een paar weken zou ik zeggen, ik heb toevallig vandaag wat inside info gehad van heineken, ze hebben zo'n ding gemaakt ;) Zou over een paar weken in de supermarkten moeten liggen. Mits ze hem bestellen natuurlijk..

Comment

Aha er zijn dus meer mensen die dit toch wel een leuk idee vinden..
            Ben alleen geen fan van heiniken maar daar plakken we dan wel een sticker overheen ;)

Comment

Ja of toch zelf even iets bouwen.
              Het beperkende is de accu capaciteit; hoe grote de accu hoe zwaarder het krat gaat worden, maar hoe langer ie meegaat voordat je hem moet opladen.
              Ik zou er overigens zelf geen versterker inbouwen, een autoradio levert zo'n 15 tot 25 watt RMS vermogen, das al meer dan genoeg om flink wat herrie te geven.
              Pak bij voorkeur 2 composets (dus losse woofer en tweeter).
              Of zorg voor een goede (sub)woofer, en filter de andere speakers af, dan kan je met relatief goedkope kleine speakers toch een leuk geluidje krijgen.
              Zet er bij voorkeur geen 3-weg auto speakers in, die kunnen vaak de lage tonen niet aan en gaan hierdoor al snel vervormen :)

Comment

Originally posted by NBeat
                Wacht nog een paar weken zou ik zeggen, ik heb toevallig vandaag wat inside info gehad van heineken, ze hebben zo'n ding gemaakt ;) Zou over een paar weken in de supermarkten moeten liggen. Mits ze hem bestellen natuurlijk..
                De borden staan nu al een paar dagen langs de kant van de weg, dus ik dent dat ze die dingen besteld hebben ;)

Comment

Gewoon veel kratjes kopen en lekker feestje vieren, dan krijg je ze vanzelf wel haha :lol:

Comment

Maar ja zelfbouwen is natuurlijk wel een uitdaging. Je moet het wel zo bouwen dat je met een 12V adapter je krat thuis kan opladen en vervolgens deze een dagje kan meenemen.

Ik vrees dat het Heinkenkrat meer een batterij achtig geheel wordt. Met van die grote D batterijen.

Comment

Ik heb er vandaag een gekocht (nouja.. één doos.. zitten 2 speaker kratjes in) echter ze zijn niet echt groot, worden gevoed door 3 AA batterijen en zien er vrij plastic uit.. ;) dus.. verwacht er niet te veel van.. ik ga zometeen eens AA batterijen zoeken.. en eens kijken wat voor geluid ze geven..

Maare.. ik verwacht er niet echt veel van ;) Op TV / Internet zien ze er een stuk beter uit..

Comment

Zijn het van die mp3 speler boxjes?

Comment

Ja, ze zijn ongeveer even groot als je hand... gaan minder hard dan de grolsch music bag.. zelfbouw is een betere optie..

Ik denk dat ik binnenkort ook maar s naar dit idee ga kijken.. ff een bierkrat mishandelen voor dit doel ;)

Comment

Oh, dan is het niet eens een echt bierkrat...
                            De Grolsch music bag gaat inderdaad nog redelijk hard, je plugt je mp3 speler aan het versterkertje en je hebt geluid.
                            Dat minikratje van Heiniken is alleen een radio toch? of kan je daar ook je eigen mp3 speler inpluggen?

Comment

Je kan je eigen mp3-speler eropin pluggen.. 't is eigenlijk een soort van music bag.. maar dan in mini-kratjes.. Beetje nep.. Toen ik de reclame zag dacht ik dat ze groter waren....
                              Je moet trouwens zelf nog 3 AA batterijen erin doen, of hem aan je pc hangen met een USB voedingskabel...

Comment

Working...
                              X