Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alecto goed merk? ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alecto goed merk? ?

Hey!

Wie heeft er ervaring met het merk Alecto,

Wat voornamelijk Mengpanelen heeft.
    word overigens volgens mij niet meer gemaakt, maar weet ik niet.

Ik vraag om jullie ervaring met dit merk,

Alvast bedankt.

Mvg, DJ - Vince

ze worden nog wel gemaakt. En alle waarde voor zijn geld.

Je kan er dus niet veel van verwachten.

Leuk voor een beginnende dj zonder eisen

Comment

Beste Vince,

Opzich krijg je waarvoor je betaald..

Toch zou ik even doorsparen voor een beter tafeltje. Voordeel van een betere tafel van een 'echt' merk is dat je er, wanneer je hem weer wilt verkopen, er meer voor terug krijgt.

Wat is je budget? Misschien is er in de Shop wel iets te vinden?

Groet,
      Dave

Comment

Nja ik ben zeker een beginner.

Ik heb een leuk 2e hands setje gezien en gereserveerd.
        En ik weet van andere alecto tafeltjes dat deze inderdaad niets bieden.

Maar ik koop in een keer dus een hele set bestaande uit:
        4 kanaals alecto mengpaneel,
        2 cd-spelers
        110 watt sony versterker
        en 160 watt Gemini speakers
        + een enorme Flightcase waar alles in 1x in kan.

Mijn Budget komt niet hoog en ik wil alles in 1x want dan kan ik oefenen.
        later dit jaar kan ik al gaan uitbreiden.

Maar dit mengpaneeltje heeft een Stereo equalizer, voorbeluistering, crossfader, talkover, analoge VU, en heel veel effecten.

Dus opzig... ja ik weet het niet maar ik heb hem al wel gereserveerd.
        Want de set is maar 160 euro, en ik ga het daar uiteraard eerst testen!
        als het niet goed is kan ik altijd weglopen

Verder kijk ik wel.

Comment

Originally posted by Dj - Vince
          Maar dit mengpaneeltje heeft een Stereo equalizer, voorbeluistering, crossfader, talkover, analoge VU, en heel veel effecten.
          EQ heeft praktisch elke mixer ;)
          voorbeluistering ook,
          crossfader gebruik ik niet, meestal wordt die alleen bij scratchen veel gebruikt,
          talkover is onzin.. zeker bij t oefenen gebruik je die niet..
          VU-meter zit ook overal op ;)
          effecten gebruik je ook niet echt als je nog moet beginnen met oefenen.. dus daar zou ik t niet voor doen ;)

160 euro is indd niet veel.. maar let op, dat heeft waarschijnlijk ook een reden!!

Comment

mm ja opzig is dat wel zo,

Maar ik zeg het in verhouding met andere Alecto's

Er zijn alecto's zonder Vu, Zonder EQ, zonder Crossfader,
            normaal zijn ze gewoon kaal en simpel.

Toch lijkt me deze een zeer degelijke.
            De set is zo goedkoop omdat het wat oudere spullen zijn,
            en gezien alleen de Speakers erg goed zijn.

de cd-spelers horen eigenlijk thuis tussen een stereotoren
            en de versterker ook.
            Maar om te oefenen is het toch niet heel verkeerd lijkt mij?

Ik heb een Computer 100% DJ ready gemaakt met PCDJ FX VRM.
            Die komt er zowieso ook op.

De cd-spelers vervang ik later dit jaar, en wieweet ook de versterker.

Dusja, Volgens mij is het een geinig beginners gebeure.
            Mijn Budget gaat voorlopig niet boven de 200 en ik ben bovendien ook nog maar 15.

Comment

Als je alles over een poosje alweer wilt vervangen lijkt het me zonde om eerst deze tussenweg te nemen.
              Ik raad je dan ook ten zeerste aan om met een beetje 'degelijk' spul te beginnen met meer mogelijkheden, zodat je ook daar mee kunt oefenen.

Comment

Nog iets, een hifi-cd-speler kan je vrij weinig mee.. daar zit namelijk geen pitch op ;) Ga gewoon voor een degelijke mixer, hang je pc eraan en sluit hem tijdelijk aan op je stereotoren oid.. (of je pc-speakers.. desnoods) Zodat je door kan sparen voor degelijke cd-spelers en speakers / versterker..

Geloof me, als ik alle 'tussenstapjes' niet gekocht had, dan had ik veel eerder een degelijke set gehad.. Ook ik heb namelijk ooit een skytec mixer gehad (2 zelfs.... waarvan ik er 1 af en toe nog gebruik...) Leuk voor de 10 jarigen.. maar de kwaliteit is waar je voor betaald!

Comment

Volgens mij was ons eerste tafeltje een Alecto. Deze bracht Roberto van dit forum in toen we met drive-in shows begonnen. Helaas was deze heel snel "dood" te noemen, dit zegt tevens iets over de kwaliteit.

Echt een merk wat je vroeger bij de lokale discoboer tegen kwam die iets heel goedkoops wilde aanbieden voor de echte beginner. Kijk dan liever naar een JB Systems mengpaneeltje.

Comment

mm ja okey,

Mijn computer hangt al een hele tijd aan mijn stereo.
                    maar daar oefen ik al maanden mee.

Mijn Budget rijkt gewoon niet boven de 200 euro en dat blijft tot eind december ook wel zo.

Enja, eigenlijk is het ook gewoon om te zien of ik het nog steeds leuk blijf vinden als ik met wat meer moet gaan doen dan alleen draaien met een scherm. En ik weet zowieso wel dat Alecto overal word neergezet als een slecht C merk. Maar dit tafeltje is uit de 90's en draait nog steeds soepel zonder enkele problemen. Ik bekijk het bij deze mensen thuis voor 100% en als het niks is ben ik zo weer weg.

Anders is het jammer als het snel stuk is. Maar dan kijk ik wel voor wat anders, Het is bovendien alleen maar om te kijken of ik het leuk blijf vinden.

Comment

Als je een mixer uitzoekt die ietsje meer kost, maar wel betrouwbaarder is en technisch beter in elkaar zit, zul je er meer voor terug kunnen krijgen. Mocht je het nu toch een leuke hobby gaan vinden, dan heb je direct een mixer waar je even mee vooruit kunt.

Comment

Maargoed, Ik zeg nog steeds duidelijk.

Het gaat om een complete set voor een bedrag wat mijn portemeniks toelaat.

Als ik alleen een mixer zou moeten kopen en daarvoor 200 eurie had had ik er al een gekocht.

Ik kan wel doorsparen, maar ik heb een reservering staan. En ik ga zowieso kijken.

wieweet is de Pro - 99 helemaal niet z'n slechte, en anders leer ik wel van mijn eigen fouten. Vaak wil ik dingen zelf ervaren :wink:

Comment

Dj vince, je vraagt om onze mening. Wanneer je deze liever niet wilt horen dan moet je ook geen vraag stellen natuurlijk.

Tot slot let even goed op of de faders kraken. Dus het paneeltje even aansluiten en geluid erover sturen. Wanneer je geen kraken hoor of andere rare geluiden dan kan je er vanuit gaan dat ze er zuinig mee zijn geweest.

Comment

Inderdaad, onze eerste mixer was een Alecto mengpaneeltje. Gekocht voor een paar 10-tjes op een 2dehands site. Thuis een leuke tijd mee gehad, maar voor drive in werk is zoiets echt niet geschikt. Ik denk dat je beter iets door kunt sparen en voor een wat bekender merk (ook met je garantie)! Er zijn voor 100 euro al veel leukere mixers te koop dan de meeste types Alecto.

Comment

Het is inderdaad zo dat ik vraag om een mening,
                              En zoals gezegd van mensen met eigen ervaring.

Die heb ik gehad en de meeste zijn negatief.

Maar Het tafeltje is qua uiterlijk in prima conditie.
                              Is een aantal jaren oud maar draait volgens de momentele eigenaar
                              nog als altijd. Ik loop hem helemaal door en ookal is het mijn eerste.
                              Ik weet waarop ik moet letten, Ik beluister alle kanalen stuk op stuk,
                              Detaill op detaill. En ook even lekker hard om te horen of het dan niet slechter gaat klinken. Zoals al gezegd, Wanneer mij iets niet bevalt loop ik gewoon weer weg.

En blijkt het naderhand toch sleht te zijn dan is het mijn weg gegooide geld. Jammer dan... Ik heb er altijd degelijke speakers en een versterker aan over.

Comment

Working...
                              X