Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede compacte baskast

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goede compacte baskast

Na 4 jaar veel plezier te hebben gehad van mijn afterburners (Cerwin Vega) wil ik iets kleiners.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de beste baskast. Niet hoorngeladen, het is ter ondersteuning van de 15" topkasten. Dus kleine subtiele kasten, maar ze moeten wel laag gaan.
    Geen dap of behringer rotzooi.
    Wie helpt mij (en andere in de toekomst) Met de de zoektocht naar een kleine goede baskast

Tot nu toe heb ik verschillende dingen gehoord, maar niets was echt naar mijn tevredenheid.

Afgelopen week heb ik mogen werken met 2 punishers van Electro Voice, maar ik werd er nou niet echt warm of koud van.

Eerder heb ik ook geluisterd naar de S118 van Cerwin Vega, maar dat was nou ook niet echt je van het.

Zoek je een actieve of passieve kast? Dubbel 18 inch of enkel? Ik heb wel wat kastjes in mijn hoofd waarover ik persoonlijk erg tevreden ben, maar je weet ook dat ik nogal een actief freak ben :D

Comment

absoluut niet actief. Dat heeft veel nadelen die ik in een ander topic al een keer heb aangegeven:

Nadelen:
      zwaar, lastig instelbaar, geen zicht op piekvermogens, de versterker is alleen inzetbaar voor die kast en niet voor meerdere kasten, extra kabel naar je speakers (XLR en spanning)

Dus nee voor mij geen actief, maar lekker passief. En dan het liefst gewoon 1 x 18". Dan blijven ze tilbaar.

Comment

Beyma 18G50, en dan volgens het ontwerp van andre huisman. Compact (60x60x64 geloof ik), 18 inch, en gaat als de brandweer!

Comment

maar gaan als de brandweer is nou niet echt een specificatie.
          Ik heb even de speaker opgezocht maar met 98 db 1m/1w vind ik het nou niet zo'n beest

Daarnaast is die Andre een aardige man, maar heb hem al een aantal betrapt op vergissing en aparte meningen omtrent geluidsapparatuur (ow wat zeg ik dat toch weer netjes).

Dus eigenlijk wil ik graag wat specificaties. En ik ben geen hobbyist dus wil niet zelf gaan bouwen. Maar gewoon een goed gebouwde fabriekskast.

Comment

Ik vind 98 db heel wat, zeker omdat beyma wel vrij realistische waarden meet, en niet bwvs van de berg af met de wind in de rug. Rcf scoort bij voorbeeld ook ongeveer dit.
            Mocht je niet zelf willen bouwen kun je contact opnemen met bv een bedrijf als IVEN, ben daar een paar maand terug op een soort promotiedag geweest, en was behoorlijk onder de indruk van het daar getoonde.
            Wat andre betreft, wat je van hem als persoon vind maakt mij niet zoveel uit, maar het ontwerp waar ik op doelde heeft zich al meerdere malen bewezen.

Comment

ok bedankt voor je toelichting. Toch ga ik liever voor een professionele kast dan voor dan voor zelf bouw projecten.

Ik geloof best dat de kasten goed zullen zijn, maar mijn klanten verwachten nette professionele kasten.

Iven maakt dacht ik ook de punishers na. Op zich best aardige kasten, die veel minder kosten dan de "echte" Electro Voice. Dus dit bedrijf is zeker voor de mensen waar grote merken niet van belang zijn, een heel goed alternatief. Maar helaas niets voor mij.

Comment

Morgen komt er iemand van Community bij ons langs om een aantal mogelijk te laten luisteren.

Volgende week krijgen we een sound check van Audac, een nieuw merk uit Belgie, waar wij al een aantal 10" toppen van hebben.

Ik hou jullie op de hoogte

Comment

topic opgeschoont.

Comment

je zou eens een luisterdemo kunnen vragen van de 4-Acousic speakertjes. Dit is een merk uit duitsland en schijnt echt niet verkeerd te klinken. Ook de kast afwerking is gewoon netjes.

Gr,
                    Dave

Comment

zou je mij via pm kunnen laten wie dat leverd

Comment

PM in je postvak ;)

Comment

dank u ik ga ernaar kijken

Comment

Je mag hier uiteraard wel de link posten naar de fabrikant, maar niet van een dealer of importeur. Ik heb uiteraard even gegoogled en hiermee kon ik enkel de importeur vinden. Heb jij een linkje beschikbaar?

Heb je overigens al naar Electro Voice gekeken? Nog een paar weekjes en dan zijn deze ook bij ons te verkrijgen :D .

Comment

Working...
                            X