Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitoren gezocht voor DJ-setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monitoren gezocht voor DJ-setje

Ik wil graag beginnen met DJ'en en zoek dus een goedkope set om de basis mee te doen.

Ik heb dit gevonden:

2x Pioneer CDJ100
    1xBehringer DJX700

Welke boxen heb ik nodig om thuis te draaien?

BVD

Sciter,

Ik zie de link met software & hardware niet zo, meegenomen naar Geluid.

Verder, jij zoekt een stel DJ-monitoren voor thuis. Wat is je budget? We kunnen nu een hele lijst aanvoeren, maar als dit allemaal boven je budget is heb je er nog niets aan. ;)

[edit] Topictitel aangepast.

Comment

Ik zoek geen monitoren?

Waarom is mijn onderwerp daaring veranderd?

Ik heb het over cd-spelers en een mengpaneel.

Comment

Je hebt het over boxen om thuis te draaien, daar zijn DJ-monitoren het beste voor geschikt aangezien die het beste presteren op korte afstand en niet ver dragen.

Verder zie ik in je openingspost geen vraag over je DJ-set staan?

Comment

Misschien denkt hij met monitoren aan beeldschermen ofzo,,

Comment

Dit is een monitor:

een box voor de dj alleen zodat hij thuis makkelijk zichzelf kan horen met prima geluidskwaliteit

Op het moment dat jij thuis een hoop draait heb je meer aan een monitor (dus geen beeldscherm maar een box) en op het moment dat je veel de deur uitgaat om te draaien heb je andere boxen nodig (daarom dus de vraag wat je wilt)

Comment

Laten we wel even duidelijk zijn Paradise, dat plaatje is een PA-monitor. Je hebt ook kleinere monitoren en die lijken me voor thuis beter geschikt.

Comment

Ooh nu snap ik de titel verandering.

Enkele goedkope, goede merken van een ''monitor''

En is het setje dat ik in de openingspost geplaatst heb goed voor beginners?

Comment

Denk niet in merken, denk in luidsprekers. Een leuk merkje op een luidspreker is leuk, maar vaak heb je voor het budgetsegment van een A-merk een beter presterend geheel van een B-merk. Je betaalt namelijk ook veel voor de naam.

Maar zonder een budget kunnen we nog steeds niets adviseren. (Wat is voor jou goedkoop? 200 euro? 20 euro?)

Verder, de DJ-set die je op het oog hebt is een leuke startersset, als het biedt wat je zoekt. Zoek je tabletops zonder poespas dan zijn de CDJ100's ideaal.

Comment

Eigenlijk is het principe van een monitor qua geluidskwaliteit zowat hetzelfde als dat van een hifi systeem? Mooi geluid in kleine ruimtes..
                    Of zit er nog ergens een verschil?
                    Was aan het twijfelen voor op kamer tussen hifi setje of monitors..

Ps: klinken panasonic hifi boxen anders als ze aangesloten zijn op een PA amp ipv de bijhorende versterker?

Comment

Een Hi-fi setje concentreert zich op het optimaliseren van muziek, een goede monitorset concentreet zich op het zo natuurgetrouw mogelijk weergeven van geluid. Dus geluid zo precies mogelijk laten horen als dat de bron zegt dat het zou moeten. Vooral bij produceren is dit een múst, want natuurgetrouwe monitoren zijn essentieel om ervan zeker te zijn dat een audiospoor op elke speaker goed klinkt.

Wel is een hifi-systeem een perfecte referentie. Ook gebruik ik vaak iPod oordopjes, een goedkope headphone van een tientje en een keukenradio als referentie.

Comment

Kijk bij het merk KRK. Ik heb ze en die presteren toch echt het best in hun prijsklasse.

Comment

Ja klopt (ik heb zelf ook KRK staan), maar er zijn ook genoeg andere merken die goed presteren. Het ligt er volledig aan wat je budget is.
                          De prijzen van monitoren liggen nogal ver uiteen, dus je ben er in ieder geval zeker van dat er iets in jouw budget past.

@Patrick, kan je eens een productie van je laten horen? Ben benieuwd!

Comment

Bedankt voor de hulp

Ik ga even naar monitors kijken en zoeken naar KRK zodat ik kan vergelijken.

Die BEhringer mixer is ook een beetje goed genoeg?

Comment

Die mixer die je nu hebt?
                              Prima mixertje voor een beginnende hoor!

Ik zou zeggen: ga oefenen, treed op, verdien geld en investeer weer het een en ander.

Comment

Working...
                              X