Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stemvervorming door de bas van de dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stemvervorming door de bas van de dj

Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier en wil al direct een groot probleem aanhalen wij verhuren een videogastenboek en als er mensen voorstaan die iets willen zeggen vervormd de stem door de bas van de dj.
    Dus mijn vraag is wat is het probleem ?
    Is het de micro die niet deugt of iets anders we hebben de input al verlaagt maar hielp niet. We zijn op ons einde van ons latijn. Ik heb een voorbeeld maar kan het hier niet posten blijkbaar? Ook een foto van onze micro.
    Als jullie ons kunnen helpen?
    Dank u
    Vriendelijke Groeten
    NEO
    Attached Files

Ik kan de afbeeldingen niet zien, probeer ze even te hosten op een site als Imageshack en de link hier te plaatsen. (Liefst geen grote foto's)

Misschien kun je iets meer vertellen over de setup. Het is nu nogal vaag wat je precies hebt staan qua opstelling en zonder meer informatie wordt het lastig om na te gaan wat er precies mis is.
    Hoe werkt het principe met mensen die vooraan staan om iets te zeggen i.c.m. een aanwezige DJ?

Comment

Bij sommige mixers kun je ook de toonregeling van de microfoon regelen, zit daar het probleem?

Comment

Hoi allen
        Ik heb de foto's in de link gezet
        Het gaat dus over een video gastenboek dat volledig opzichzelf werkt bovenaan zit de camera en daarnaast de micro we kunnen alleen de input regelen van de micro voor de rest is het een industriele pc die draaid op windows xp als de dj begint te spelen met hoge bassen (niet bij alle ledjes vervormd dit het geluid ) luister maar naar de sample die ik bij de foto's gestuurd heb.
        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Comment

Is het niet mogelijk de microfoon te verplaatsen, of een apart statief te nemen waarbij de microfoon boven de sprekers komt te hangen, netjes gericht? Ik denk namelijk dat er erg veel omgevingsgeluid wordt meegenomen door de microfoon die in het systeem zit.

Ik zou persoonlijk proberen om een andere (eventueel losse) microfoon aan te sluiten om te kijken of het beter gaat. Ik denk dat een richtmicrofoon al een stuk beter zal presteren. ;)

Comment

Alles zit ingebouwd in het toestel dat gaan we zo willen houden maar de mic zit in een gat in de printplaat dat kleine ronde zwarte ding is het mogelijk hier een andere in te steken een die zware bassen aankan bestaat zoiets

Comment

OP gebied van zulke zaken ben ik echt een leek.
              In ieder geval al hard bedankt voor de reakties

Comment

Ik zie ze regelmatig op bruiloften staan, en daar zetten ze die gastenboek vaak in de hal, of bij de garderobe. In ieder geval niet in dezelfde zaal als waar de dj staat.

Of zoals Rick zegt inderdaad een richtmicrofoon te plaatsen. Maar dan loop je wel weer kans dat de microfoon weer veel duurder wordt dan het hele apparaat!

Comment

Ja dat klopt we zijn er pas mee begonnen maar soms kan het niet anders en daarom zouden we graag een oplossing hebben.De prijs speelt niet zo'n rol maar moeten wel zeker zijn dat de stem niet vervormd.

Neo

Comment

Maar op sommige feesten staat het volume zo abnormaal hard dat de subtrillingen en frequenties doordreunen tot in de hal of garderobe. En dan helpt het verplaatsen vrij weinig.

Comment

Ja dat klopt dus bestaat er een micro die daar tegen kan die het geluid opneemt zoals het is en niet begint met te vervormen

Neo

Comment

Er zijn diverse richtmicrofoons beschikbaar, maar ik zou je wel adviseren om eens langs te gaan bij Bax-shop in de showroom om eens het een en ander te vergelijken. Het moet namelijk wel een oplossing worden die je netjes kunt wegwerken in je systeem én de klank + de gevoeligheid van het systeem is belangrijk. Hier kunnen ze je in de showroom wel wat meer over vertellen, wel adviseer ik om dan eens een afspraak te maken zodat er diverse microfoons voor je klaarliggen. ;)

Comment

Working...
                        X