Announcement

Collapse
No announcement yet.

opties vaste installatie, 70m2, 50 man, 800,-

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opties vaste installatie, 70m2, 50 man, 800,-

Hoi allemaal,

momenteel zijn we druk bezig met de verbouwing van een jeugdruimte en de geluidsinstallatie moet ook deels vervangen worden.

de ruimte is ongeveer 7 x 10 meter en 2.5 meter hoog en op een drukke avond tellen we ongeveer 50-60 mensen, niet heel veel dus.

de muziek is min of meer een mix van alle genre's en het volume ligt ongeveer op kroeg niveau denk ik. mensen willen graag nog een babbeltje kunnen maken, maar soms gaat hij wel harder als de sfeer er naar is.

we zoeken iets in de volgende richting
    4 speakers voor de verdeling over de ruimte, moeten opgehangen worden
    1 versterker om het zaakje aan te sturen.
    de nodige meters kabel om e.e.a. netjes aan te sluiten (ik denk dat we wel een metertje of 50 nodig hebben (geen systeemplafond dus we moeten buitenom etc))

het moet ook enigzins hufter-proof zijn als dat kan. liever dus iets zwaarder spul neer hangen en dat 'temmen' dan dat ze de boel op blazen zeg maar.

we dachten zelf aan ongeveer dit
    1x Behringer EP 2000 versterker link bax-shop
    4x Behringer B212XL passieve luidspreker link bax-shop

toegegeven dat dit lijstje al boven het gestelde budget uit gaat,zelfs zonder de kabels. het is dan ook meer een indicatie. misschien is het veel te veel overkill en zijn we beter en goedkoper af met lichter (in 'vermogen' en fysiek) spul.

hebben jullie suggesties?

Je geeft aan dat het hufter-proof moet zijn en je liever iets te veel hebt..
    Dan denk ik niet dat deze set echt is wat je zoekt.
    Moet het perse passief zijn?
    2 topjes van een gerenommeerd merk gaat denk ik beter werken.
    Kijk bijv. eens naar Opera 402/405 van dB technologies.
    Zijn actieve kastjes die normaal tot 75 personen worden gebruikt voor de verhuur, dus dat zaaltje moet ook wel lukken. ;)

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Overigens, toevallig dat we ze zelf ook 'n jaartje terug hebben geinstalleerd in een zaal 2x zo groot. Daar ging 't om 4 stuks.

Comment

Op het moment dat je actieve kasten gaat ophangen moet je wel héél goed oppassen of je publiek er niet bij kan. Je zou zomaar een grappenmaker kunnen hebben die loopt te klooien met je kast.

Beter is het om alles te bedienen vanaf één (liefst te vergrendelen) locatie. Denk bijvoorbeeld aan 4 speakers op 8 ohm, een stevige versterker die je op 4 ohm laat werken en die je inbouwt met een afgesloten plexiglas front er voor met een slot. Volgens mij heeft Highlite die in het assortiment. Zo kan je versterker mooi spelen, maar zonder dat hier mee geknoeid kan worden.

Verder zou ik liever voor 15 inch kiezen. Waarom? Omdat deze wat leuker presteren in het laag en daarom fullrange te gebruiken zijn. Zeker wanneer je ze gaat ophangen heb je aan een 12 inch niet echt genoeg om ook het laag wat in je muziek te krijgen, iets dat toch wel prettig is om te hebben.

Het zal lastig worden om met dit budget een viertal prettig presterende kasten + versterker te regelen. Misschien kun je eens kijken naar een tweedehands aanbieding, of een begin maken met twee luidsprekers om te zien hoe dat gaat. Zeker voor 50 á 60 man heb je daar dan in ieder geval voldoende aan en eventueel kun je nog een extra tweetal ophangen als de spreiding niet helemaal voldoet.

Comment

bedankt voor jullie reacties zover!

wat mij betreft is het geen probleem om in eerste instantie voor twee speakers te gaan en zien hoe dat gaat. als we denken meer nodig te hebben kunnen we in principe altijd nog uitbreiden als het potje weer gevuld is.

je punt met actieve speakers was mijn gedachten ook reeds gepasseerd. nou zullen de meeste gasten wel van de opgehangen speakers afblijven, maar we wilden inderdaad het liefst straks de versterker afstellen en afgesloten monteren om rommelen te voorkomen. dit om zowel de installatie als de buren te sparen.

zijn er suggesties voor een combi van 2 speakers + versterker die in aanmerking zouden komen? wij zien door de bomen het bos niet meer namelijk... :|

misschien nog ter aanvulling.. de voormalige installatie was een samenraapsel van 4 kleine, ik meen 10 inch misschien zelfs nog kleiner, speakers en daarover hebben we qua bass eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

Comment

Voor 800 euro heb je wel twee nette 15 inch luidsprekers en een mooie versterker. Persoonlijk zou ik wel gaan voor 8 ohm luidsprekers. Waarom? Deze kun je namelijk later nog doorlussen naar een tweede setje zelfde luidsprekers, waardoor je op 4 ohm uitkomt. Hiermee haal je zo'n beetje het dubbele uit je versterker. :)

Is het misschien mogelijk om eens langs de shop te gaan? Daar staan sowieso diverse setjes opgesteld waar je eens naar kunt gaan luisteren.
          Verder zijn er voor dit budget diverse mogelijkheden waar je naar kunt gaan kijken.
          Er is trouwens zojuist een nieuwe Vibe-reeks van JB Systems uitgekomen. De eerste reeks scheen het best lekker te doen, misschien is dat een optie? De kasten zien er in ieder geval wel erg netjes uit. Link webshop
          Neem hierbij een P1200 of liever een P1600 indien mogelijk voor het budget en dan heb je op zich een best nette set. :)

Comment

Er wordt regelmatig apparatuur voor vaste installaties verkocht.
            Bel of mail ook even naar de helpdesk, daar kunnen ze vast een mooie offerte voor je maken.

Comment

Working...
            X