Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuw setje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw setje

Ik ben op zoek naar een niet al te duur speakers setje (met versterker)
    m'n budget is ongeveer 350 euro.
    Heeft iemand een idee?
    ik zoek niet iets heel professioneels. gewoon voor af en toe een klein feestje.

Allereerst, welkom op het forum.

Als ik jou was zou ik eerst eens rustig inlezen op het forum. Al snel zul je dan tot de conclusie komen dat een budget van 350 euro simpelweg te laag is voor een geluidsset.
    Neem ook eens 'n kijkje in de webshop. Hierin zul je zien dat er voor deze prijs eigenlijk niets word aangeboden.

Mijn advies: Sparen

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
      Allereerst, welkom op het forum.

Als ik jou was zou ik eerst eens rustig inlezen op het forum. Al snel zul je dan tot de conclusie komen dat een budget van 350 euro simpelweg te laag is voor een geluidsset.
      Neem ook eens 'n kijkje in de webshop. Hierin zul je zien dat er voor deze prijs eigenlijk niets word aangeboden.

Mijn advies: Sparen
      ongeveer 350 lukt niet?

in de webshop kan je dit ongeveer vinden toch?
      Deze P-700 levert met plezier 2x 250W RMS - 8 Ohm, 2x 350W RMS - 4 Ohm of gebrugd maar liefst 700W RMS voor de midden en kleine geluidsets.

met deze speakers
      Leuk luidspreker kabinet voor de beginnende DJ of drive-in show. Verder zien we deze TSX serie vaak terug bij verenigingen, scholen en gemeenten waar ze ingezet worden voor allround gebruik.

of de tsx 15 oid

Comment

En hoe groot zijn de feestjes waar je eventueel zou willen draaien?:)

Comment

Welkom op het forum.

Als ik jou was zo ik iets doorsparen, want voor rond de 600 euro heb je al een mooi setje voor een beginnende DJ of drive-in.
          Dan heb je ook iets meer kwaliteit als wat je dan hebt.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
            En hoe groot zijn de feestjes waar je eventueel zou willen draaien?:)
            Ach, niet groot ongeveer 50 man denk ik
            als ik groter wil ga ik toch eerst huren ;)
            ik heb nu gewoon hier thuis geen fatsoenlijke speakers meer. en als ikdan toch wat koop wil ik iets waar ik wel hele kleine feestjes zelf mee kan doen
            (bij een vereniging oid van 50/60 man)

Comment

Wat wil je precies?

DJ, of echt een drive-in?

Comment

Dj, echte drive in nog niet.
                gewoon voor af en toe op (hele) kleine feestjes

Comment

Oke, maar als je zegt dat je NOG niet een echte drive-in wilt/hebt, en dat later wel wil doen, neem ik aan in die zin, zou ik toch een wat betere speakers kopen.

Comment

nouja ik heb nog niet echt plannen. ik heb gewoon nieuwe speakers nodig nu, en wil graag dan iets waar ik ietsje meer mee kan dan alleen hier thuis muziek draaien.
                    iemand suggesties voor een speakers en een bijpassende versterker?
                    of een set mag ook..
                    ik heb niet echt een budget, het moet alleen niet te duur zijn en niet meer dan 500 euro.

Comment

Misschien is het interessant om voor twee (al dan niet actieve) topkasten/fullrange kasten te gaan, die je later nog kunt uitbreiden met extra subwoofers. Zo kun je zonder dat je delen van je installatie moet verkopen nog uitbreiden. Echter, met 350 euro ga je het helaas nog niet redden. Je zou eens een leuke tweedehands aanbieding kunnen afwachten of wat doorsparen (of beiden ;)), zodat je direct kunt starten met een nette set.

En in die tussentijd kun je dan ook nog onderzoek doen naar luidsprekers die bij je passen en die je zelf mooi vindt klinken/goed presteren. De informatie die je hier kunt krijgen is al een mooie basis in je selectiemogelijkheden, maar een luidspreker produceert geluid en dat ervaart iedereen anders. Het is dus misschien verstandig om eens een kijkje te gaan nemen in de shop waar je diverse setjes aan de tand kunt voelen om te kijken wat je zelf netjes vindt klinken. Voor technische informatie kun je dan altijd nog hier terecht, of bij andere topics waarbij zo'n beetje dezelfde situatie als die van jou wordt beschreven.

Comment

Ik denk dat de jb kastjes voor ts wel oke zijn wij stellen andere eisen dan de ts.

Hij wil het aanschaffen voor zo nu en dan een feestje van max 50 man, ik zeg dat kan best met deze kastjes uiteraard is het geen creme de la creme maar dat zoekt de ts dan ook niet.

Naar mijn idee is dit een just-4-fun setje en daar zijn de jb kastjes goed voor het is meer dan je stereo toren en je kan er best aardig mee uit de voeten, wil je de professionelere kant op sla ze dan wel over.

Comment

Zoals je wellicht aan mijn schrijfstijl is mijn vorige post een voorstel en dus niet iets waar de TS zich aan 'moet' houden. Hij zal zelf een beetje moeten afwegen wat hij precies wil, maar het is natuurlijk alleen maar handig als je kunt zien in welke richtingen je zoal kunt stappen wanneer je tot aanschaf wilt overgaan.

Zo kun je dus zelf je eigen persoonlijke afwegingen maken, situaties met elkaar vergelijken en nagaan wat je in de toekomst wilt doen, of dat je toekomst nu nog heel onzeker is wat betreft hetgeen je later wilt gaan doen.

Comment

Hallo,

Ik ben onderhand al ruim een jaar in het bezit van een stel skytec, 12" actiefe (top)speaker. Zijn mooie en goede boxen voor zo-af-en-toe draaien, daar gebruik ik ze ook voor.

Velen zullen zeggen, skytec dat is niks!
                            maar als je ze "normaal".
                            Je kunt het niet vergelijken met RCF ofzo, maar daar is de prijs ook naar.

Comment

De skytec speakers heb ik ook gezien ze zien er wel goed uit.

Hoe ze klinken durf ik niet te vertellen wel heb ik 4 jaar terug met de jb-kasten gedraaid dus dat weet ik wel.
                              Het is geen creme de la creme maar het is oke te noemen!

Als jij de skytec kasten ook oke vind is dit een extra optie voor de ts om een keertje te beluisteren/bekijken.

Comment

Working...
                              X