Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wil speaker set kopen (vraagje)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wil speaker set kopen (vraagje)

Ik wil deze speakerset kopen alleen 3 vragen.
    De American Audio TRI Pack System is een actief luidsprekerset bestaande uit twee 8 inch toppen en een 15 inch subwoofer met een totaal RMS vermogen van 660 watt. Deze set is ideaal voor live toepassingen zoals bands en drive-in shows.

-Heb je hiervoor nog een versterker nodig?
    -Kan deze op normale stroom?
    -Kunnen die boxen ook gewoon op de grond staan?
    Gr kasper;);)
    Last edited by kasper141; Wednesday-25-11-2009, 20:01. Reason: internet

Originally posted by kasper141 View Post
    Nee, het is een actieve set.

Ja, dat kan gewoon.

Natuurlijk wel, waar dacht jij dan, dat hij kan hangen? ;P

Comment

TRI pack subwoofer:
      - 15 inch, subwoofer met ingebouwde 3 kanaals versterker
      Nee, je hebt geen externe versterker meer nodig. De versterker die in de subwoofer zelf zit levert vermogen aan de subwoofer zelf + de twee topkasten.
      Ja, door middel van de 230V eurokabel met een Schuko-aansluiting om hem in het stopcontact te prikken.
      Gr kasper;);)
      In het geval je de topkasten als boxen bedoelt; Ja, het kan, maar het is zeker niet ideaal. Liever dan een setje luidsprekerstatiefjes meebestellen zodat je hoge tonen netjes over het publiek heen kunnen razen.

Comment

Kun je daar ook gwn van die rood witte draasjes op aansluite?
        XD

Comment

Ik kan zo niet zeggen wat voor 'rood witte' draadjes jij bedoelt, heb je iets van een foto?

Overigens, msn-emoticons werken hier niet echt. Je kunt de emoticons van het forum eventueel gebruiken om de strekking van je post te benadrukken.

Comment

IK bedoel gwn die je gebruikt als je je draaitafels in je mengpaneel stopt.
            Ik weet niet hoe ze heten .
            Gr

Comment

dit tulpkabeltjes (RCA) neem ik aan.
              Ik denk dat dit niet lukt, maar dat dit een XLR connector is, voor line-in van de subwoofer.

Comment

Ja die alleen heb je ook zoiets dat je van die tulp kabels verandert in zon kabel die daar in past

Comment

Dit systeem heeft inderdaad XLR aansluitingen, maar met behulp van dit verloopje kun je de uitgangen van je mengpaneel omzetten naar XLR.

Comment

Moet ik er dan 1 of 2 kopen???

Comment

En is dit niet iets?
                      Procab CAB701 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Kan ook, ongeveer hetzelfde principe alleen zit er dan een stukje kabel tussen die je direct in je mixer kunt steken.

Comment

Speakerset?

Ik ben op zoek naar een stel speakers voor zelf kleine feestjes te geven.
                          Ik ben uiteindelijk op deze uitgekomen http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html Enkele vraagjes.
                          1. Welke kabels heb ik nog nodig?
                          2. Hoe en met welke kabels sluit ik mijn I-Pod/PC hierop aan

MVG jasperk

Comment

1. De kabel die je het beste kunt aanschaffen zijn twee Speakon-Speakon kabels neemt waarbij je aan één kant de connector er af haalt om aan te sluiten op je versterker. Let wel even op de pinbezetting om hem goed aan te kunnen sluiten, de kabel zit als het goed is op +1/-1 aangesloten.

Ik weet niet of je de versterker in een flightcase gaat monteren, anders kun je een aansluitpaneel maken met een connector waarbij je normale 'stereodraden' gebruikt (het liefst niet te dun). Die sluit je aan op +1/-1 bij je Speakon connector.

2. Ik adviseer je om een simpel mengpaneeltje aan te schaffen met VU-meters op de in- en uitgangen. Zo kun je je set optimaal beschermen door niet boven de 0dB binnen te laten komen en uit te laten sturen. Hoeft allemaal niet zoveel te kosten, misschien is tweedehands een optie? ;) Zo kun je er ook eens een CD-speler of andere apparatuur op aansluiten tegelijk, waardoor je niet moeilijk hoeft te doen met kabels wisselen op een feestje maar gewoon meerdere bronnen kunt aansluiten.

Comment

Working...
                            X