Announcement

Collapse
No announcement yet.

plof bij aanzetten lichteffecten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• plof bij aanzetten lichteffecten

hoi, ik ga een vraag stellen die hier al verschillende keren is beantwoord, maar toch zit ik met een iets specialer geval.

sinds kort is ons mengpaneel ingebouwd in een mooie houten kast, met zelf aangekochte schakelaartjes voor de lichteffecten naast het mengpaneeltje

vroeger waren deze aangesloten op gewone lichtschakelaars, verder van het mengpaneeltje verwijderd, maar nog altijd op dezelfde groep. toen hadden we bijna geen probleemen, toch geen hoorbare, maar nu gaat bij het aanzetten van sommige lichteffecten een plof door de boxen.

na wat opzoekkingswerk the hebben gedaan, zou dit aan de aardsluiting liggen, dit zou kunnen, dit gebeurd ook enkel bij geaarde toestellen.

maar wat is er hier nu toch aan te doen, een extra groep leggen kunnen we niet, en is te duur, zijn er geen goedkope oplossingen hiervoor?

greetz meself7

Aparte case voor mengpaneeltje?

zelf aangekochte schakelaartjes? kun je niet zoiets http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html gebruiken? Misschien dat dat helpt...
    Last edited by rick1993; Sunday-29-11-2009, 15:00.

Comment

ehm sorry, ben niet duidelijk genoeg geweest :D,

de lichteffecten, zijn niet op de muziek gestuurd, gewoon een laser, een paar sfeerlampen, een blacklight, ..., er zit trouwens 230V op de schakelaartjes, er is niet met 12V en relais gewerkt, het is ook maar een klein zaaltje.

en oja, het is eigenlijk een mixer, aangesloten op een pc met virtual dj, waarbij het sterio kanaal gescheiden wordt in 2 mono signalen, die zo op de mixer toekomen, en daarna door een aparte versterker versterkt worden.

Comment

Aan een 'misschien dat het helpt' zal de topicstarter helaas niet veel hebben.
        Dit is puur een probleem in het elektrisch circuit, waar waarschijnlijk het probleem ligt aan het feit dat je schakelaars niet op de nuldoorgang schakelen. Mijn kennis over elektrische schakelingen en circuits reikt helaas niet ver genoeg om hier een passende oplossing voor te kunnen vinden en m.b.t. veiligheid ga ik dan ook geen aannames maken. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
          ...waarschijnlijk het probleem ligt aan het feit dat je schakelaars niet op de nuldoorgang schakelen.
          Gewoon de betreffende stekkers van de effecten eens omdraaien dan? Anders schakelaars met onstoorcondensator kopen, of deze er zelf overheen zetten (nog geen 2 euro p/s bij electronica handelaren).

Comment

ik doe de richting elektronica, dus ik had inderdaad ook al gedacht om er een condensator te gaan tussen steken, maar welke waarde zou deze dan moeten hebben, en hoe zou die er moeten tussen staan, sinds het ac is, kan ik hem moeilijk over de schakelaar zetten, want dan gaat die lamp nooit uit, en parallel over de schakelaar ziet er mij nu ook weer niet zo handig uit, gaat ie altijd verbruiken.
            maar misschien wel parallel over de apparaten, iemand hier enig ervaring mee?

greetz meself7

Comment

iemand nog enig idee, het is nog altijd niet opgelost :D

Comment

Ik denk dat je een beetje geduld moet hebben. Er moet maar net iemand zijn met kennis van elektronica die dit toevallig leest en er op wil reageren. Niet iedereen is 24/7 online.

Comment

nouja, dat i waar, maar als er niemand hierop gaat reageren, gaat ie ook zakken in de forum lijst :D, is er veel minder kans dat er ook echt iemand het gaat zien :D

Comment

Maar dat is nog geen reden om na 1 dag te kicken. ;) Mocht het topic inderdaad ver weg zakken in de komende weken, dan is dat wel een teken dat er niemand is die hier verder veel verstand van heeft. Misschien kun je forumlid 'john' een PM sturen, die heeft volgens mij wel wat kennis van elektrische circuits. Niet geschoten is altijd mis.

Comment

wel in ieder geval bedankt om een oplossing te proberen te zoeken, :D, zal wel zien of iemand hier een goede oplossing voor heeft.

greetz meself7

Comment

nu dan reden? :D

Comment

Om de 2 dagen is ook nogal erg snel. Probeer minstens een week te wachten tot je het topic weer omhoog schopt, mocht je na een paar weken nog steeds geen passende reactie hebben in dit topic dan zul je wellicht toch moeten zoeken naar een ander medium om je probleem te kunnen oplossen.

Comment

Working...
                          X