Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitleen versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitleen versterker

Dit is een ietwat raar topic en weet ook niet zeker of het bij "Geluid" hoort..

Ik ga mijn ep2500 voor een dagje + nachtje uitlenen aan mensen die ik nog niet zolang ken. Aangezien dit natuurlijk altijd wel risico's met zich meebrengt, ga ik hier een geldsommetje voor vragen.

Maar alleen heb ik geen gedacht ervan hoeveel je voor zo iets vraagt? Zal natuurlijk ook een persoonlijke kwestie zijn maar ik zou geen flauw gedacht hebben? Vandaar dat ik vrees dat ik veel te duur of goedkoop ga overkomen..

De versterker gaat worden gebruikt op een trouw waar er toch voor dansmuziek zal moeten worden gezorgd. Hij wordt aangesloten op 2 luidsprekers (doorgelust 4 ohm en 600watt ongeveer), aangezien de ep2500 750 op 4 ohm kan leveren zal hij theoretisch gezien niet in clip gaan?
    Zijn dit misschien factoren die eventueel mee de prijs bepalen?

Ik hoor het graag..

Ik zou gewoon als borgsom je huurprijs aanhouden. Aangeraden huurprijs: rond de 35 euro.

Comment

correctie: op 4 ohm gebridged zal het +- 2000watt zijn, overschot genoeg dus

Comment

Zorg ook even dat je het een en ander op papier zet. Dan heb je iets in handen mocht je in onenigheid komen over bepaalde zaken. Bijvoorbeeld tijdstip/dag van terugbrengen/ophalen, kosten, borg, wie verantwoordelijk is bij evt. gebreken.

Waarom overigens de 2 luidsprekers doorlussen? Stereo lijkt me iets prettiger werken en handiger qua opstelling.

Comment

Mja inderdaad, dan is het nog 2x500watt, ook genoeg dus..
          Ik denk dat het een snelle redenering was om de amp zeker en vast te beschermen, dat ie in bridged mode nog meer watt op overschot heeft aangezien weerstanden dan ook lager zijn..
          Iets op papier zetten is inderdaad een goed idee.
          Qua prijs is 35 redelijk dus?

Comment

Originally posted by joris1 View Post
            dat ie in bridged mode nog meer watt op overschot heeft aangezien weerstanden dan ook lager zijn..
            Qua prijs is 35 redelijk dus?
            Let dan wel op dat je je ook indekt tegen beschadigingen bij de gebruikte luidsprekers, dat die niet jouw verantwoording zijn. Dan kan je versterker ook niet de 'schuld' zijn van defect gespeelde luidsprekers omdat er teveel vermogen op losgelaten is.

Comment

Hier gaan we er altijd van uit dat na 20x verhuur de nieuwprijs terug verdient moet zijn, sommige producten hebben een andere hoeveelheid.

Zorg er inderdaad voor dat je alles op papier hebt gezet, kan namelijk een hoop tijd en kosten achteraf voorkomen...

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                Hier gaan we er altijd van uit dat na 20x verhuur de nieuwprijs terug verdient moet zijn, sommige producten hebben een andere hoeveelheid.

Zorg er inderdaad voor dat je alles op papier hebt gezet, kan namelijk een hoop tijd en kosten achteraf voorkomen...
                Welke producten praten we dan over? Want de meeste apparatuur die ik ken krijg je er toch niet uit in 20 keer:-?

Comment

Aangezien nieuwprijs die ik betaald heb 360euro was, dus /20 = 18euro?

Van de luidsprekers kapot spelen heb ik ze inderdaad op de hoogte van gebracht, maar ze menen het goed te kunnen horen dusja.
                  Het op papier zetten lijkt me wel wat, maar eigenlijk heeft dit niet zoveel betekenis ofwel? Moest de huurder zich niet aan iets houden, wat zou ik hier wel tegen kunnen ondernemen aangezien het verre van "officieel" is?

Comment

Op het moment dat er een handtekening onder staat heb je een schriftelijke overeenkomst. En daar dienen beide partijen zich dan aan te houden. ;)

Comment

Originally posted by malcolm View Post
                      Welke producten praten we dan over? Want de meeste apparatuur die ik ken krijg je er toch niet uit in 20 keer:-?
                      Hangt een beetje van de het object af, er zit een groot verschil tussen een pearl lichttafel en een spiegelbol. Bovendien telt de 2de hands verkoop prijs (als een product nog niet total loss is) ook mee.

Het is een beetje pielen en indenken wat redelijk is. Ieder bedrijf gebruikt weer zijn eigen getal. Flashlight zit volgens mij rond de 20.

Comment

De rekensom van delen door 20 hanteer ik ook. Zoek op wat de nieuwprijs is, deel dat door 20 en voila, daar is je huurprijs. (Vergeet dan ook niet een eventueel vliegkistje oid mee te rekenen)

Comment

Enige waar even nog opgelet moet worden is dat de huurprijs wel enigszins richting de normale huurprijs gaat (soms gaat de 20 regel niet op en moet je de verhuurpijs zelf aanpassen.

Zoals bijvoorbeeld een HOG3, kost nieuw ongeveer €67000,- (zal ergens in die richting liggen) de 20 regel geeft dat de dagprijs €3350,- zal kosten, normale huurprijs is €350,- per dag

Comment

Meestal wordt een schadeafkooptoeslagregeling berekent doormiddel van de huur prijs, als je iets verhuurt voor 100 euro, moet de klant 10 euro betalen aan schadeafkooptoeslag.
                            Als er niets gebeurd heeft de verhuuder er 10 euro bij, gebeurd er wel wat tjah dan kan die iets dieper in de buidel en dat is het risico voor de verhuur.

Vaak met machine verhuur houden ze deze opsomming aan.
                            Last edited by J.Bouw; Wednesday-02-12-2009, 11:15.

Comment

Originally posted by J.Bouw View Post
                              Meestal wordt een schadeafkooptoeslagregeling berekent doormiddel van de huur prijs, als je iets verhuurt voor 100 euro, moet de klant 10 euro betalen aan schadeafkooptoeslag.
                              Als er niets gebeurd heeft de verhuuder er 10 euro bij, gebeurd er wel wat tjah dan kan die iets dieper in de buidel en dat is het risico voor de verhuur.

Vaak met machine verhuur houden ze deze opsomming aan.

Helaas praten we hier over apparatuur van ongeveer €300,- wat betekend dat er €30 moet worden bijbetaald, beetje veel als de huurprijs op ongeveer €15,- ligt...

Daarom gebruiken wij de borg en een hele goede Verhuur voorwaarden...

Comment

Working...
                              X