Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een goede beginners dj-set waarmee ik kan scratchen. (Het gaat hierbij om cd's, geen vinyl dus.) Ook zou het me tof lijken als ik de muziek die ik ermee kan maken ook op de pc zou kunnen zetten. Verder heb ik niet veel dingen die ik percee zou moeten hebben.
Ik heb nog helemaal niks, wat raden jullie me aan? :)
Budget ligt rond de 500 a 700 euro. Enkele of dubbele maakt mij in principe niet zoveel uit. Ik wil de set vooral voor thuis gebruiken om mixes te maken die ik dan op mijn pc wil zetten. (Af en toe draaien op een feestje wil ik ook gaan doen.)
Wat voor effecten kunnen er op een mixer zitten? Ik denk dat ik met eentje wil beginnen zonder teveel poespas.
Duidelijk verhaal. Je zou eens kunnen gaan kijken naar een Behringer BCD 3000 de opvolger van de BCD 2000. Dit is een hardware controller waarmee je een LE versie van traktor aan kan sturen. Traktor is een zeer bekend stuk je DJ software waarmee je muziek kan afspelen, mixen en editen. Deze BCD 3000 geeft je de mogelijkheid om snel functies op te roepen en uit te oefenen tijdens het draaien. Letop de LE versie bevat enkel de basis mogelijkheden van Traktor.
Deze BCD 3000 kan je uitbreiden met een Traktor upgrade kit waarmee je een volledig Traktor 3.0 versie verkrijg en de nodige bekabeling en time code cd`s en vinyl. Op deze manier heb je als digitale dj echt de mogelijkheid om alles te doen wat jij graag zou willen. Dit met alle beschikbare functies die in Traktor zitten. De time code cd`s/vinyl kan je gebruiken wanneer je ook cd spelers of platenspelers op je BCD 3000 wil aansluiten.
Een andere optie is om gewoon twee table top cd spelers te kopen en een goed twee kanaals mengpaneeltje. Zoek dan even uit welke cd spelers een scratch mogelijkheid hebben. Het nadeel is dat je wat minder makkelijk kan interfacen met een stukje software. Het kan wel, maar je kan het niet direct aansturen. Kijk eens naar deze complete dj cd sets. Het eventueel aansluiten van je mengpaneel om een computer kan dan via een USB uitgang op je mengpaneel (moet deze er uiteraard wel opzitten of een Audio/Midi interface/geluidskaart.
Comment