Announcement

Collapse
No announcement yet.

TSX 12 i.c.m. VX 400 diverse vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TSX 12 i.c.m. VX 400 diverse vragen

Hallo,

Ik wil graag het setje kopen dat in de volgende link wordt vermeld:

De TSX-reeks is een leuke instapreeks voor beginnende DJ\'s en drive-in shows. De prijs/kwaliteitverhouding van deze kasten is dan ook zeer goed te noemen en de meegeleverde versterker zorgt voor het nodige vermogen.

Nu heb ik 2 vraagjes:

1) Kan ik mijn computer hierop aansluiten?

2) Ik wil graag een hardere bass toevoegen als extreem house fanaat, wat moet ik kopen om dit te kunnen doen? En is het ook mogelijk om dan de bass regelbaar te laten zijn kwa sterkte?

Alvast super bedankt!

X

Marc

Deze set kan wel op je computer worden aangesloten, daarvoor heb je wel andere kabels nodig. Ik neem aan dat je geluidskaart van je computer een mini stereo jack ingang heeft. Als je extra bas wilt toevoegen raad ik een sub aan. Je kunt natuurlijk altijd een extra EQ (hard of software) aansluiten.

Comment

Topictitel wat aangepast en geconcretiseerd, zo is het makkelijk voor anderen om het juiste topic terug te vinden.

1) Ja, maar ik adviseer je wel om er een simpel mengpaneel met VU-meters tussen te zetten zodat je je gains goed kunt afregelen en je signaal netjes kunt begrenzen op 0dB (op de meters). Hiermee behou je de beste kwaliteit en zorg je er mede voor dat je versterker niet zo snel clipt.

2) Hangt er vanaf waar je dit setje wilt gaan toepassen. Voor PA-gebruik (dus op pad) zul je als je flinke bass wilt hebben twee stevige 15 of 18 inch subwoofers neer moeten zetten en de TSX-12 kasten als topkast (hoog en mid) moeten inzetten door middel van een crossover om het beste uit je set te halen.

De TSX 12 beschikt over een 12 inch woofer en valt in het erg lage budgetsegment, waardoor je niet kunt verwachten dat je echt een zware voelbare bass hebt. Zeker omdat de 12 inch ook de middenfrequenties er bij moet nemen zijn de laagste frequenties niet goed haalbaar.

Wellicht kun je je budget en de toepassingen opgeven, misschien zijn er goede alternatieven beschikbaar.

Comment

Valt inderdaad te zien waar je het voor gaat gebruiken. Beste optie is een sub (als je genoegen neemt met de tsx12 als tops). Houd er wel rekening mee dat je je een sub zal moeten aanschaffen + een versterker oftewel een actieve sub (versterker ingebouwd). Beide opties kosten evenveel als de set zelf die je nu voorstelt (als je een ietwat deftige sub wilt natuurlijk). Dan moet je ook nog een crossover kopen (als de sub nog niet gefilterd is), niet dat dit zoveel kost maar het komt er ook nog wel eens bij. Het valt dus natuurlijk te zien of je budget dit toelaat..

Comment

Actieve subwoofer is niet aan te raden als je kiest voor een passieve set. Je zit dan namelijk aan de nadelen van beide systemen vast, waardoor je meer kabelwerk hebt. Dan liever een passieve sub (of twee) op een losse versterker met een crossover er bij.

Comment

Ik heb niet echt een heel strikt budget, zolang het een beetje rond de 600 euro zit ofso.
            Maar zou het misschien mogelijk zijn dat jullie voor mij een compleet lijstje (met kabels en al) maken met dingen die ik dan zou moeten nemen. En als het mogelijk is, ook wat ik nog nodig heb om de set op mn computer aan te sluiten.

Merci Beaucoup!!!

X

Marc

Comment

We willen je best helpen met het een en ander, maar wellicht is het ook voor de toekomst handig als je weet hoe het precies in elkaar steekt.

Maar verder zijn er nog de vragen, omdat je een budget hebt opgegeven;
              - Waar wordt de set hoofdzakelijk voor gebruikt?
              - Zoek je fullrange luidsprekers, of twee topkasten die je later uitbreidt met subwoofers?
              - Wil je actieve luidsprekers of passieve luidsprekers met een versterker?

Verder raad ik aan om er een mengpaneel tussen te plaatsen, zodat je je ingangs- en uitgangsvolumes netjes kunt regelen en je het dus direct kunt zien als je aan het oversturen bent.

Comment

Working...
              X