Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschil actieve, passieve speaker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschil actieve, passieve speaker

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een actieve en een passieve speaker?

Actief = Versterker in de speaker.
    Passief = Moet je een losse versterker aansluiten.

Comment

Bedankt
      Kan je daar dan rechtstreeks een I-Pod/PC op aansluiten?
      Of moet je eertst een mengpaneel aansluiten?

Comment

Originally posted by jasperk View Post
        Bedankt
        Kan je daar dan rechtstreeks een I-Pod/PC op aansluiten?
        Of moet je eertst een mengpaneel aansluiten?
        Licht eraan.

Sommige speakers hebben ook een ingebouwde mengpaneel, alleen lijkt me niet gemakkelijk als je achter je booth staat, en naar je speaker moet lopen om het volume te regelen.

Comment

Het is maar voor kleine feestjes. Ik wil alles stilletjes aan aankopen. niet alles tegelijk. Zoveel geld heb ik nie en met een actieve speaker heb ik ook geen versterker nodig. Dat komt beter uit en een mengpaneel is voor later.

Comment

Ik heb zelf actieve toppen van skytec, je hoeft ze niet persé met mengpaneel.
            het is wel handiger i.v.m. volume, en enigzins ander apparatuur. het hoeft ook geen groot mengpaneel te zijn ;)

Comment

Ik raad je wel aan als je een actieve set koopt, gewoon een aparte mengpaneel te kopen.

Veel makkelijk + je komt er later wel achter waarom je niet een ingebouwde mengpaneel had moeten kopen....

Comment

Zal ik rekening mee houden.
                Dan is het wachten tot na nieuwjaar als mijn budget wat vergroot is.

Comment

Meer informatie over de actief/passief kwestie kun je ook hier lezen. Wellicht wordt het dan nog iets duidelijker hoe het precies in elkaar steekt.

Comment

Ik heb nu onderhand 1 jaar de skytec actieve toppen, heb vandeweek actieve subwoofers erbij gekocht. Dus laat je ook niet misleiden dat het niet uit te breiden is.

Comment

Ik heb nou al bijna een jaar actieve boxen van Behringer, en mij bevallen ze, niet steeds je versterkers mee te nemen enzo. Maar 1 tip is wel, koop gewoon een klein mengpaneeltje met een ipod input. Dat is erg handig, en daar profiteer je wel van als je gaat uit bereiden.!

Comment

Koop dan de idj van Numark of die ipod mixer van Cortex.

Als je er ook cd's bij wil mixen kun je de icdmix 2 of 3 aanschaffen.

Comment

Hahahaha, ben benieuwd waneer de 1e dorpsgek komt: "O? heeft u alleen maar een DJM800 staan en geen IDJ van Numark?" :D

Comment

Of je moet kicken voor een USB mengpaneel, en die weer aansluiten op je PC.
                            De ipod kan daar ook aangestuurd worden.

Comment

Waarom begin je over djm800 te praten, daar heb ik het toch niet over?

Comment

Working...
                              X