Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems MCD 200

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb een oudere versie, de cd 200 en het is wel een goede cd speler heeft ook aardig wat functie's die het ook nog wel goed doen maar bedenk er ook wel even bij hoe het ongeveer zal werken als je 290 euro ervoor betaald.
    Het is goed maar je kan het niet vergelijken met hogere cd spelers, de loops werken wel erg goed voor het geld vind ik maar de scratch valt me toch wel tegen :wink:
    Kortom; om ermee te beginnen vind ik dit wel een ideale cd speler, ben je al een tijdje bezig dan raad ik aan om naar wat hogers te kijken :)

Comment

Wat valt je tegen aan de scratch functie?

Comment

Het geluid is aardig digitaal, en als je de jog los laat doet hij ook meestal nog even voordat hij verder loopt.
        Als je de cd speler niet echt gebruikt voor het scratchen is het niet zo erg maar wil je echt hip hop mixen dan valt het toch wel tegen die scratch functie.

Comment

De MCD 200 is zoals veel CD spelers in deze prijsklasse een OEM product. OEM staat voor Original Equipment Manufacturer. Een chinese of taise fabriek ontwikkeld een cd speler en veel B en C merken gaan deze per duizend inkopen met hun eigen logo erop. JB wilt ze in het grijs en de ander in het zwart. De een met blauwe lampjes de andere met groene lampjes. De basis blijft uiteraard hetzelfde.

Het voordeel is dat deze producten vaak zo goed zijn getest dat alle kinderziektes er al uit zijn. Je komt in dit type dan ook praktisch geen foutjes meer tegen. Lekker stabiel dus, kunnen we van veel A merken niet zeggen die zeker nog eens per halfjaar met een embedded software update komen. Wat betreft de scratch functie klinkt deze niet als een echte vinyl plaat, het is dus erg digitaal. Al ben ik van mening dat je dit echte vinyl geluid niet kan nabootsen met een CD speler. Sommige komen een heel eind in de buurt (denon/pioneer/reloop) maar toch net niet helemaal. Het is dus maar net wat je gewend bent. Vele instap dj`s vinden het al geweldig dat ze controle hebben en als ze iets van scratch horen vinden ze het al goed.

Een tussenliggende optie is Traktor scratch, vinyl gevoel maar toch je mp3-tjes gebruiken.

Comment

Working...
          X