Announcement

Collapse
No announcement yet.

Effecten op microfoon voor Dummy's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Effecten op microfoon voor Dummy's

Ik ben hier nieuw dus als eerste, hallo!

Mijn vraag; Ik gebruik al een tijdje effecten op mijn zang, een delay, reverb en een tremolo. Nu ben ik een keer tegen een probleem aangelopen bij een gig, die ik na onderzoek, schat als een aardlus of groundloop.
    Dit probleem was ook op mijn basgitaar, die gaf een brom door de versterker, door de effecten. En die hoorde je volgens de geluidsman present, ook door de microfoon. Nu heb ik geleerd dat dat zou kunnen komen doordat de basversterker en de effecten op een ander stopcontact zaten. Dit is nog wel simpel op te lossen, maar hoe gaat dat met de effecten op de mic?
    Batterijen dan maar? Of heeft iemand een slimmer idee? Misschien een speciale superheld microfoon ofzo? Want die effecten op de stem voegen toch wel veel toe aan de ambiance :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Even meegenomen naar Geluid, je had hem namelijk in de categorie 'Nieuws over Geluid/PA' geplaatst. ;)

Comment

Komt jou reverb en galm uit hetzelfde magische doosje? En zo ja, welk doosje? De oudere type "galmbakken" werken met een 9/12V trafo en die willen nog wel eens moeilijk gaan doen. Het beste is wel om al het audio zoveel mogelijk op dezelfde spanningsbron te laten draaien...

Comment

Aanvulling: en op een geaarde contactdoos

Comment

Working...
        X