Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidskaart voor laptop vraag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidskaart voor laptop vraag?

Hallo,

Aangezien ik een laptop producer ben heb ik niet zo'n goed geluid en daar wil ik verandering in brengen. Ik zat zo een beetje te kijken op internet voor geluidskaarten voor een laptop om toch zo goed mogelijk geluid te krijgen. Maar kom er niet helemaal uit. Kunnen jullie mij iets aanbevelen? Eventueel in een set met monitors.

Alvast bedankt!

Ik gebruik deze puur voor afspelen en opnemen en dat bevalt gooed:
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Monitoren zijn een beetje afhankelijk van je budget.

Comment

Hoeveel in en uitgangen heb je nodig? Wil je ook in de toekomst vocalen opnemen? wat voor laptop heb je?

Je kunt beter een wat grotere geluidskaart kopen dan je nodig hebt, kijkend naar de toekomst.

En wat Marker al zegt, je budget is hierin wel belangrijk. Heb je monitoren nodig voor enkel monitoring, of ook om een goede eindmix te maken?

Comment

Ik moet gewoon zo zuiver mogelijk geluid hebben. Mijn budget voor dit setje zit tussen de 300 en 400 incl geluidskaart. Goedkoper mag altijd natuurlijk! Vocalen zal ik niet opnemen. Ik heb nu een ASUS M51KR Laptop wat voor geluidskaart er in zit kan ik zo 1 2 3 niet vinden. Liefst zoek ik natuurlijk monitoren om ook een eindmix mee te maken. Het gaat me vooral om cristal helder geluid.

Comment

Verwacht geen top monitoren EN een geluidskaart voor 400 euro. Een goede monitor alleen al kost dat per stuk...minimaal....
          qua geluidskaarten heb je dan volop keuze.

Comment

Ga eerst voor de geluidskaart, die is het belangrijkste. Een goede referentie hoofdtelefoon kan het ook wel doen en zal goedkoper zijn dan referentie monitoren en bijbehorende versterker.

Comment

Is dit misschien iets? http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html ik heb zo een beetje lopen kijken en op deze zijn toch wel de beste reacties tot nu toe..

Comment

Deze gast geeft heel goed weer waar je naar moet kijken voor een audio interface.

Comment

Daar kan ik geen antwoord op geven. Vanuit studio ervaringen (dus niet DJ !!) weet ik dat merken als Emu, Ensoniq, Roland (Edirol is ook Roland) en Motu altijd wel goed zijn.

Comment

Nou ik denk dat ik eruit ben.

Voor monitors pak ik: JB Systems AM-50 http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html

En voor de audio pak ik: Edirol UA25 EX http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Bedankt voor de Hulp!

Mag een lockje op.

Comment

Mooie set voor een betaalbare prijs. Succes ermee.

Comment

Slotje doen we liever niet, wellicht heb je in de toekomst nog vervolgvragen of zijn er anderen die hierop willen inhaken d.m.v. vragen of opmerkingen. ;)

Comment

Eerlijk gezegd ben ik benst wel nieuwsgierig om zijn eerste indrukken te lezen als hij het spul thuis heeft.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                            Eerlijk gezegd ben ik benst wel nieuwsgierig om zijn eerste indrukken te lezen als hij het spul thuis heeft.
                            Als het goed is bestel ik eind van de maand het spul.. Maar wil ze nu eigenlijk al!! Maar moet toch nog even wachten op mijn Kerst pree :p

Comment

Working...
                            X