Announcement

Collapse
No announcement yet.

Doorlussen subs en top

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doorlussen subs en top

Kan iemand me advies geven, ik heb 2 jbl subs jrx 18 350 watt 4 ohm, plus 2 JB systems subs 500 watt 8 ohm en 2 jbl jrx 115 tops van 250 watt 8 ohm.
    Ik heb nu 1 versterker van 2 x 800 watt 4 ohm als ik hem parallel zet,
    Kan ik dit allemaal aansluiten op mijn versterker ?, gaat dit goed ?, hoe kan ik het het beste aansluiten, zeker omdat de 2 soorten subs verschillende ohms (4 en 8) hebben.
    kan iemand me praktisch op weg helpen hiermee ?
    Ed

Wat is het merk + type van je versterker?

Verder, een combinatie van 2 subs + 1 top per kant op één versterker is erg zonde, omdat je niet het maximale uit je set kunt halen en je met de passieve filters van je subs moet werken. Hierdoor gaat veel vermogen verloren en kun je ook je set niet optimaal aanpassen aan de locatie waar je draait.

De ideale combinatie zou zijn, 2 of wellicht 3 aparte versterkers met een crossover zodat je het optimale uit je set kunt halen.

Mocht dat geen optie zijn, is het misschien wel mogelijk om alles aan te sluiten, maar dan is het wel handig om te weten om wat voor versterker het gaat.

Comment

doorlussen

Het gaat om een T amp versterker die 2 x 800 watt geeft bij 4 ohm
      Ed

Comment

Ik zie op de site van JBL het blokschema van de interne componenten van de kast en zie hier geen filter in zitten. Dit betekent dus dat je de subs zult moeten filteren door middel van een actieve crossover, waardoor je sowieso een extra versterker nodig zult hebben voor je tops.

Je zult je subs actief moeten crossen om ze niet kapot te spelen, aangezien ze er niet voor gebouwd zijn om fullrange (dus ook met hoog en mid) te spelen.

Op het moment dat je T-amp niet 2 ohm stabiel is gaat het overigens nog niet lukken, aangezien je dan op een impendantie van 3 ohm uitkomt (theoretisch) als je ze parallel schakelt, of 12 ohm in serie waardoor je dus niet je versterker optimaal kunt benutten.

De beste optie blijft 3 versterkers + een nette crossover voor dit setje.

Comment

Working...
        X