Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe stellen jullie je equalizer in?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe stellen jullie je equalizer in?

Ik vroeg me af hoe jullie je equalizer instellen? Hiermee bedoel ik de aanwezigheid van lage, midden en hoge tonen in meerdere/mindere mate. Omdat er veel gezegd wordt "door een beetje met de eq te spelen, klinkt elke speaker wel ok"

Hebben jullie een vaste instelling wat je altijd wel mooier klinken vindt?
    Passen jullie de eq altijd aan aan de speakers? (eventuele tekorten opvangen)
    Of misschien aan het muziekgenre dat gedraaid wordt?
    Misschien geen gebruik van eq? Sub harder of zachter ingesteld?

Of laten jullie je speakers gewoon hun gangetje gaan:cool:

Over het algemeen heb ik mijn EQ altijd op iets meer hoog en iets meer laag staan.
    De welbekende smiley. Overigens geen overdreven afwijkingen. Verder stel ik de EQ meestal af per locatie. Niet per liedje of wat dan ook. Verder is het ideaal om tijdens een feestje met alleen topjes toch een beetje bas uit het signaal te filteren, om de druk op de toppen iets te verlichten.

Overigens heb ik aan de speakers zelf niets harder/zachter gezet. Spelen met de EQ op bypass allemaal netjes hetzelfde niveau.
    Misschien ook leuk om erbij te vermelden welke EQ je gebruikt.
    Ik in ieder geval de DBX 231..

Comment

Misschien ook leuk om dan direct ook de set waar hij op van toepassing is te noemen. Wellicht kunnen andere mensen zo de 'ideale' eq instellingen vinden voor hun setje. ;)

Comment

2x dB technologies Sub 05
        2x dB technologies Flexsys F12

En als we dan toch bezig zijn...
        Meteen een foto erbij gooien? Ga morgenavond weer op weg, dus dan zal ik wel een foto op het net gooien.

Comment

Foto kan wel handig zijn ja. Ikzelf beschik niet over één set maar wel al verschillende set-ups gehad.
          Bij mij ook het hoog en laag wat harder, alhoewel ik dat soms als storend ervaar bij de meeste pop-liedjes. Meestal draai ik housemuziek, waarbij de bass misschien wat overdreven de hoogte wordt ingesmeten.

Comment

Foto's zijn altijd leuk, maar ik denk dat dat iets teveel van het goeie wordt voor dit topic, aangezien we al wat verzamelplaatsen hebben voor foto's. Als je ze echt wilt plaatsen, zet de links even achter een stukje tekst zodat we hier het overzicht kunnen bewaren.
            Weet je niet hoe je een link achter een stukje tekst zet, druk even op de 'quote' knop om te zien hoe dat moet. (Haal dan bij het reageren wel even de quote zelf weg)

Comment

nooit overdrijven met de bass, of ge draait direct in het rood. (amai da's vlaams)
              Want die bassen zijn hartstikke.. euhm prominent aanwezig.

Comment

Nuja, laatste tijd maak ik wat meer gebruik van de equalizer. Daarvoor had ik nogal harde bass door de overvloed aan subs, dus dat in het rood draaien werd daardoor wel verholpen..

Comment

Ik blijf zoveel mogelijk van mijn EQ af. Als versterking van bepaalde tonen het nummer mooi had gemaakt had de producer dit wel gedaan. Ik wijzig alleen mijn EQ-instellingen om frequenties te krijgen die bij elkaar passen. Dus elke kick ongeveer even hard.

Comment

Working...
                  X