Announcement

Collapse
No announcement yet.

Het bos der actieve luidsprekers..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het bos der actieve luidsprekers..

Dag Forum
    Ik heb al een tijdje op jullie forum zitten rondneuzen maar om nu die ene boom te zien is toch erg lastig. Ik ben niet echt een kenner vandaar het inroepen van jullie hulp.

Ik ben op korte termijn opzoek naar actieve luidsprekers,
    te gebruiken voor theatervoorstellingen, interactieve installaties en eventueel later voor feestjes/verhuur.. (een allround luidspreker:D)

- ik zou graag (fullrange)actieve luidsprekers willen
    - niet al te zwaar en groot
    - iets wat door te lussen is naar elkaar en later eventueel uit te breiden met subs.
    - iets wat goed klinkt natuurlijk (vooral niet te schel, genoeg laag), lang meegaat, goede kwaliteit, op te hangen etc.
    - budget rond de 500 euro ps.
    en dan zou ik eigenlijk nog een klein meng paneeltje nodig moeten hebben om het geheel aan te sturen.

- ik heb al een paar dingen (snel) op een rijtje:

JBL EON 315
    JBL EON 510
    RCF ART 312A
    DB-OPERA402
    dB Technologies Basic 400
    RCF ART 310A
    Behringer Eurolive B315A
    Behringer B215d
    of een EV??

de grote vraag aan jullie is vooral wat zijn vooral de grote verschillen in de merken afgezien van de specs?
    en wat zouden jullie mij aanraden?

Al vast veel dank;
    trala

Ik zou persoonlijk je budget iets verruimen naar de RCF ART 312A, dé echte allround speaker voor theater en discogebruik tot laten we zeggen mannetje of 150? Echt een beest in de verhuur en haast niet kapot te krijgen, bij een beetje normaal gebruik. (En een van de weinge actieve speakers die je van afstand kunt regelen)

Grijp niet gelijk terug op de ART 310A, je mist gelijk een hoop power. dB Technologies basic-serie klinkt niet op en top voor theatergebruik (van de opera weet ik het niet). JBL EON klinkt volgens de meeste wat te basserig.

Behringer gelijk links laten liggen!

Overigens, je linkt je subs door naar je toppen. Het is dus niet noodzakelijk dat je je top kunt doorlinken, maar kan bij (bijna) alle luidsprekers wel.

Comment

Of de gemini GVX 15... net een demo van gehad... Echt ongelooflijk hoe ze dat kunnen maken voor het geld!

Comment

Het beste blijft inderdaad zelf luisteren en beleven van speakers.

Comment

Ik gebruik voor toneel speakers van DAP audio
          het model die ik gebruik is de:
          Dap PS115A
          die heb ik zelf als monitor boxen gebruikt en die gebruik ik ook voor feesten

Comment

Ik heb al iets vernomen over de PS-reeks van DAP, echter, de TS heeft meer te besteden en kan dus gaan voor meer kwaliteit, geluidsdruk en allerlei andere opties die het grotere budget mogelijk maken. De PS-reeks is meer een instapreeks of voor minder veeleisende toepassingen.

Comment

Toch mis ik Mackie in je lijst, zeker een een aanrader!

Comment

Originally posted by Fel en Bruut View Post
                Of de gemini GVX 15... net een demo van gehad... Echt ongelooflijk hoe ze dat kunnen maken voor het geld!
                Hoe presteren deze ten opzichte van de X-12 en x-15 van dap?

bedankt!

Comment

Ik heb een setje Behringer B212A, en ben er zeer over te spreken. Zeker met twee sub12's er onder van Db.
                  Dus om meteen te zeggen dat je Behringer links moet laten liggen vind ik een beetje kort door de bocht. Ik zou zeggen ga eens luisteren naar diverse soorten bij de Bax shop, en oordeel zelf wat voor jou budget en gehoor het beste is.

Comment

Working...
                  X