Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shure ulx-2 met of zonder dopje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shure ulx-2 met of zonder dopje

Ik heb een vraagje
    Ik zoek een nieuwe draadloze zender microfoon
    Nu vind ik twee verschillende versies van de ulx-2 beta 87c microfoon
    En wel een serie met een dopje aan de achterkant
    Link

En een versie met een platte achterkant
    Nu zie ik ook een ulx2/ beta 87c setprijs voor 455.00 ( zonder Dopje)
    Link

En een versie met een dopje waarbij je de micro en ontvanger los moet kopen
    voor respectievelijk 450 voor de micro en 750 voor de ontvanger

en dan heb je ook nog een P versie voor 455.00 setprijs

Link

Nu is mijn vraag
    wat is nou het verschil van die ULX met en de ULX zonder dopje met platte achterkant
    Ik hoop dat iemand mij hier uitleg over kan geven
    Daarbij vraag 2
    Wat is beter
    Beta 87A of Beta87C
    Wat is hiervan het meest gebruikt bij verhuur bedrijven
    wat geeft het mooiste geluid en welke de minste feedback
    Ik weet inmiddels dat de 87C minder Essss heeft maar is die dan wel fris
    En dat de 87C minder rondzingt maar wat zijn daar de nadelen van
    moet je daar harder in zingen of zoiets

Graag hulp want ik wil wel graag een goeie mic hebben

met vriendelijke groet,

John Bogers
    Last edited by Rick; Tuesday-05-01-2010, 22:39.

link 1 werkt niet
    Dus hier een copietjes voor de versie met dopje
    Last edited by Rick; Tuesday-05-01-2010, 22:39.

Comment

Links weggehaald, linken naar de concurrent is tegen het forumregelement. Uiteraard mag je wel links naar de webshop van Bax plaatsen ter ondersteuning.

Comment

Misschien moet je is kijken op ****

Die hebben ook n groot assortiment met dat soort spul..
        Suc6

Comment

Als ik nu in de vorige post meld dat linken naar concurrenten verboden is, waarom post jij dan ook nog een link?

Link verwijderd.

[edit] Topic mee naar Geluid & PA

Comment

Over de Beta 87A en Beta 87C: de A is supercardioide, de C is cardioide. Dit houdt in dat de 87A een minder breed opnamepatroon heeft, waardoor je hier echt in moet zingen. Hierdoor heb je echter wel minder last van feedback en rondzingen. De C is meer geschikt voor gebruik door mensen die minder professioneel zijn en met een microfoon om kunnen gaan, het is niet per se nodig om de hele tijd in de microfoon te zingen. Meer informatie staat ook op de pagina van de SLX2 - 87A, de ULX wordt zaterdag geupdate met een betere tekst.

De ULX 2 met en zonder dopje snap ik niet, volgens mij is er maar één versie van. Echter, de ontvanger is wel in twee soorten te verkrijgen, de ULX4 en de ULX4P. De laatste is professioneler met meer functies, waardoor ik deze aan zou raden.

Nogmaals, met en zonder dopje snap ik niet zo goed, kun je dat nader toelichten? Zonder links van concurrenten?

Comment

Ik heb net martijn aan de lijn gehad van Tm audio die mij het één en ander uit de doeken heeft gedaan
              Het dopje verhaal gaat over de achterkant van de shure
              dit is de antenne van de duurdere uhf serie
              Op het internet had ik handhelds gevonden voor rond de 550 euro met zo'n dopje
              maar ook ulx handhelds voor 550
              Nu blijkt dus dat op het net verkeerde foto's worden gebruikt bij aangeboden artikelen
              Erg verwarrend
              Hij legde uit dat de techniek van zowel slx, ulx en uhf dezelfde qualiteit en klankbeeld geven
              Alleen dat je bij de duurdere series meerdere microfoons tegelijk kan gebruiken
              Dat de Slx bijv een gain regeling heeft in stappen
              en de ulx en uhf dat traploos heeft
              Dus eigenlijk minor verschillen als het gaat om de kwaliteit van de mic zelf
              Hij vertelde ook dat je uit moet kijken voor imitatie's want die zijn er ook
              En die werken meestal op de 400 band
              Hij vertelde ook dat je moet zoeken naar een mic op de 600 band genaamd L3E
              Omdat waarschijnlijk de 800 band genaamd RG uit de handel kan worden genomen
              omdat er wat broeid dat die band eruit gaat omdat telefonie en internet daar misschien op gaat werken
              Ombouwen is niet altijd mogelijk door shure dus pas daarmee op
              Wat betrefd de 87 A of C
              De 87A is erg richtings gevoelig en heeft deminste feedback ten opzichte van de C
              Het nadeel is dat als je niet recht in de mic zingt en/ of Goede microfoon techniek beheerst je geluid veel sneller wegvalt
              De 87C versie vangt wel beter aan alle kanten het geluid op
              Maar gaat sneller rond
              Mij is geadviseerd dat als zoals ik niet meer dan drie microfoon naast elkaar word gebuikt
              ik genoeg heb aan SLX
              Beter is natuurlijk ULX of UHF maar het hoeft niet
              En dan ULX P4
              Met een ULX-2 Beta 87A
              Maar dit is natuurlijk persoonlijk voor iedereen

Wil je duurdere serie ( met het dopje aan de achterkant van de handheld) Hebben
              Moet je gewoon voor 3000 euro de tas in
              En dan moet je je afvragen of je dat echt nodig hebt omdat volgens de TM Audio man
              De kop het geluid maakt
              En daarom zijn de duurdere varianten van shure alleen maar nodig voor geluids bedrijven
              Die meerdere sets tegelijk gebruiken
              Deze grote bedrijven verdienen meer en zullen niet schromen om een paar setjes van 3000 euro aan te schaffen

Ik ga nu voor een ULX met beta 87A
              En die zijn nog redelijk betaalbaar ook bij BAX

PS aan de webmaster sorry voor de linken
              Maar daar kon ik op laten zien wat ik met het dopje bedoelde
              En de rare prijsverschillen dat zo'n versie meteen dopje te verkrijgen was voor 550 euro
              Dit kan dus niet want dat blijkt nu een verkeerde foto te zijn van een aanbieder

Groet Ik hoop dat jullie wat hebben gehad aan mijn vragenvuur
              En bedankt voor ieders antwoorden

Comment

Allereerst, probeer wat te letten op je zinsopbouw. Het leest een beetje irritant, en is soms wat onleesbaar.

Verder is het een goed stuk informatie wat je hier nu geeft, Martijn is iemand die er zeker verstand van heeft! Wel moet ik je erop wijzen dat de ULX-sets worden geleverd met de ULX4-P, de professionele variant hiervan, omdat de ULX4 eigenlijk hetzelfde kost terwijl de ULX4P wat extra functies heeft. Ik vind je keuze sowieso een goede, en je zal er zeker geen spijt van krijgen! Weet je trouwens wel zeker dat je voor de Beta 87A gaat, dus met de supercardioide karakteristiek, die dus minder gevoelig is voor feedback maar wel meer ervaring vereist? Op het moment dat je die ervaring hebt is het natuurlijk altijd de betere keuze, echter kan ik zelf ook niet goed met een supercardioide microfoon overweg;) Denk hier dus goed over na;)

Comment

Groot verschil tussen de UR en SLX/ULX is ook de kwaliteit van het zend/ontvangst systeem. Met een UR heb je een veel groter zend/ontvangst bereik dan met de SLX/ULX.

Ook is de UR handheld van aluminium (praat hier nog over de versie met antenne, die wij in gebruik hebben) en de SLX van plastic, over de ULX kan ik niets zeggen die heb ik nog nooit gezien/gebruikt. SLX en UR werken beiden op AA, terwijl de ULX op 9 Volt batterijen werkt.

Er zit dus wel nog meer verschil tussen de verschillende systemen, maar zoals al aangegeven door TM audio het is een blijft en Shure kop en die maakt het geluid maar de kwaliteit van het zend/ontvangst systeem draagt ook zijn steentje bij ;).

Comment

Working...
                  X