Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP Club Mate vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP Club Mate vraag

ola allen.

Even een vraag mbt de DAP Club Mate serie.

De eerste vraag, is het wat, heeft iemand ervaring hiermee, is het degelijke bouw/geluidskwaliteit?

En hoeveel hoorbaar verschil is er tussen de 12 en de 15.

Ten slotte, kan ik met de 12 versie een feestje geven voor een man of 75-100 in een zaaltje van ca. 6x7?

Bij voorbaat bedankt.

Er zal waarschijnlijk wel hoorbaar verschil zijn, aangezien er andere componenten gebruikt worden. Zo zal de 15 inch het waarschijnlijk beter doen in het laag en wat meer produceren terwijl de 12 inch iets minder weergeeft omdat hij niet goed overweg kan bij de lage frequenties.

Met een enkele set 75 á 100 man, dat zal niet lukken, tenzij het alleen achtergrondmuziek moet zijn. Maar aangezien je aangeeft dat het een feestje is, ga je dat niet redden denk ik. Met de 15 inch zou het net moeten kunnen.

Verder is de vraag of je later nog wilt uitbreiden. Dit gaat lastig bij de Club mate, tenzij je een setje per kant wegzet, dus links een set en rechts een set. Hierdoor heb je wel een goede spreiding van hoge tonen.

Comment

DAP Club mate 15

Ik ben in het bezit van 2x de "DAP Club mate 15". Met deze set kun je een goed feestje bouwen tot 150 personen. Als je 2 sets in zet kun je tot 250 feestgangers. Geluid is prima! Sta versteld van de kwaliteit.:D

Comment

Topic is wel al een jaar oud...

Comment

Maar het voegt wel iets toe (namelijk gebruikservaringen).
          Sterker nog, zijn post was waardevoller dan diegene die jij nu net plaatst.

Comment

Onlangs de 15inch versie beluisterd, ik moet zeggen dat het niet verkeerd klinkt voor zijn budget, De sub doet lekker mee maar verwacht geen enorme diepe bassen. De topjes doen het ook leuk al mis ik een beetje de zuiverheid de verdeling van mid en hoog is een beetje kwijt.
            Mijn conclussie is dan als volgt een leuke set voor kleine feesten a50 personen daar zal het setje het goed doen, mijn complumenten richtingen Dap voor de prijs/kwaliteit verhouding.

Comment

Originally posted by cremo View Post
              Ik ben in het bezit van 2x de "DAP Club mate 15". Met deze set kun je een goed feestje bouwen tot 150 personen. Als je 2 sets in zet kun je tot 250 feestgangers. Geluid is prima! Sta versteld van de kwaliteit.:D
              250 mensen? Dat is wel erg veel hoor. Ik denk dat je met dit niet gaat redden. Ongeveer 70 met 1 setje en niet meer als 150 mensen met twee van deze setjes.

Zelf heb ik de 15 inch versie beluistert. Klonk best netjes voor Dap. Zit redelijk veel bass in waar ik zelf persoonlijk best van hou. Een equalizer er tussen raad ik wel aan om het nog wat naar je smaak te maken. Wat degelijkheid betreft lijkt het of de lak snel kan loslaten. Zolang je er voorzichtig mee doet en niet mee gaat gooien zal alles heel blijven.

Comment

Voordeel van zo'n lak is dat je de hoekjes altijd een beetje kunt bijsmeren als het echt nodig is. :) Potje warnex halen, smeren maar!

Comment

Lak en schuim is niet de sterkste kant van DAP. :D

Comment

Opstelling

Originally posted by cremo View Post
                    Ik ben ook van plan om de DAP Club Mate 15 te gaan kopen en als het nodig is uit te breiden met nog zo'n set. Hoe heb jij dat dan gedaan met de opstelling, dus met palen ofzo? Of stapel je het op? Alvast bedankt.

Comment

Het beste is om een soort T-paal te gebruiken. Dan kun je je topjes mooi op hoogte plaatsen én ze afzonderlijk richten. ;)

Comment

Oke, hebben jullie die ook? Ben ze namelijk nog nooit tegengekomen ;

Comment

No problemo: K&M 24105

Comment

Ik heb ook de DAP Club Mate 15, en wil ook misschien nog een set daarvan aanschaffen. Maar hoe sluit je dat dan allemaal aan? Heb je dan een crossover nodig ofzo?

Comment

Neehoor, je zult dan je aparte setjes mono draaien. Vanaf je mixer gaat de master out Links naar de ene set, master out Rechts naar de rechter set.

Per kant heb je dan dus een setje staan.

Op de achterkant van de sub zie je het connectorpaneel. Vanaf je mixer ga je daar met je kabel naar XLR of RCA in op het rechter of linkerkanaal, en met de 'aux' uitgang ga je met een klein kabeltje naar de andere ingang. Zo hebben allebei de kanten op de sub signaal.

Comment

Working...
                              X