Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek goede kwaliteit PA speakers voor weinig geld.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zoek goede kwaliteit PA speakers voor weinig geld.

ik heb deze 2 al gevonden maar is het wat of heeft iemand een betere suggestie?

[veeg]

of deze:

[veeg]

had ik in gedachte.
    (die pyle lijken me beter maar die marathon zien er steviger uit)

Alvast bedankt ;)
    Last edited by Rick; Sunday-17-01-2010, 15:17. Reason: links weg

Goede kwaliteit voor weinig geld?

Dat is weer eens zo'n onmogelijke combinatie.

Het is of goedkoop of kwaliteit.
    De 2 voorbeelden die jij geeft horen tot het eerste.. Goedkoop..
    Kijk eens in de bax webshop. Hierin vind je speakers van American Audio. Zijn weliswaar iets duurder, maar de onderdelen die gebruikt worden zijn stukken beter!

Comment

ok ik zal even kijken bedankt voor de snelle reactie :D

Comment

die lijken me niet steviger en niet harder (volume) en als ik zelf componenten koop en in elkaar bouw is dat een optie?

Comment

Naar welke heb je gekeken?

Verder vraag ik me af wat je ermee wilt gaan doen? Waarom moeten ze zo stevig zijn?
          Is het de bedoeling om ze van een 3e etage van een flatgebouw te gooien? Of is het de bedoeling om ermee te draaien? Wanneer je normaal met zo'n speakerkast omgaat is er niks mis mee..
          Misschien kun je even vermelden welke kast van American Audio je hebt bekeken?

Voor de rest: Zelfbouw is leuk. Maar ik blijf erbij dat het pas echt loont als je er meerdere bouwt en je goed weet waar je mee bezig bent. Een verschil van 1 cm kan bij wijze van spreken al een compleet andere klank aan een kast meegeven.

Comment

ik wil er feesten mee gaan draaien (drive-in) en ik wil ze graag stevig hebben want er zijn altijd mensen die er tegenaan trappen etc.
            van AA heb ik deze gekeken: http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...&prijsklasse=0

zelfbouwen kijk ik tegenop want ik weet er bijna 0,0 van :(

Comment

er zijn by the way best veel mensen positief over dat merk Pyle:[veeg]
              ondanks de goedkoopheid :P
              Last edited by Rick; Sunday-17-01-2010, 15:17. Reason: links weg

Comment

Dan vraag ik me af of je niet beter kunt proberen die mensen die ertegenaan trappen op te voeden? :S

Na mijn weten is het niet de bedoeling dat er met speakers gevoetbald word.

Bovendien zet je normaal een topje op een statief. Dan kan er weinig tegenaan getrapt worden?

Zet eens op een rijtje wat je wilt:
                -Aantal personen.
                -Prijs.
                -Soort muziek.
                -Locatie (buiten, buurthuis, café, Ahoy)

Misschien kunnen we je nog wel wat tips geven. :)

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                  Dan vraag ik me af of je niet beter kunt proberen die mensen die ertegenaan trappen op te voeden? :S

Na mijn weten is het niet de bedoeling dat er met speakers gevoetbald word.

Bovendien zet je normaal een topje op een statief. Dan kan er weinig tegenaan getrapt worden?

Zet eens op een rijtje wat je wilt:
                  -Aantal personen.
                  -Prijs.
                  -Soort muziek.
                  -Locatie (buiten, buurthuis, café, Ahoy)

Misschien kunnen we je nog wel wat tips geven. :)
                  - 200 tm/300
                  - t/m €200
                  - house/dirty house
                  - buurthuis

Comment

maar dat je het ff weet dit worden me 1ste speakers (buiten die van me pc en me booth)
                    dus als ik deze neem kan ik sparen voor duurdere maar ik wil met me 1ste ong. 2jaar tot 3jaar kunnen doen

THX

Comment

LOL....

Nee..
                      Jij snapt het nog niet helemaal. Huur voorlopig maar even, want voor 200 euro kun je geen geluidsset kopen voor 200 personen (laat staan 300).
                      Heb zelf een geluidsset van een kleine 2300 euro en die gebruik ik tot 250 personen.
                      Je moet je niet vergissen in het aantal mensen dat je met een speaker kunt voorzien van geluid. Met de American Audio speakers (DLS 15P) van 239 euro per stuk heb je genoeg voor 75 personen. En daar heb je erg veel volume voor erg weinig geld. :)

Comment

Vind het nogal wat, een luidspreker tot 200,- die tot 300 personen moet kunnen spelen.

Weet je ook zeker dat je tot 300 personen gaat spelen (kun je dat niet beter huren?)

Comment

Het lijkt mij verstandig dat je eens een middagje op het forum in de sectie Geluid & PA gaat lezen. Situaties zoals de jouwe zijn al meerdere malen voorgekomen en wellicht kun je inspiratie opdoen uit keuzes die anderen hebben gemaakt.

Verder lijkt het me dat je nog niet precies weet wat je wilt, probeer je dus eerst eens te oriënteren op hetgeen wat in je budget valt voordat je straks met nog meer voorstellen komt omdat je een andere set hebt gezien.

Verder kan ik je als advies meegeven om ook een goede luistertest te gaan doen als je eenmaal een idee hebt wat je precies wilt en een paar setjes hebt samengesteld. Immers, de geluidskwaliteit lijkt me ook iets wat je in een geluidsset wilt terugzien.

Mocht je na je oriëntatie nog vragen hebben dan kun je ze uiteraard stellen, maar voor nu lijkt het me verstandig als je eens kijkt naar andere situaties en wat daar uitgekomen is, zodat je wellicht wat inspiratie krijgt.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
                            LOL....

Nee..
                            Jij snapt het nog niet helemaal. Huur voorlopig maar even, want voor 200 euro kun je geen geluidsset kopen voor 200 personen (laat staan 300).
                            Heb zelf een geluidsset van een kleine 2300 euro en die gebruik ik tot 250 personen.
                            Je moet je niet vergissen in het aantal mensen dat je met een speaker kunt voorzien van geluid. Met de American Audio speakers (DLS 15P) van 239 euro per stuk heb je genoeg voor 75 personen. En daar heb je erg veel volume voor erg weinig geld. :)
                            maar die pyle zijn meer watt RMS 1000W (peak 2000W)

hoe hoger watt toch hoe meer mensen je kan voorzien van geluid? of zie ik dat fout O.o

Comment

hier heb ik een vid en ze zien er toch wel goed uit vind ik :P http://www.youtube.com/watch?v=FO8x6GAryck
                              alleen is dat de PADH212 en ik wil de PADH215 dus 3" grotere bass'en

Comment

Working...
                              X