Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer CDJ-500S x 2 + DJM-300

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer CDJ-500S x 2 + DJM-300

Hallo,

Ik draai al ruim 3 maanden op een Digital Jockey Interface versie 2. Ik wil nu deze aanschaffen: Pioneer CDJ-500S x 2 + DJM-300. Mijn vraag is: Is deze goed en wat voor effecten etc heb je er allemaal op zitten, wat kan je ermee? En is het een goed ding waar je mee kan draaien.

Bedankt,

Wat mis je op de Digital Jockey wat je wel verwacht op de CDJ 500 spelers en met de DJM 300 mixer? De complete set is heel erg 'basic' ingericht, eigenlijk om mee te starten. Hiernaast zijn de CDJ 500S spelers ook al redelijk gedateerd, dit maakt het na verloop van tijd lastiger om aan onderdelen te komen bij een defect.

Op je vraag over de effecten kan ik redelijk kort zijn: Die zijn er niet.

Het ligt er maar aan wat je precies in de set zoekt, maar ik denk dat je met de Digital Jockey veel meer mogelijkheden tot je beschikking hebt.

Comment

Effecten kun je best apart kopen, een kaoss pad 3 mini van Korg lijkt me heel leuk speelgoed. Of je die op je digital jockey kunt aansluiten.. misschien met je interface met een paar pluggen..

Trouwens: heb ik Bax eigenlijk al bedankt voor mijn Citronic?
      Nee?
      Bij deze: ne dikke merci!

Comment

@ Rick, ik wil meer leren hoe je zonder dat programma kan draaien en hoe de sets in de clubs in elkaar zitten. Met de Digital Jockey draai je via een programma en zie je wanneer de beat begint, erg simpel dus.. En ik wil meer weten hoe sets op clubs werken, vandaar. Hebben jullie tips, omdat te leren?

Comment

Op het moment dat we je budget mogen ontvangen kunnen we misschien een leuke startersset samenstellen die wellicht over iets meer opties beschikt.

Comment

Ongeveer 750 euro/800 euro.

Comment

Misschien is het leuk om eens naar een merk als Reloop te kijken.

Deze set heeft wel iets weg van de grotere merken, mede door het grote jogwheel op de tabletops. Hiermee kun je vrij accuraat cue-en en de indeling is ook vrij gelijk aan die van bijv. een CDJ 1000.

Comment

Opzich om met cd's te starten zijn de 500s spelers best aardig. Het genoemde type is rond de zelfde tijd uitgekomen als de 100s. De 500 zou degelijker moeten zijn en heeft een loop functie. De 100s heeft 3 effecten.

Opzich is zo'n setje leuk voor de starter maar de samenstelling die jij voorsteld mag in mijn ogen 2e hands niet meer dan 300 euro kosten!

Opzich zijn Reeloop spelers ook leuke spelers alleen minder degelijk dan pioneer en werken net iets anders.

Mij lijkt het voor jou best interessant dat setje te kopen en de rest van je geld door sparen voor nieuwere spelers/mixer

Comment

Och. De CDJ-500's die ik nog in mijn bezit heb zijn 2 jaar jonger als dat ikzelf ben en ze werken nog perfect! Wel redelijk gedateerd inderdaad, maar degelijk spul!

Comment

Originally posted by billyd View Post
                    @ Rick, ik wil meer leren hoe je zonder dat programma kan draaien en hoe de sets in de clubs in elkaar zitten. Met de Digital Jockey draai je via een programma en zie je wanneer de beat begint, erg simpel dus.. En ik wil meer weten hoe sets op clubs werken, vandaar. Hebben jullie tips, omdat te leren?
                    Hier ging het dus om. Mij lijkt het dat de Reloop set hierbij dichter in de buurt komt dan het enigszins gedateerde Pioneer setje.

Comment

Reloop set is gewoon 1 geheel, je drukt op SYNC en de bpm is gelijk.. Ik heb een vraag over dat set wat je heb aangeraden, wat voor effecten zitten hierop etc?

En dit is gewoon met cd's?

Comment

Op de voorgestelde set zit geen effectenmodule, maar je kunt wel veel doen met loops, samples enz. Eventueel kun je er voor kiezen om er een losse effectenbak aan te hangen als je die echt mist.

Deze set werkt met twee tabletop CD-spelers die ook MP3-CD's kunnen lezen.

Comment

Ah, zou je misschien de dingen op kunnen noemen wat er wel bij een Pioneer zit en bij deze niet? Dus als het ware kan ik ook via een stekker liedjes van me pc halen en dat ie ze afspeelt op de draaitafel?

Comment

Reloop en Pioneer hebben allebei een redelijk assortiment aan spelers, het is dus lastig om direct te kunnen zeggen welke verschillen er zijn. Sowieso werkt Pioneer iets intuïtiever dan Reloop en kan men Reloop schalen in het middensegment als het gaat om DJ-gear. Al met al prima producten voor de prijs.

Wat betreft je tweede punt over de draaitafels, het is mogelijk om tabletop CD-spelers of draaitafels via Timecode te koppelen aan je computer/laptop. Hiermee bedien je eigenlijk door middel van je tabletop speler of draaitafel je PC/laptop op afstand.
                            Een timecode pakket kun je hier of hier vinden.
                            Het geluid zelf wordt nog steeds via je PC/laptop gegenereerd, echter heb je wel zelf de volledige controle over het geluid door middel van je draaitafel of tabletop.

Comment

Ooh, ik draai nu met Reloop via 'Traktor'. Is dat ook met die draaitafel mogelijk? Dus het is wel mogelijk om met cd's te werken?

Comment

Working...
                              X