Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobiel/vast speakerset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mobiel/vast speakerset

hallo,

binnenkort (over 2/4 maanden) hebben we een geluidsinstallatie nodig die meestal voor vast in een kelder staat. maar we willen hem ook op locatie kunnen gebruiken.

aangezien de boel meestal in een kelder staat wil je alles zo makkelijk naar boven willen tillen.

zijn er hier mensen met ervaringen over een goed mobiel systeem, actief of passief?

budget is zo nog niet bekend. de installatie moet bruikbaar zijn tot zeker wel zo'n 300 personen.

is er iemand die ervaringen wil delen over een goede set?

Budget moet toch echt opgegeven worden als er een passend advies gegeven moet worden. Waar moeten we aan denken? 600 euro? 1200 euro? 3000 euro?
    Voor wat voor soort feesten moet het worden gebruikt?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Budget moet toch echt opgegeven worden als er een passend advies gegeven moet worden. Waar moeten we aan denken? 600 euro? 1200 euro? 3000 euro?
      Voor wat voor soort feesten moet het worden gebruikt?
      denk dat het zo rond 3000 (max) euro gaat liggen, inc alle kabels en rand apparatuur.

feesten meestal wat rustiger bij gebruik in de kelder, maar bij drive-in gebruik zeker op disco niveau.

het moet een kwalitatief setje zijn, als je voor 3000 euro een kwalitatief goed set kunt krijgen voor max 150 man is dat ook goed genoeg.
      Last edited by sweebee; Tuesday-26-01-2010, 20:08.

Comment

Met een dergelijk budget zou ik eens kijken naar RCF of co-soorten.

2 flinke toppen met een bas eronder is genoeg tot 150-200 personen. Kun je altijd wanneer nodig nog een basje bijhuren.

Dan heb je kwaliteit, compact en toch betaalbaar..

Wat word er trouwens voornamelijk over gedraaid? Voor klassiek heb je iets heel anders nodig als voor house..

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
          Met een dergelijk budget zou ik eens kijken naar RCF of co-soorten.

2 flinke toppen met een bas eronder is genoeg tot 150-200 personen. Kun je altijd wanneer nodig nog een basje bijhuren.

Dan heb je kwaliteit, compact en toch betaalbaar..

Wat word er trouwens voornamelijk over gedraaid? Voor klassiek heb je iets heel anders nodig als voor house..
          de set is er dus voor bijv een bandje als hij in de kelder staat, (waar mijn vader hem nodig heeft dus voornamelijk dan ook jaren 70, 80 etc)

ik zal hem vooral (drive-in) allround gebruiken (ook 70, 80's maar ook dance/house)

edit; zoiets bedoel je? http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

aan reviews te zien goed spul, wil tegen die tijd dat wanneer ze echt besteld moeten worden eerst wat setjes gaan beluisteren, maar blijft moeilijk in te schatten hoe dit in een grotere ruimte klinkt en met een zaal vol mensen.
          Last edited by sweebee; Tuesday-26-01-2010, 21:09.

Comment

Setje met RCF 312/322 toppen
            Met daaronder een 8001/8003 basje. Valt misschien net buiten je budget, maar je krijgt er enorm veel kwaliteit voor terug. Hebben zelf ook deze combinatie en die word na volle tevredenheid gebruikt bij bandjes én bij de drive-in show.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Dit is de ultieme luidspreker voor zangers, bands, presentaties en drive-in shows die het uiterste van een geluidset verlangen. De 2 inch hoogdriver van deze 322A produceert een soft, maar krachtig geluid.

Natuurlijk zijn er meerdere optie's... Maar dit is een voorbeeld van wat ik zou doen.
            Zeker wanneer je met bands werkt zijn de 12" speakers aan te raden icm een 18" bass.

Comment

Originally posted by Beckers Entertainment View Post
              Setje met RCF 312/322 toppen
              Met daaronder een 8001/8003 basje. Valt misschien net buiten je budget, maar je krijgt er enorm veel kwaliteit voor terug. Hebben zelf ook deze combinatie en die word na volle tevredenheid gebruikt bij bandjes én bij de drive-in show.

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Dit is de ultieme luidspreker voor zangers, bands, presentaties en drive-in shows die het uiterste van een geluidset verlangen. De 2 inch hoogdriver van deze 322A produceert een soft, maar krachtig geluid.

Natuurlijk zijn er meerdere optie's... Maar dit is een voorbeeld van wat ik zou doen.
              Zeker wanneer je met bands werkt zijn de 12" speakers aan te raden icm een 18" bass.
              oke lijkt me ook wel te doen dan, zonder versterker racks te slepen, ik zal even rond neuzen hier in de buurt waar ze zulke setjes hebben staan. maar met zo'n set kan je ongeveer 200 man wel aan?

tegen die tijd dat het nodig is zal ik wel wat gevonden hebben. Nu nog vol in de verbouwing van de kelder, geluid komt als laatste.

bedankt voor de info zover, als iemand anders nog merken/ sets weet die ook goed zijn hoor ik het graag.

Comment

het is nu al weer een tijdje geleden. Maar we zijn voor 2x RCF Art 312a en een RCF Art 705a gegaan. een 18inch kist was ons veel te groot. de 15 inch voldoet perfect.

Comment

En tevreden over je aankoop?

Leuk om te zien dat je het advies ook durft op te volgen die op het forum is gegeven! :)

Comment

En niettemin dat je ook nog even laat weten wat het geworden is, dat wordt ook gewaardeerd. ;)

Comment

[edit Rick]Voorafgaand is de veegwagen langsgeweest

Meer lezen en wat minder posten, dat is toch echt mijn mening over het postgedrag van sommige hier..

Ik denk ook wel eens iets, maar wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft voor een topic, laat ik dit achterwege.
                      Als andere dit nou ook eens deden.

OT: Mooi dat je ons advies serieus hebt opgenomen. Vanwaar de keuze voor de 312 ipv de 322? Budgetgericht? Of heeft het toch een andere reden?
                      Last edited by Rick; Saturday-10-04-2010, 22:44.

Comment

Bezem door het topic gehaald. Hopelijk kunnen we nu weer serieus verder.

Comment

De 312a heeft meer dan zat vermogen voor onze doeleinden.

maar nu zit ik wel met het volgende...

kwam er sinds gister achter dat 1 van de topjes een licht brom heeft (zo'n 50 hertz brom)

kan de brom niet weg krijgen. heb al van alles geprobeerd:

andere groep
                          zonder signaal kabels
                          geaard/ niet geaard stopcontact
                          stekker omdraaien.

gain dicht of open maakt geen verschil qua volume van de brom.

de lichte brom blijft. en dit heeft maar 1 van de topjes.

Comment

Hebben de luidsprekers beiden dezelfde instellingen? Heb je de voedingskabels van de luidsprekers al gewisseld?

Comment

ja, beide zelfde eq instellingen (op speaker zelf) en ook al beide kabels geprobeerd, zonder succes

Comment

Working...
                              X