Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen bass uit DAP MC-8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen bass uit DAP MC-8

Ik heb mijn speakers via 2 polige speakon aangesloten op mijn versterker. Is het normaal dat er amper bass uit de speakers komt dan?
    Vanuit men versterker vertrekken twee speakerkabels (verbonden met de klemmen). Aan de andere kant van de kabel heb ik een speakon NL2FC speakon connector gemonteerd, waardoor ik deze kan aansluiten op mijn DAP speakers.
    Speakers: http://www.bax-shop.nl/tot-e-200-/da...t-details.html

Ik vind nu dat er maar weinig bass uit de speakers komt... Is dit normaal? Moet ik er een aparte subwoofer bijplaatsen, of heeft het met de 2polige speakon te maken?

Het heeft er mee te maken dat de MC-8 slechts over een 8 inch woofertje beschikt. Deze is meer geschikt voor de weergave van hoog en mid.
    Neem hierbij nog eens dat het een luidspreker is die in het lage budgetsegment zit en erg goedkoop is, dan kun je niet verwachten dat er een enorme bak herrie uit zo'n kastje komt. Daar is hij nu eenmaal niet voor gemaakt.

[edit]Posts uit het topic over kabels en pluggen meegenomen naar een nieuw topic.

Comment

Ok dacht het wel.

Welke speakers of monitors raden jullie dan aan:
      Het is enkel voor gebruik in men studio, dus niet voor te draaien op feestjes etc...
      Het is maar een kleine studio, dus veel bereik moeten ze niet hebben. Zou wel nog degelijk geluid willen, en zowel hi, mid en low. Misschien beter opteren voor een setje monitors?

Comment

Voor studio toepassingen is een setje monitoren inderdaad een betere optie. Het voordeel van monitoren is dat ze een veel betere referentie geven aan de muziek die je afspeelt. PA-luidsprekers en zeker luidsprekers als de MC-reeks zullen niet het geluid geven dat eigenlijk uit de luidsprekers zou moeten komen.

Afhankelijk van je budget heb je de keus uit verschillende actieve of passieve monitoren.

Comment

Dit setje ziet er wel goed uit:
          Deze passieve set is de uitkomst voor de muziekliefhebber die een paar prestigieuze monitors zoekt, maar deze op een losse versterker wil aansluiten.

Iemand ervaring hiermee?

Zijn dit trouwens actieve monitors?: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
          Last edited by Vandaalius; Saturday-06-02-2010, 15:50.

Comment

Originally posted by Vandaalius View Post
            Zijn dit trouwens actieve monitors?: http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...t-details.html
            35W actieve bi-amped design
            Ja dus, ze zijn actief!

Op je eerste vraag: ik heb alleen ervaring met de Monitor One Active's, de actieve variant. Hier komt echt super geluid uit, dat is echt goed voor die prijs. De passieve lijken mij ongeveer hetzelfde te klinken, mits goed versterkt;)

Comment

Dit is m'n versterker(tje): http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelde...t-details.html

Zou dit goed samengaan met de passieve Monitor One's?

Of zou ik overstappen naar actieve monitors?

Comment

De monitoren 'vreten' vrij weinig vermogen dus je zult in ieder geval voldoende headroom hebben. Toch zou ik er voor kiezen om actieve monitoren te nemen omdat je versterker wel erg zwaar is voor de monitoren.

Het kan dus wel, maar het is niet optimaal.

Comment

Ik heb mijn versterker en speakers kunnen verkopen :)

Ik ga de overstap maken naar actieve monitor.
                  Even een nieuw topic openen hiervoor !
                  Last edited by Vandaalius; Sunday-07-02-2010, 13:55.

Comment

Hallo,

Ik heb zelf ook 2 dap audio mc8 met een Skytec pro 240. Je kan er wel aardig wat bass uit krijgen, mits je er een eq onder hebt.

Comment

Maar dan ben je wel het woofertje aardig aan het misbruiken. Die is daar echt niet op gemaakt. ;)

Wil je bass? Subwoofer er bij.

Comment

Kwalitief zit er tussen een setje daps en een setje goede monitors veel verschil. een monitor is meer gebouwd om kwalitief goed presteren. wat wil je? voor oefenen met draaien? of met produceren.
                        als je met produceren bezig gaat is het belangrijk dat het zo neutraal mogelijk is (ivm masteren).
                        dus leg dat wat meer uit. zoizo zou bij beide een setje krk's goed doen!

Comment

Ik had ze in een zaaltje staan, gewoon van mengpaneel gelijk naar versterker. Draai ik met de versterker op 10 Like a g6, wat een bass! dat verwacht je echt niet uit zon speaker. Was een 4kant zaaltje, de woofers vervormden niet. had wel in het rood moeten knipperen om discovolume te krijgen :p

Comment

wat een bass!
                            Dan heb je een dubbel 18" hornloaded subwoofer nog niet gehoord:)...Maar even serieus, uit een 8" woofertje zal echt niet veel bas komen (sterker nog, uit een 12" komt al haast geen bas), daar zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Wat Bas betreft doet een dubbel 18" het VEEL beter.

Comment

Eh ja, maar dan heb je het ook over zo'n beetje het tegenovergestelde van dat topkastje. In bijna alle opzichten.

Comment

Working...
                              X