Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen bass uit DAP MC-8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je zal het echt niet verwachten hoor, ik weet dat 15 inch veel meer dreunt maar dit ging ook al hard... had je maar ns bij moeten zijn:p

Comment

Wat niet te verwachten? zoveel bass uit de MC-8? Ik heb zo ook ooit gehoord bij een (budget) drive in show. Bass zit er niet veel in. Voor op je kamer zit er wel een leuk basje in. Maar nu dreunend op feestjes? Nee. Dat niet...

Comment

zelfs ik vind (heb zelf dan de MC-12 maar dan wel met sub) dat in de MC 12 geeneens bass zit, dus laat staan in de 8 inch versie.

Comment

ik heb de mc12 ook gehoord, wel oude versie, maar ik hoordde echt weinig bass. de mc8 daarmee vergeleken in dat zaaltje toch wel 4x meer...

Comment

dan zat er zeker de zelfde amp achter? anders kan dat echt niet
            ik heb zelf namelijk ook de MC 10 gehad maar die heb ik toch maar terug gedaan.

MVG
            DJ Jordy

Comment

Originally posted by yobotje View Post
              ik heb de mc12 ook gehoord, wel oude versie, maar ik hoordde echt weinig bass. de mc8 daarmee vergeleken in dat zaaltje toch wel 4x meer...
              Ik denk dat er dan toch iets mis is met je oren. Hoe groter de woofer hoe meer bass hij kan weergeven. En elk zaaltje klinkt weer anders. Bijvoorbeeld in een grote zaal hier in de buurt als je de muziek daar een beetje aanzet klikt het al net of het hard staan.

Comment

Verschil in hoogdriver scheelt ook. Als die verhouding bij de MC-8 ietsje scheef ligt, heb je al sneller de indruk dat hij meer bass weergeeft door afwezigheid van het hoog.

De MC-12 heeft uit mijn hoofd dezelfde hoogdriver als de MC-15, dus waarschijnlijk is er daar meer hoog aanwezig. Wat dus voor je gevoel resulteert in minder laag.

Comment

ik heb nog een vraagje, hoe maak je de dap mc8 open? Ik heb vandaag de achterkant opgeschroefd, maar dan is hij voor een klein stukje maar open (connectorpaneeltje) Maar als je bijvoorbeeld een woofer wilt vervangen, past dat daar nooit doorheen.
                  Wie weet raad?

Gr. Yorick (yobo drive in)

Comment

Grill er af halen, zit er meestal ingehaakt. Woofer er uit schroeven. Zit met 4 schroeven vast waarschijnlijk.

Comment

Ja maar mijn vraag is niet hoe je de woofer er uit haalt... hoe haal je die grill er uit dan? moet je dan de hoekstukjes loshalen enzo of wat? ik heb geen zin om het schuim aan de voorkant er helemaal af te halen.

Comment

Meestal kun je de langste kant van de grill een stukje naar de binnenkant trekken waardoor je grill bol komt te staan (dus de rand richting de woofer trekken), dan kun je hem er vaak zo uit halen.

Was in ieder geval bij mijn oude Skytec kastjes wel zo het geval.

Comment

ik snap het niet helemaal... als je de speaker recht voor je hebt staan, moet je dan de bovenkant iets naar beneden duwen of wat? en moet je ook nog de hoeken er af halen?

Comment

Grill langs de rand beetpakken zoals bij punten A, dan naar binnen trekken zodat de grill een stukje bol komt te staan zoals bij illustratie B.

Als je er niet uit komt, dan kun je er beter afblijven. Zeker als er niets defect is.

Comment

ah ik snap het.

Comment

Het is gelukt, ging een beetje irritant maar ik ging ze loshalen om het dap logotje er af te halen :p

Comment

Working...
                                X