Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ventilators draaien die altijd of niet,

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ventilators draaien die altijd of niet,

Hey.
    Ik heb een jbsystems vx 700 gekocht.
    Maar nu draaien de ventilators niet.
    Draaien die alleen als hij warm wort.
    Want bij sommige versie's zijn dat wel en andere weer niet volgens mij.
    Wie kan mij helpen.

gr.tom

Doen ze het wel wanneer je hem aanzet?

Fans kunnen op meerdere situaties worden afgesteld, continu een x aantal rondjes de minuut; oplopende snelheid bij temperatuur om stroom te besparen.

Maar helemaal uit lijkt me niet een gangbare oplossing?? Heb je er wel een input en een output signaal over de versterker gezet?

Comment

Patrick de sub 15 (12??) van db gaat ook alleen in wanneer het nodig is hoor.

Staat als het goed is in de handleiding.

Comment

Een inbouw versterker of een externe versterker lijkt me niet te vergelijken, in een topje zit helemaal geen fannetje.

Comment

Hey bedank voor jullie informatie.
          Heb even op google gekeken.
          En daar zeggen ze op een ander forum dat ze pas gaan draaien als de versterker warm wordt.
          Heefd iemand daar ervaring mee met zoon versterker die zo werk.
          Het is de jb systems vx 700 dus niet de mk 2 versie.

gr.tom

Comment

Lijkt me alleen maar in je voordeel werken, omdat je versterker dan zo goed als fluisterstil is als hij niet zwaar hoeft te werken. Zal dus te maken hebben met een temperatuurgeregelde aansturing van de ventilator.

Comment

Dan zou ik me eigen niet echt druk maken. Hou even in de gaten op je feestje (na een uur of twee) hoe warm je versterker is en of die daadwerkelijk koelt wanneer het nodig is.

Wat Rick zegt is waar, geen straaljager bij je DJ booth.

Comment

Bedank voor jullie tips.
                Nu heb ik een andere vraag
                Kan een versterker die in een flightcase zit ook op de zij staan.
                en dan gebruik wordt.

gr.tom

Comment

Kan wellicht, maar de vraag is waarom je dat zou willen. Kan invloed hebben op de luchtstroom in de versterker, waardoor de koeling niet optimaal kan zijn en de mogelijkheid bestaat dat de versterker sneller op zijn warmte-maximum zit als er veel van hem gevergd wordt.

Comment

oke kan hem dus beter gewoon liggen en niet schuim zetten

gr.tom

Comment

Inderdaad. Gewoon een plaatsje op de grond maken en de versterker daar leggen, dan kun je altijd nog wat dingetjes stapelen op de case indien nodig.

Comment

Bedank rick voor je snelle advies.
                        Met die ventilators heb vrijdag een feest en zal dan even kijken.

gr.tom

Comment

Originally posted by djtommie View Post
                          oke kan hem dus beter gewoon liggen en niet schuim zetten
                          Vloeistoffen zijn over het algemeen niet goed voor elektronische apparatuur, zoals versterkers. Dus niet onder het schuim zetten, nee.

Comment

Hij bedoelt waarschijnlijk schuin zetten en niet onder het schuim zetten.

Comment

Haha, ik denk dat Patrick dat ook wel doorhad. Op een amusante manier tommy wijzen op een klein schrijffoutje..

Comment

Working...
                              X