Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluid set veranderem.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluid set veranderem.

Hallo.
    Ik heb een vraag.
    Ik draai mischien 10x per jaar
    Nu heb ik een speaker set maar wil graag iets kleins maar krachting.
    Heb zelf nu.
    2xjb systems tsx 15.
    2xomnitronic bx 1850.
    1xjb systems vx 700.
    1xdap palladium 1600.

Mijn buget zal rond de 700 euro zijn.
    Mag actief passief.
    Rond de 50/75 man.

gr.tom

Voor 700 euro heb je nog steeds niet veel kleins & krachtigs. Misschien kun je je budget verhogen en een dubbele Clubmate 12 aanschaffen. Erg compact, maar geen uitbreidingsmogelijkheden.

Comment

Dat is idd wel erg klein. Ik zou gewoon nog even doorsparen.

Comment

Bedank voor jullie advies.
        Heb mijn buget verhoog naar 1500 euro.
        Heb dit gezien hoe is dit kwa geluid.
        Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Is klein en compact.
        Heefd iemand ervaring met deze speaker set.
        Gr.tom

Comment

Niet met de exacte speakers, wel met het merk. We werken er erg graag mee, het is niet te vergelijken met RCF en dergelijke.

Maar voor jou is het een hele sprong vooruit.

Comment

Over de bassen kan ik bijna alleen maar lof uitspreken.
            Zoveel druk uit dat kastje is best bijzonder!
            Toppen ken ik zelf niet maar gezien de oude opera serie vrij aardig ging, lijkt het me sterk dat deze minder presteren.

Comment

Wat denk je van deze? Erg klein en krachtig!

Nee, even zonder gekheid, de MD-variant van dB is denk ik wel het beste wat je kunt krijgen voor 1500, als je gaat voor actief natuurlijk. Een lekker geluidje, genoeg mogelijkheid om uit te breiden... De subs gaan erg hard, zoals Beckers al gezegd heeft, en het grote voorbeeld is dat de set een Sub15D heeft, en niet de kleinere Sub05D. Die laatste komt namelijk vaak voor in sets met de Live 210D, maar deze gaat minder hard en zal sneller niet meer aan je wensen voldoen. Als je met de MD uit wilt bouwen, kun je altijd nog een sub15D erbij kopen en daarna misschien een stel extra toppen. Qua uitbreiden zit je met de dB Technologies MD-set dus zeker goed, en met geluid durf ik dat ook wel te beweren!

Comment

Misschien is dit setje wel handig: Klik Dan heb je wel een versterker nodig..
                Ik heb er zelf ook 2 keer mee gewerkt, en ik vind het zeer mooie kwaliteit.

Comment

Waarom eigenlijk klein?? Ik zou een setje van 2x 12" toppen en 1x een 15" sub nemen. En niet 10"/15" dan is de top klein en dat vind ik er minder mooi uitzien.
                  Last edited by Guest; Monday-15-02-2010, 17:38.

Comment

bedank voor je advies.
                    Last edited by djtommie; Monday-15-02-2010, 20:43.

Comment

Bedank voor jullie advies.
                      Die db set vind zie ik vanaf.
                      Waarom klein omdat het in en gewone auto moet passen.
                      Heb even gekeken en kwam bij de electro voice sx 100.300 uit.
                      Heb die gehoord met carnaval en komt flink wat vermogen af vind ik.
                      En kan later de electro voice sb 122 onder.
                      Heefd iemand daar ervaring mee.
                      En de dap k-115 weet is een andere klassen maar zijn die ook wat of kan ik beter door sparen voor de sx serie.

Bij voorbaad dank.
                      gr.tom

Comment

DAP K115, compact en klein? Zal je tegenvallen. Op het moment dat jij een volwaardige set wilt hebben die van alle frequenties thuis is zul je toch je budget moeten verhogen, anders kun je net zo goed een willekeurig setje plastic luidsprekerkasten nemen.

Ik heb het idee dat je weer niet weet wat je wil. Stel nu eens concrete eisen samen en geef aan waar je voorkeur voor ligt. Vertel ook wat voor uitgebreid voor-onderzoek je reeds hebt gedaan om te zien of je eisen en wensen haalbaar en realistisch zijn.

Comment

Oke bedank rick voor je advies.

Even alles op een rijtje.
                          moet maximaal 1200 euro kosten (1500 vind mijn vader teveel)
                          Rond de 50/75 man.
                          Kwaliteit moet goed zijn.
                          Het liefs geen lak.

Heb rond gekeken en voor het buget kan je niet super veel halen.
                          Heb de electro voice zx 1 sx 100 gezien met later de electro voice sb 122 eronder.
                          Iemand hier ervaring mee.

Iemand tips of advies zeg het maar.

Bedank alvast.

gr.tom
                          Last edited by djtommie; Tuesday-16-02-2010, 12:52.

Comment

Mijn tip:

Kijk eens naar de american audio DLS-15P.
                            Actieve speakers, 15" met behoorlijk wat druk. Met een simpel basje erbij kun je hier makkelijk 75 personen mee aan.
                            Ik heb zelfs al zonder bas voor 75 personen ermee gedraaid.

Nog nooit heeft u zo\'n krachtige 15 inch 2-weg luidspreker gezien in deze prijsklasse. Nu leverbaar tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

2 toppen en 1 basje, altijd nog uit te breiden met een 2e basje geeft je een leuke set.

Comment

Subje van 60kg:)

Comment

Working...
                              X