Announcement

Collapse
No announcement yet.

Long en short term power

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Long en short term power

Is long de rms en short de piek of de continu? De regel voor een versterker is toch 2x de rms? Want dan kom ik uit op 160w en bij short term staat 120 wat moet ik nemen.

In de meeste gevallen is de regel voor de versterker x 1,5.
    x2 is teveel voor verschillende speakers en zeker in de budget reeks.
    Long komt naar mijn weten overeen met de continu en short is de peak.

Corrigeer mij als ik het mis heb.

Comment

Ik vraag me eerder af waar het over gaat, probeer eens wat meer informatie te geven en je probleem of vraag duidelijk te omschrijven. Hier kunnen we vrij weinig mee.

Comment

Ik zoek een versterker voor 2 jamo cornetII speakers aan de achterkant staat:
        long term power: 80 watt
        short term power: 120 watt
        impedantie: 8 ohm

Comment

Long term power: continue belastbaarheid
          short term power: maximale belastbaarheid voor een kort moment

Comment

Hoeveel wat moet de versterker zijn 2x continu/ long term power = 160 watt of 1x piek/ short term power = 120 watt

Comment

Ik zou een HiFi-achtige versterker nemen die rond de 100W op 8 ohm levert. De kans is namelijk groot dat je anders je luidsprekers naar hun grootje helpt, headroom heb je niet zo verschrikkelijk veel aan in thuissituaties.
              Het liefst een versterker met passieve koeling (koelribben) omdat je anders bij laag volume steeds je ventilatoren hoort ratelen.

Comment

Is deze goed of niet?
                Last edited by Guest; Monday-22-02-2010, 10:30.

Comment

Als je wensen zijn dat hij wat vermogen aan je luidsprekers geeft, waarschijnlijk een prima ding.

'goed' is een begrip dat je nooit kunt relativeren of meten.
                  Je kunt ook gewoon een Behringer A500 versterker nemen.

Comment

Is deze goed of niet?
                    De versterker die je hier aanhaalt is een surroundversterker, dus meer geschikt voor surroundtoepassingen. Weinig versterkers voor die prijs hebben ook nog een mooie stereoweergave (dus met maar 2 speakers).
                    Begin dus allereerst te zoeken naar een stereo amplifier.

Wat is je maximumbudget dat je wil uitgeven?

Comment

Originally posted by Rick View Post

'goed' is een begrip dat je nooit kunt relativeren of meten.
                      Je kunt ook gewoon een Behringer A500 versterker nemen.
                      Ik dacht dat je voor huiskamerboxen geen pa versterker moest kopen.

Citaat:
                      Wat is je maximumbudget dat je wil uitgeven?

Ik denk zo'n €300

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                        Ik dacht dat je voor huiskamerboxen geen pa versterker moest kopen.
                        Het is ook geen PA versterker, maar een passief gekoelde studiomonitorversterker. Waarom zou je geen PA-versterker op huiskamerluidsprekers kunnen gebruiken?

Het kan die versterker trouwens vrij weinig schelen of er nu een PA-speaker, HiFi speaker of studiomonitor achter hangt.

Comment

Ik dacht dat dat niet mooi klonk. ( volgens mij schreef jij dat in een forum)

Comment

Dat het iets minder klinkt wil niet zeggen dat het niet kan. Het is me tot nu toe ook onduidelijk wat je er zelf mee wilt gaan doen. Gaat het om gebruik als studio-monitor, of gewoon om een beetje muziek mee te luisteren?

Comment

Ik ga ze gebruiken om in mijn kamer op te hangen en muziek op te luisteren.

Comment

Working...
                              X