Announcement

Collapse
No announcement yet.

Long en short term power

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat je dan meer hebt aan een random nieuwe stereotoren waar je deze op een extra versterkte output bij kunt aansluiten.

Comment

Waarom? Als ik een goede versterker koop kan ik deze er toch op zetten?

Comment

Tuurlijk kan dat, maar waarom zou je enorm veel geld aan een losse, grote versterker uitgeven als je voor een leuk prijsje een stereotoren hebt met meer functionaliteit en de mogelijkheid om je huidige luidsprekers bij te prikken?

Comment

Ik denk dat je dan meer hebt aan een random nieuwe stereotoren waar je deze op een extra versterkte output bij kunt aansluiten.
          Wat bedoel je precies met een extra versterkte output?

Tuurlijk kan dat, maar waarom zou je enorm veel geld aan een losse, grote versterker uitgeven als je voor een leuk prijsje een stereotoren hebt met meer functionaliteit en de mogelijkheid om je huidige luidsprekers bij te prikken
          Bedoel je hiermee een stereotoren met speakers al bij of niet?

Comment

Originally posted by joris1 View Post
            Wat bedoel je precies met een extra versterkte output?
            Bedoel je hiermee een stereotoren met speakers al bij of niet?
            Stereotoren met 2 luidsprekers en 4 versterkte uitgangen, daar heb je meer aan voor thuissituaties dan een losse grote versterker voor deze twee luidsprekers.

Comment

Stereotoren met 2 luidsprekers en 4 versterkte uitgangen, daar heb je meer aan voor thuissituaties dan een losse grote versterker voor deze twee luidsprekers.
              Daar ben ik het niet direct mee eens. Waarom zou de TS ook nog eens geld moeten betalen voor nog extra speakers? Die dan al bij de stereoset zitten die natuurlijk ook nog de prijs meebepalen.
              Mij lijkt het dan beter om meer geld te investeren in een stevige versterker alleen aangezien de speakers al aanwezig zijn. Deze losse versterkers scoren in het algemeen ook beter dan de versterker in een stereoset qua geluidsweergave van dezelfde prijsklasse.
              Je zegt dat een stereotoren wat meer functies heeft, welke bedoel je dan precies? Wekker en toestanden? Want op muzikaal vlak en functies doen deze onder.

Comment

rick's idee is goed met 4 speakers maar ik denkt dat ik toch voor de behringer versterker ga die je eerder aangaf.

Comment

Originally posted by joris1 View Post
                  Daar ben ik het niet direct mee eens. Waarom zou de TS ook nog eens geld moeten betalen voor nog extra speakers? Die dan al bij de stereoset zitten die natuurlijk ook nog de prijs meebepalen.
                  Aanbieding afwachten, dan vallen de kosten mijns inziens reuze mee.
                  Mij lijkt het dan beter om meer geld te investeren in een stevige versterker alleen aangezien de speakers al aanwezig zijn.
                  Maar wat heeft het voordeel van een stevige versterker, je luidsprekers moeten dat ook nog aankunnen én in de meeste thuissituaties zijn hoge volumes niet gewenst.
                  Deze losse versterkers scoren in het algemeen ook beter dan de versterker in een stereoset qua geluidsweergave van dezelfde prijsklasse.
                  Eens, maar in thuissituaties wordt niet het uiterste van het uiterste gevergd.
                  Je zegt dat een stereotoren wat meer functies heeft, welke bedoel je dan precies? Wekker en toestanden? Want op muzikaal vlak en functies doen deze onder.
                  Equalizer mits aanwezig, mogelijkheid tot meer randapparatuur aansluiten, etc.

Comment

Maar wat heeft het voordeel van een stevige versterker, je luidsprekers moeten dat ook nog aankunnen én in de meeste thuissituaties zijn hoge volumes niet gewenst.
                    Met stevig heb ik het niet direct over wattages maar meer over geluidskwaliteit.

Eens, maar in thuissituaties wordt niet het uiterste van het uiterste gevergd.
                    Er mag dan niet het uiterste worden gevergd maar waarom niet voor beter gaan en die extra speakers achterwege laten? Behalve als de TS zich daarvoor zou interesseren, zo extra speakers, maar dat zou het topic wel veranderen.

Equalizer mits aanwezig, mogelijkheid tot meer randapparatuur aansluiten, etc.
                    Voor 300euro krijg je meestal een slecht afgewerkte stereotoren uit goedkoop plastiek. Hier mag dan wel een eq opzitten maar is meestal niet uitgebreid in deze prijsklasse. Op losse versterkers kan je meestal ook het mid hoog en laag apart instellen, wat me voldoende lijkt, zeker als je daarvoor al een betere geluidskwaliteit van het apparaat zelf terugkrijgt.
                    Meer opties om randapparatuur op aan te sluiten heb je toch net meer op een losse versterker? Op een stereotoren mag je een line-in verwachten en nog wat kleins, terwijl je op een losse hifi versterker veel meer ingangen en uitgangen terugvindt.

Ook stel ik me vragen bij het bijzetten van zijn eigen speakers bij andere speakers, zowiezo gaan deze speakers niet gelijk opgaan in volume rekeninghoudend met gevoeligheid en weerstand van de speakers.

Een stereotoren die de optie heeft om 2 extra speakers aan te sluiten zonder deze erbij te leveren ben ik zelf eerlijk gezegd ook nog niet tegengekomen. Het zal wel bestaan als jij het zegt, maar het lijkt me raar dat een fabrikant de mogelijkheid gaat toelaten om er je eigen speakers bij te zetten ipv een paar speakers van hun merk erbij te steken.

Comment

Ik denk niet dat de eisen van de topicstarter zodanig zijn dat er op een extreem hoog niveau moet worden gedacht wat betreft geluidskwaliteit. Op een gegeven moment bereik je een niveau (wat voor iedereen persoonlijk is) waar je investeringen stukken meer worden dan de opbrengst die je er mee behaalt.

Verder stel ik hierbij de vraag of jij direct het verschil kunt herkennen tussen een losse versterker of een stereo-installatie, in een blinde test én of je beiden apart kunt identificeren. Ik denk dat dat nog best gaat tegenvallen. ;)

Comment

Die jamo's die ik nu heb klinken best mooi op mijn huidige hifi setje. Aleen ik wil een betere geluidsset en daar wil ik die jamo's voor gebruiken. Dus ik denkt dat ik de behringer versterker koop die Rick eerder aangaf met een fm/am tuner. Maar ik kan ook de pioneer versterker nemen die ik eerder aangaf (of een andere maar daar ben ik nog niet overuit).

Comment

Ik denk niet dat de eisen van de topicstarter zodanig zijn dat er op een extreem hoog niveau moet worden gedacht wat betreft geluidskwaliteit. Op een gegeven moment bereik je een niveau (wat voor iedereen persoonlijk is) waar je investeringen stukken meer worden dan de opbrengst die je er mee behaalt.
                          Is natuurlijk zo, maar dat is langs mijn punt waarmee ik wil zeggen: waarom ook nog geld uitgeven aan extra speakers als hij er al heeft.

Verder stel ik hierbij de vraag of jij direct het verschil kunt herkennen tussen een losse versterker of een stereo-installatie, in een blinde test én of je beiden apart kunt identificeren. Ik denk dat dat nog best gaat tegenvallen.
                          Op die manier kunnen we evengoed een versterkertje van 100euro nemen waarbij het overgrote deel van de bevolking geen verschil zou merken. Ook hier had ik het meer op het feit dat je meer geld aan die versterker kan uitgeven ipv aan speakers als hij er al heeft.
                          En eerlijk gezegd denk ik wel een onderscheid te kunnen maken. Maar zoals ik al eerder zei, de gewone persoon die er weinig belang aan hecht, is evengoed gesteld met een sony-versterkertje van de jaren '90.

Die jamo's die ik nu heb klinken best mooi op mijn huidige hifi setje. Aleen ik wil een betere geluidsset en daar wil ik die jamo's voor gebruiken. Dus ik denkt dat ik de behringer versterker koop die Rick eerder aangaf met een fm/am tuner. Maar ik kan ook de pioneer versterker nemen die ik eerder aangaf (of een andere maar daar ben ik nog niet overuit).
                          Wat is eigenlijk je huidig setje als ik vragen mag?
                          En hoe ben je eigenlijk op net die Pioneer versterker uitgekomen?

Comment

Mijn huidige setje is Dit. Ik kwam die pioneer tegen toen ik aan het kijken was voor nieuwe versterkers.

Comment

Je zal bij zowel de behringer als de pioneer wel tevreden gaan zijn vermoed ik. Alleen zou ik toch nog opteren voor de pioneer, of al dan niet een andere. Want voor pioneer zijn er betere alternatieven te vinden op het vlak van home-cinema versterkers.

Comment

Working...
                              X