Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 geluidskaarten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 geluidskaarten

Hallo,

Ik heb thuis een computer met een geluidskaart.

Geluidskaart--->mixer--->versterker maar dan heb ik maar één kanaal op die mixer dus kan ik niet mixen.

Is het dan mogelijk om vanuit één geluidskaart 2 kanalen aan te sturen naar de mixer of moet ik dan 2 geluidskaarten er in stoppen, en hoe stel ik dat dan in?

Hangt er vanaf welke geluidskaart je neemt. Een geluidskaart als de Maya 44 USB interface kan direct 2 stereo kanalen uitsturen, een interface als de Behringer UFO202 kan maar één kanaal in stereo uitsturen.

Hoe je dit instelt is afhankelijk van de software die je gebruikt.

Comment

haha ik heb de goedkoopste geluidskaart die er is er nu in geloof ik.

een Sweex PCI 5.1 kan ik hier wat mee? hij werkt tot nu toe goed. hij stuurt nu 4 redelijke speakers aan.

Comment

Ik dacht dat er een manier was om een 5.1 surround kaart op 2 aparte kanalen aan te sluiten, maar ik zou niet weten hoe.

Maar het makkelijkste is inderdaad 2 aparte geluidskaarten, zoals de Maya44, die heb je voor 100€. Hoef je maar in je USB te steken, daarna simpelweg je software configureren.

Als je het goedkoper wilt houden kan je ook 2 Behringer UCA202 kopen, dan zit je aan €60. Maar let er dan wel op dat Windows deze 2 kaarten dan herkent onder dezelfde naam, waardoor sommige programma maar 1 kaart herkennen (traktor bv.) Virtual DJ heeft hier geen problemen mee.

Maar het makkelijkste is gewoon een Maya44 aanschaffen.

Comment

Zelf ben ik aan het wachten op de prijzen van de Reloop Play
          De Play van Reloop is een kleine maar krachtige audio interface voor DJ's. Deze geluidskaart heeft een 24 bit/96 kHz en is ideaal voor gebruik met tijdcode software. Hij heeft twee RCA uitgangen en een hoofdtelefoon uitgang.

Lijkt me een superding.

EDIT: Bax, is er hier al meer info over?
          Last edited by Vandaalius; Saturday-27-02-2010, 22:18.

Comment

Wat voor programma staat er op je mac/pc? Als het vdj is dan kan je op 1 geluidkaart 2 kanalen hebben. Bijvoorbeeld je center uitgang is kanaal 1 en je front uitgang is kanaal 2.

Comment

Momenteel gebruik ik Traktor en Virtual DJ, samen met 2 behringer UCA202 (omdat men maya het begeven heeft :) )

Comment

Eigenlijk was de vraag aan de TS. Maar gebruik jij de programma op je mengpaneel met 2 kanalen?

Comment

thanx DJ Funky, naar dat antwoord was ik opzoek. ik dacht al dat dat kon namelijk!

ik ga het proberen!

Comment

Oké laat maar weten als het gelukt is

Comment

Is het al gelukt??

Comment

sorry, ik ben vorige week aan mijn knie geopereerd dus ik heb nog geen kans gezien de juiste kabel op te halen, zodra ik het geprobeerd heb laat ik het weten!!

Comment

Oké

Comment

Working...
                          X