Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jb system vibe's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jb system vibe's

beste forumleden!:)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie set speakers vooral voor Thuis, feestjes, etc. Nu zie ik op de site van Bax-Shop een aanbieding over de Vibe reeks.

De JB System 15 pro

linkje:
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Ik heb een paar vraagjes over deze serie:

zit er veel verschil in vergelijking met de JB System Vibe MKII?
    Volgens mij is de MKII de nieuwere serie van de Pro.
    Als ik kijk naar de specificaties zie ik eigenlijk niet veel verschil behalve het uiterlijk en 50watt RMS meer bij de MKII.
    Hoelang bestaat de Pro al langer dan de MKII serie?

Is de Vibe MKII 100 Euro meer waard?

Groeten!

De MKII serie is zo'n beetje sinds eind vorig jaar geïntroduceerd. De oude versie scheen het best leuk te doen (die je dus ook aanhaalt).

Omdat deze reeks er hoogstwaarschijnlijk uit gaat, zullen de diverse luidsprekerkasten uit de eerste reeks voor een leuk prijsje worden aangeboden.

Eigenlijk raad ik je aan om beide kasten eens naast elkaar te beluisteren. Voor de één zal het die 100 euro niet waard zijn om meer te betalen, voor de ander juist net wel wegens een punt dat beter bevonden wordt op de nieuwe kasten.
    Voordeel is wel, bij de MKII kun je binnenkort losse versterkermodules verkrijgen, waardoor je in een handomdraai actieve kasten kunt creëren.

Comment

Oke
      ja eigenlijk wel logisch even luisteren :-P
      Maar nou weet ik wel welke de nieuwe en oudere versie is.

Welke versterker zou je er eigenlijk achter moeten hangen?

Comment

Hangt af van je budget, wel aan te raden is om een versterker te nemen die ongeveer 1,5x het vermogen levert van de RMS belastbaarheid van de luidspreker. Voor de Vibe15 komt dat neer op ongeveer 450W RMS. Een DAP P1200 zou hier al prima voor moeten kunnen voldoen.

Comment

Ja die versterker kom ik wel is vaker tegen en zie best wel goede reacties.
          Maar zal er veel duidelijk verschillen zitten qua geluid tussen bijvoorbeeld een Crown versterker en de Dap 1200?

Dat bedrag van de Dap is eigenlijk wel het bedrag dat ik wil uitgeven aan een versterker.

Groeten!

Comment

Pas op het moment dat je echt 1 op 1 vergelijkingen gaat doen met versterkers in een blinde test ga je wellicht iets merken in de weergave van het laag. Echter, hier moet je dan wel héél goed op letten, wil je het merken.

Feit blijft echter wel dat de Palladium-reeks erg robuust is en veel waar naar zijn geld levert, zeker in dit segment.

Comment

Daarop wil ik je absoluut tegenspreken.

Het grote verschil is dat het rendement hoger ligt dus ECHTE watts, de muziek helderder (is dit een woord?:P) klinkt en het gewoon veel robuuster is.

Overigens heb ik voor een klant twee Vibes 15 mk2 gekocht samen met een Dynacord versterker. Ik zou mijn bevindingen laten horen.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                Het grote verschil is dat het rendement hoger ligt dus ECHTE watts, de muziek helderder (is dit een woord?:P) klinkt en het gewoon veel robuuster is.
                Robuustheid stond in het midden, daar ging het in eerste instantie niet om.
                Toch zou ik het knap vinden als jij aan de hand van een spelende luidspreker kunt vertellen wat voor versterker er achter hangt. ;)

Comment

Zet een A-merk versterker en een Dapje met ongeveer gelijke specs maar naast elkaar. Wedden dat jij het verschil er ook zonder moeite uithaalt?

Comment

In zo'n geval wellicht wel. Echter, zonder een 1 op 1 vergelijk wordt het ondoenlijk om te gokken wat voor versterker er achter staat.

Comment

dat kan ook met een speaker zonder merkje, maar met dezelfde versterker heel lastig zijn. Ik ben nog altijd van mening dat je klanten beter goed geluid kan voorschotelen. Dat bereik je met onder andere een goede versterker. In eerste instantie valt het niet op, totdat ze thuis zijn en ze hebben geen gemene piep in hun oren vanwege schel geluid. Dan laat je pas een indruk achter.

Comment

Overigens heb ik voor een klant twee Vibes 15 mk2 gekocht samen met een Dynacord versterker. Ik zou mijn bevindingen laten horen.
                        Welke Dynacord versterker is dat?

Comment

Dan laat je pas een indruk achter.
                          Ik neem aan dat je hierbij een piëzo tweeter bedoelt en niet een versterker.

De klank van een Palladium versterker (en de rest van de specs) lijkt me meer dan prima voor dit type luidsprekerkast. Op een gegeven moment overstijgt de investering die je moet maken de extra opbrengst die je er mee kunt behalen.

Comment

Hallo allemaal!

Is het dan verstandig om er later nog een mixer bij te kopen of de versterker direct aan te sluiten aan de pc/laptop en daarop een digitale mixer van software op te installeren.

Wat zal dan een goede mixer zijn?
                            Of anders goede software om daar mee te mixen?

groeten!:D

Comment

Digitaal draaien wordt steeds populairder en een leuke midi-controller hoeft tegenwoordig helemaal niet veel meer te kosten. Hiermee heb je directe controle over je volledige DJ-software.
                              Echter wijkt dit wel af van je originele onderwerp, misschien is het handiger om hierover in een ander of nieuw topic verder te gaan.

Comment

Working...
                              X