Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jb system vibe's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dj funkey View Post
    Je sluit hem daar inderdaad mee aan. Meestal zet je dan om met je mengpaneel je volume te regelen je pc volume op vol. in jouw geval om alles uit je set te halen. Als er veel bastonen in het liedje zitten en je kijkt naar een vu meter gaan meestal de lamjes in het rood. Zonder vu meter kun je dit niet controlleren en kun je dus een vervormd signaal je versterkerin sturen en zo kunnen je versterker of je speaker stuk gaan.
    Nu ik dit lees zie ik dat het heel logisch is

Bedankt :)

Comment

Graag gedaan.

Comment

dus ik denk wel dat je iets van verschil hoort.
        Huh? Leg dat eens uit. Wat voor ander geluid gaat een DJ-mixer t.o.v. een PA-mixer geven in een normale situatie, zonder tussenkomst van variabelen als equalizer-potmeters e.d.?

Comment

Hey allemaal,

Oke, nu weet ik dus een beetje wat ik allemaal nodig heb en wil ( Eerst nog even luisteren naar de speakers)
          En de kabels?
          Welke heb ik allemaal nodig voor dit rijtje: pc-mixer-versterker-speakers.

Comment

We kunnen vrij weinig zeggen over de bekabeling zonder concrete apparatuur. Aansluitingen verschillen vaak per apparaat.

Wellicht kun je een lijstje posten van de apparatuur die je onder voorbehoud wilt aanschaffen?

Hiernaast is het niet zo lastig om zelf de nodige kabels samen te stellen. Waar loop je precies vast? Aansluitingen, kabeldikte, pluggen, kwaliteit?

Comment

Pc-mixer= 1x mini-Jack naar 2x tulp
              mixer-versterker= 2x tulp naar 2x xlr of Jack
              versterker-speakers= 2 speakon-speakon kabels

Comment

Originally posted by Rick View Post
                We kunnen vrij weinig zeggen over de bekabeling zonder concrete apparatuur. Aansluitingen verschillen vaak per apparaat.

Wellicht kun je een lijstje posten van de apparatuur die je onder voorbehoud wilt aanschaffen?

Hiernaast is het niet zo lastig om zelf de nodige kabels samen te stellen. Waar loop je precies vast? Aansluitingen, kabeldikte, pluggen, kwaliteit?
                Ik wilde het gewoon even zeker weten :)

Comment

maar zo staat het er dus nu voor:

JB Systems Vibe 15 MKII luidsprekercabinet 300W
                  W-11107 € 289,00
                  € 578,00
                  Behringer XENYX 1202 mixer
                  B-XENYX1202 € 99,95
                  € 99,95
                  DAP Palladium P-1200 Vintage versterker
                  HI-D4135 € 259,00
                  € 259,00
                  Subtotaal: € 936,95

Toch best een duur ding geworden :P

Comment

Ik zou het kabeltje tussen je mixer i.p.v. 2x Jack naar 2x tulp gewoon 2x jack naar 2x jack doen. En de rest gewoon met de kabels die ik aangaf.

Comment

Ik zou het kabeltje tussen je mixer i.p.v. 2x Jack naar 2x tulp gewoon 2x jack naar 2x jack doen. En de rest gewoon met de kabels die ik aangaf.
                      okay, zit er eigenlijk geluidsverschil in hoorbaar voor je oor?
                      Last edited by soundmachine; Tuesday-09-03-2010, 23:06.

Comment

Geluidsverschil tussen de kabels? Ik denk van niet maar dat weet ik niet zeker. Misschien kan Rick hier antwoord op geven?

Comment

Geluidsverschil in de kabels is er niet.
                          Kwaliteitsverschil tussen de pluggen is er wel. Bovendien is jack een betrouwbaardere manier van aansluiten als een klein tulp plugje. Verder heeft een jack kabel als voordeel dat hij gebalanceerd kan worden aangesloten. Vraag is dan alleen of jou mixer en versterker hier verder echt iets aan hebben. Zijn de aansluitingen gebalanceerd? (Zie handleiding)

Comment

Verschil tussen jack en tulp hoor je niet.

Comment

Ik sluit me bij Beckers aan, kijk even of je inderdaad uberhaupt iets aan een gebalanceerde verbinding hebt. Dit betekent dat je apparaten gebalanceerde signalen uitsturen en ontvangen, maar natuurlijk ook of de afstand groot genoeg is om nuttig te zijn. Onder de 10 meter is fysiek echt onmogelijk om te horen. De mensen die zeggen van wel geef ik een

Comment

hallo allemaal,

Ik zag ook op het internet dat je voor 750euro de HK Soundhouse one hebt. Is dat eigenlijk iets?
                                1 sub met 2 topjes.

groeten

Comment

Working...
                                X