Voor een disco niet voor spraak wel. En je moet altijd je sub meenemen omdat de versterker hier in zit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jb system vibe's
Collapse
X
-
De Soundhouse is eigenlijk meer gericht op live artiestjes, kleine bandjes, die voornamelijk achtergrondmuziek verzorgen of muziek voor kleine gezelschappen.
De uitbreidingsmogelijkheden zijn dan ook nihil, omdat het setje op elkaar is afgestemd en je dus geen extra componenten kunt toevoegen. Disco kan eventueel wel, maar dan zal het voor vrij kleine feestjes zijn.
Comment
-
Originally posted by soundmachine View PostEn even vergelijken met de Vibe MkII zit er veel bas verschil tussen de MKII 12" en de MKII 15"
12 inch: Beter geschikt voor mid (topkast), kan eventueel wel gebruikt worden als fullrange maar door het lage conusoppervlak t.o.v. de 15 inch niet zo geschikt voor weergave van lage tonen.
15 inch: Beter geschikt voor fullrange gebruik, de 15 inch gaat wat dieper dan de 12 inch en is dus de betere optie als je er toch nooit subs onder gaat gebruiken.
Comment
-
Hey allemaal!
Ik kan 2 JBL jrx 125 speakers voor 600 euro kopen(nieuw). Normaal zijn die ongeveer 350-535 euro per stuk.
De prijs van de 125 ligt iets hoger dan de Vibe's waar we het hier over hebben. Dit is dan wel een dubbele 15 inch sub, ze zeggen dat de jbl 125 nogal "schel" klinkt maar daar is wat aan te doen door aan de mixer te draaien.
Hebben jullie misschien wat ervaring met de JRX reeks van JBL?
Over het algemeen zie ik positieve posts over de Vibe serie. Kan je de JBL's vergelijken met de Vibe's?
De speakers draaien op 4 ohm 500watt RMS is daar de Dap palladium 1600 sterk genoeg voor want die levert 800 watt op 4 ohm, de 2000 lijkt me nogal te veel voor de speaker want die levert 1025watt op 4ohm.
Groeten!
Comment
-
Ja, de JRX serie heb ik in verschillende horeca-gelegenheden gehoord. Enorm schel, schreeuwerig, oorsuizingen en je wordt er moe van als je er een hele avond naar moet luisteren. Dat is mijn ervaring bij een paar horeca-gelegenheden.
Voordeel is wel dat het JBL is (restwaarde) en enorm hard kan als dat nodig is, maar op het gebied van geluidskwaliteit laat het te wensen over. Het is dan ook het instapmodel van JBL, waar je veel leukere B-merk luidsprekers voor kan krijgen die beter presteren.
Aan de ene kant kan je het niet vergelijken (instapper-'A'-merk met een vrij hoog geprijsd B-merk), aan de andere kant komt de prijs vrij overeen. Ik denk dat de Vibe-reeks wat aangenamer zal klinken, maar dit is een gok aangezien ik de Vibes nog nooit beluisterd heb.
Comment
Comment