Announcement

Collapse
No announcement yet.

Live microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

We hebben een poos geleden een clinic Rode microfoons gehad, de microfoons voelen heel degelijk aan en worden volledig in Australië in elkaar gezet. Hierdoor is het niveau van kwaliteit erg hoog en onze clinic-gever meldde dat alle microfoons uit een serie hetzelfde klinken (hoge criteria en lage tolerantie bij het testen), waardoor je dus geen 'matched pair' nodig hebt omdat ze dat al zijn.

Mocht dit toch te duur zijn, dan is Behringer een optie.

Comment

Maar dan wel de C2's (nog goedkoper ook!) en niet de C4's.
      Zie reviews @ de shop.

Comment

ik heb zowel de c2 als de c4 in de verhuur en wij gebruiken ze voor musicals koren etc.
        Wij zijn erg tevreden over deze microfoons.
        ze geven een goed helder geluid wel is het zo dat wanneer je ze gaat op hangen niet in de nok moet ophangen maar een meter 2 a 3 boven de toneel spelers in jouw geval.
        Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is dat de c4 in een nieuw jasje zit.
        mischien is de behringer B5 voor jou ook een optie deze microfoon biedt iets meer flexibiliteit door de verwisselbare koppen en geeft met 4 microfoons een beter resutaat dan met 4 c2tjes of c4tjes.
        Want voor de grote van het door jou opgegven poduim zou ik minimaal 3 setjes van 2 gebruiken of 4x B5

Comment

Ik gebruik voor toneel en cabaret op podia van 8x4 meestal 4 overheads, en dat werkt goed.2x Behringer B2 en 2x Stagg CM5050
          Hang ze op, zodat ze richting de spelers gericht zijn en doe dat ook kruisend.Je hebt dan een goede dekking uit alle hoeken,en dat werkt best goed.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
            mischien is de behringer B5 voor jou ook een optie deze microfoon biedt iets meer flexibiliteit door de verwisselbare koppen en geeft met 4 microfoons een beter resutaat dan met 4 c2tjes of c4tjes.
            De prijs daarvan scheelt niet veel met een rode M3, dan zou ik voor een rode gaan!

Iets meer flexibilitiet terwijl je er zo'n 60 euro meer voor betaald vind ik veel bij een behringer microfoontje :cool:.

Comment

Oke, ik denk dat ik een paar C2's neem.
              Hoeveel weet ik nog niet precies.

Hoe hang ik deze dingen dan goed op? zijn hier schema's voor oid?

Tom

Ps. Mijn naam is sinds vandaag veranderd in: TheSoundSensation.

Comment

Originally posted by dsound Audio Solutions View Post
                Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken is dat de c4 in een nieuw jasje zit.
                @dsound Audio SolutionsDan zou ik nog maar 'ns kritisch luisteren als ik jou was.
                Pak een goede altsaxofonist en laat ze eerst door een c4 spelen en dan door een c2. Oordeel zelf zou ik zeggen ;)

@ TheSoundSensationOp zich zijn de C2's een prima keus! Ik neem standaard 4 c2's mee op klus, daarmee kun je net ff een extra microfoontje ergens tussen steken. Misschien dat ik ooit nog een stapel (als freelancer) bij haal, maar dat is nu niet rendabel. Mijn huidige werkgevers hebben zelf microfoons xD.

Je kunt het best even experimenteren met het ophangen/plaatsen van microfoons. Er is niet 1-2-3 een vaste opstelling/oplossing om microfoons te plaatsen/op te hangen.
                Last edited by ajdeboer; Thursday-11-03-2010, 21:21. Reason: Woord vergeten

Comment

Working...
                X