Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slecht geluid, opnemen via line in.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar ook met een telefoon kun je toch hele zinnen maken met leestekens?

Terugkomend op je verhaal dan maar;
    Zoals je zelf al zegt, BCC verkoopt zelf geen geluidskaarten. Zullen de verkopers die daar rondlopen dan wel de juiste kennis hebben om te kunnen zeggen waar het aan ligt, zonder dat ze ook maar enige weet hebben over je opstelling en instellingen?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Zoals je zelf al zegt, BCC verkoopt zelf geen geluidskaarten. Zullen de verkopers die daar rondlopen dan wel de juiste kennis hebben om te kunnen zeggen waar het aan ligt, zonder dat ze ook maar enige weet hebben over je opstelling en instellingen?
      Ik ga niet oordelen over hun kennis, maar ik denk dat je zo een betrouwbaarder advies krijgt dan als ze WEL geluidskaarten verkopen. Dan willen ze je waarschijnlijk de duurste aansmeren...

Comment

Is het trouwens ook mogelijk om
        ipv direct naar de line in eerstbde mixer
        op je stereo aan te sluiten en via de
        stereo naar de pc?
        Dan zou hij het geluid van de radio
        moeten opnemen toch?

Comment

En wat wil je daarmee bereiken?
          Het word hooguit nog een storingsbron erbij. Je geluid zal er in ieder geval niet snel beter op worden. Je geluidskaart van je PC blijft toch even slecht.
          Hoewel, het hoeft daar echt niet aan te liggen. In mijn laptop zit ook een cheapo geluidskaartje en die heeft ook geen problemen met geluid opnemen.

OFFTOPIC:

Koop eens een PC. Wanneer je zo typt (maak volledige zinnen, zonder 4 enters) zal dadelijk niemand je willen helpen. ;)

Comment

Ok nogmaals sorry voor de halve zinnen maar mijn telefoon gooit er willekeurig enters in. Nu weer gewoon vanaf de pc....:p

Ik heb net geprobeerd met de gain te spelen en ook compleet met de boxen uit.
            Ook geprobeerd om de geluidsinstellingen in windows omlaag te zetten en andersom maar het werkt niet echt.

Wat er gebeurt als ik de gain en dat soort dingen omlaag doe neemt het programma helemaal nix meer behalve ruis op.:s

En als ik het hooggenoeg zet om wel signaal door te laten komen is het geluid standaard slecht.

En ik weet niet in hoeverre die meneer van de bcc er verstand van had hij zei dat hij vroeger ook gedraait had en was vrij zeker van zijn zaak maarja dat zegt mij helaas vrij weinig:p

Comment

En wat als je eens iets van een CD-speler of mp3-speler direct op je pc aansluit en opneemt?

Comment

En hoe zijn je instellingen qua opnameregeling in Windows (aangenomen dat je hiermee werkt)

Comment

Als ik hem aansluit op de output van mijn cd speler krijg ik helemaal nix....

Comment

Heb je dan iets veranderd in je instellingen? Staat de ingang niet op mute o.i.d.?

Comment

nix veranderd gewoon de stekkers van de mixer in de stereo gedaan...

is de enige output op de stereo en lijkt hetzelfde als die van de mixer lijkt me goed:-|

Comment

Maar het was toch de bedoeling om je mixer op de pc aan te sluiten? En welke output van de stereo heb je dan gebruikt?

Comment

Heb je het via je stereo opgenomen dan? Want je moet gewoon je mengpaneel direct op je pc zetten.

Comment

nee had in eerste instansie de mixer op mijn pc aangesloten maar ik wou proberen of de radio ook slecht geluid gaf.

ik ga morgen kijken of het aan mijn mixer ligt en anders ben ik bang dat ik toch een te slechte onboard kaart heb.

Comment

PROBLEEM OPGELOST!!!!:D

Lag dus toch aan mijn geluidskaart. Net een nieuwe creative geluidskaart gekocht en het probleem was meteen verholpen. Ik heb vanavond dus wat te doen;)

Thx voor jullie hulp!

Comment

Working...
                              X