Hmm, en zoiets? Dan heb ik toch meer ruimte om eventueel nog flink uit te breiden, en dus er ook keys op te kunne pleuren enzo.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Eventueel mengpaneel
Collapse
X
-
Originally posted by Fiegel5 View PostWelke is dan beter qua functies en dergelijke, en zijn er eventueel vergelijkbare modellen van andere merken?
Mij is altijd verteld dat berhinger niet de beste is namelijk..
Moet je voor de grap eens kijken bij een gemiddelde drive-in show, studio, versterkerrackje of wat dan ook. Dikke kans dat er een Behringer apparaatje tussen zit. ;)
Echter, in veel van de gevallen is het ook 'monkey see, monkey do', waarmee ik wil zeggen dat sommige mensen elkaar na-apen als het gaat om het de grond in trappen van bepaalde merken.
Neem bijvoorbeeld een merk als DAP, er zijn nog steeds mensen die keihard wegrennen als ze het logo zien prijken op een geluidsstack, maar als de stack logo-loos is en men weet niet wat er staat te spelen, dan kunnen de meningen wel eens héél anders zijn.
Kernpunt van mijn verhaal is dus, zonder concrete voorbeelden en goede argumentatie moet je niet al te veel geloven van wat mensen zeggen. Eigen ervaring (door bijvoorbeeld kennis te maken met de looks, feels en te luisteren wat iets produceert in dit geval) is nog steeds het beste, want iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeur.
Comment
-
Ik denk dat het voor slaapkamerformaat ook wel gaat, wat dat betreft geloof ik jullie wel. Maar in omgevingen waar ik die dingen zie, staat er altijd een Soundcraft, midas, allen & heat en dergelijke. Rackjes kijk ik niet zo naar, maar nu je het daar over hebt. Heb ik dat ook nodig, extra equlaizers en dergelijke, want dat is wat in zon rackje zit toch?
Comment
-
Dat spul heb je alleen maar nodig als je er zelf gebrek aan hebt of je geluid wat wilt kleuren. In een thuissituatie zal dat niet je eerste prioriteit zijn en met de 3-bands equalizer per kanaal kom je ook al een eind.
Het is niet iets dat je moet aanschaffen 'want anderen hebben het ook', je moet je spullen afstemmen op jóuw situatie.
Comment
-
En als je tafel elke week flink word mishandeld door elke gast-tech die je tegenkomt zul je toch wat meer kwaliteit in huis moeten halen.
Zoals ik al zei, zo'n behringer tafeltje voldoet in de thuis situatie echt wel.
Zolang je hem netjes afdekt zal die heel wat jaartjes meegaan.
Heb hier ook een behringer xenyx tafeltje liggen om al 't geluid overheen te sturen. Weliswaar geen hi-end, maar zeker niet slecht.
Maar live zou ik er niet mee willen doen.
Comment
-
Ik heb toch gewoon besloten om zon ding te gaan kopen, alleen nu nog welke. We hebben er inmiddels al verschillende besproken. Maar als ik dan weer kijk naar de onderstaande dan zie ik daar ook een schermpje en wat faders waar subgroup onderstaat. Wat kan ik daarmee?
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostIk heb toch gewoon besloten om zon ding te gaan kopen, alleen nu nog welke. We hebben er inmiddels al verschillende besproken. Maar als ik dan weer kijk naar de onderstaande dan zie ik daar ook een schermpje en wat faders waar subgroup onderstaat. Wat kan ik daarmee?
Comment
-
Heb me toch even voorgenomen het licht voorlopig te laten als het is en me te richten op een mengpaneel waar ik dus de komende maanden effe voor moet sprokkelen. Ik heb vandaag @ school even met een Ynenx gewerkt. Maar dat of een versterker in het mengpaneel of in de speakers. Welke is het nuttigste om te kopen, een ynex waar daar zitten effecten op of deze?
Kan ik trouwens wel gewoon een kanaal selecteren en dat voorluisteren in een hoofdtelefoon?
Comment
-
De Behringer mixer die je aangaf kost 500 euro! Voor dat geld zou ikzelf een iets ander merk halen. Bijvoorbeeld deze mixer: de soundcraft EFX-12. Hierin zit een effecten module en deze kost 359,- euro. Of de Yamaha die Fel en Bruut aangaf...
Voor de versterking, je hebt 3 mogelijkheden:
-in de mixer (dit is waarschijnlijk toch veel watt te veel voor alleen thuis gebruik en je moet er wel voor betalen...)
-in de speakers (actieve speakers)
-een aparte versterker
Aangezien het alleen voor thuis is, is het misschien een idee om te kijken naar actieve studiomonitoren? Versterker zit dan dus in de speakers...
Over het voorbeluisteren:
Volgensmij moet je dan gewoon de kanalen muten (knopje indrukken), zodat je ze niet hoort via de master uitgang. Je kunt dan gewoon de fader open zetten en je hoort ze via de koptelefoon uitgang.
(Als ik het fout heb, hoor ik het graag...)
Misschien ook een idee om je wat te gaan inlezen over live mixers, zodat je weet waar je geld aan gaat uitgeven. Misschien kom je dan tot de conclusie dat je bepaalde dingen helemaal niet nodig hebt en andere dingen juist weer wel. Zo zul je de aux-kanalen voor slaapkamergebruik niet veel benutten...Last edited by rick1993; Monday-26-04-2010, 16:59.
Comment
Comment