Aha, snap ik. Ik heb hier speakers staan met een versterker.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Eventueel mengpaneel
Collapse
X
-
Als die het nog goed doen, heb je die al niet meer nodig.
Dan kun je het met een gewone live mixer aan.
Kijk eens rond bij de categorie PA & Studio mixers (en dan niet selecteren op merk 'Behringer'). Klik er een paar aan en bekijk wat ze kunnen (qua effecten enzo), daar wordt je een stuk wijzer van.
Wat bedoel je verder trouwens precies met effecten?
Wil je er een galm / processor oid op aansluiten? Deze moet je er dan waarschijnlijk los bij kopen en aansluiten op de aux-kanalen.Last edited by rick1993; Monday-26-04-2010, 17:17.
Comment
-
Over de behringer Xenyx kan ik jou ook wat over vertellen.
Ik heb zelf de Xenyx 1622FX. Ik ben op deze gekomen omdat het enige in zijn soort past in mijn draaitafel.
Ik weet niet hoeveel apparatuur je erachter wil zetten. De 1622 heeft 4 microfoon en 4 "gewone" kanalen. Het is een leuk mengpaneel om mee te beginnen. bij mij zitten er een aantal effecten op. Ik gebruik ze niet, ik weet niet precies hoe het werkt. Het is een simpel mengpaneel. Alles zit erop wat er op moet zitten; effect, voorbeluisteren etc.
@ Rick en Fiegel5, bij mij is het zo zit er een SOLO knopje naast de fader. Als ik deze indruk kan ik hem voorbeluisteren(niet bij elk xenyx mengpaneel!).
Aan speakers moet je zelf even bedenken, je kunt ze nu wat groter kopen dat je kleine feestjes kan geven. Of dat je met studio monitoren doet en later grotere speakers koopt(als je later drive inn wil).
Als je nu voor grotere gaat is het misschien een idee om voor de DB technologisch Cromo serie te gaan.
{edit}
Ik heb even gekeken naar de effecten paar die er op zitten:
-Flanger echo
-delay
-shapel
-plate
etc.etc.
Tot zover mijn bijdrage.Last edited by dj nick; Monday-26-04-2010, 17:17.
Comment
-
Ik hoop niet dat je mij bedoelt met het 'Behringer afzijken', zo ja:
Ik heb nooit gezegd dat ik het 3x niks vind, ik heb alleen gezegd dat als je het geld er voor (over) hebt dat je dan misschien beter een iets duurdere mixer kunt kopen, die waarschijnlijk beter is (wat niet inhoud dat Behringer slecht is). Ik zal ook nooit zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding van Behringer, Showtec, Dap enz. slecht is, het is inderdaad leuk spul voor het geld wat je ervoor betaalt.
Comment
-
Showtec is ook niet geweldig.
Even to the point, ik heb hier alles al gewoon staan. Het gaat dus enkel om de vervanging van het mengpaneel. Een berhinger vind ik opzich nu wel gewoon prima, omdat andere en betere merken meteen een stuk duurder worden vergeleken met een berhinger.
Comment
-
Toch heb ik leuke producten van Showtec in mijn handen gehad. En het is een zeer goedverkopend merk, zeker bij de beginnende drive-in shows, maar ik zag bij Trance Energy ook leuk Showtec spulletjes. Dat jij het niet geweldig vind, is één ding. Maar vinden is iets anders als zijn. Naar mijn mening dus een beetje oppassen met uitspraken als "Showtec is ook niet geweldig", aangezien je hier hard op teruggepakt kan worden door lichttechnici. Zeker als je verder geen beargumentatie geeft.
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostShowtec is ook niet geweldig.
[EDIT: Patrick was me net voor]
Even to the point, ik heb hier alles al gewoon staan. Het gaat dus enkel om de vervanging van het mengpaneel. Een berhinger vind ik opzich nu wel gewoon prima, omdat andere en betere merken meteen een stuk duurder worden vergeleken met een berhinger..
Ik probeer je niet om te praten, ik probeer je alleen verder te laten kijken zodat je later geen spijt krijgt van je aankoop...Last edited by rick1993; Monday-26-04-2010, 20:32.
Comment
-
Originally posted by Fiegel5 View PostShowtec is ook niet geweldig.
Het goed kunnen omgaan met apparaten en het bedienen hiervan en vervolgens een goede argumentatie aan je mening toevoegen, dat is wel een kunst. :) Ik ben benieuwd.
Comment
-
Ik wil niet als 4de persoon de aanval openen, maar toch even wat toevoegen.
Ik ben geen Skytec, DAP of Showtec fan. Maar ik vind het alle drie geen ''slechte'' merken. Alle drie de merken (laten) maken producten, producten in verschillende prijsklassen. Alle drie vullen ze ook de markt aan. Er zijn genoeg kleine drive-in-shows waarvoor DAP/SKYTEC/SHOWTEC een uitkomst is, niet iedereen kan de hoofdprijs betalen en voor sommige toepassingen is dat ook helemaal niet nodig. Daar richten deze merken zich op. Het gaat dan ook uiteindelijk fout als je denkt dat de producten van Showtec/DAP/Skytec fantastisch in elkaar zitten, dat is niet zo. Daar betaal je dan ook uiteindelijk voor. Als je beter wilt dan moet je meer betalen.
Pas op het moment dat een A-merk product en een B-merk product even veel kosten en er wel degelijk verschil zit tussen de kwaliteit van beide producten kan je zeggen dat een product slecht is.
Showtec maakt een aantal goeie producten, zoals bijvoorbeeld de octostrip en de sunstrip. Maar daar betaal je dan wel weer een hoop voor. Prijs/kwaliteit verhouding is dus prima bij deze merken.
Tijdje terug op de set geweest van ''So you think you can Dance?'', hoop martin wat er hangt. Maar ook een berg showtec (led)parren. Gewoon omdat ze alleen wat uit hoeven te lichten, niks bijzonders verder. Daar pak je geen Mac 301 voor.
Uiteindelijk maakt ieder merk zo nu en dan een uitgleider, de ene wat vaker dan de andere maar het gebeurd overal: Dap bijvoorbeeld met de MC reeks (Gewoon k*t.), en Vari*Lite met de VLX (Slechte kwaliteit en verbruikte te veel). Uiteindelijk was bij deze producten de prijs/kwaliteit niet redelijk en dan ga je hard op je bek.
Wat ik wel vreemd vind zijn bijvoorbeeld de Showtec 1200watt movingheads, vraag mij af wie er voor dat geld z'n movinghead gaat kopen als je dan ook de Mac's kan betalen....Last edited by Paradise; Monday-26-04-2010, 19:58.
Comment
-
Originally posted by Paradise View PostIk wil niet als 4de persoon de aanval openen, maar toch even wat toevoegen.
Ik ben geen Skytec, DAP of Showtec fan. Maar ik vind het alle drie geen ''slechte'' merken. Alle drie de merken (laten) maken producten, producten in verschillende prijsklassen. Alle drie vullen ze ook de markt aan. Er zijn genoeg kleine drive-in-shows waarvoor DAP/SKYTEC/SHOWTEC een uitkomst is, niet iedereen kan de hoofdprijs betalen en voor sommige toepassingen is dat ook helemaal niet nodig. Daar richten deze merken zich op. Het gaat dan ook uiteindelijk fout als je denkt dat de producten van Showtec/DAP/Skytec fantastisch in elkaar zitten, dat is niet zo. Daar betaal je dan ook uiteindelijk voor. Als je beter wilt dan moet je meer betalen.
Pas op het moment dat een A-merk product en een B-merk product even veel kosten en er wel degelijk verschil zit tussen de kwaliteit van beide producten kan je zeggen dat een product slecht is.
Showtec maakt een aantal goeie producten, zoals bijvoorbeeld de octostrip en de sunstrip. Maar daar betaal je dan wel weer een hoop voor. Prijs/kwaliteit verhouding is dus prima bij deze merken.
Tijdje terug op de set geweest van ''So you think you can Dance?'', hoop martin wat er hangt. Maar ook een berg showtec (led)parren. Gewoon omdat ze alleen wat uit hoeven te lichten, niks bijzonders verder. Daar pak je geen Mac 301 voor.
Uiteindelijk maakt ieder merk zo nu en dan een uitgleider, de ene wat vaker dan de andere maar het gebeurd overal: Dap bijvoorbeeld met de MC reeks (Gewoon k*t.), en Vari*Lite met de VLX (Slechte kwaliteit en verbruikte te veel). Uiteindelijk was bij deze producten de prijs/kwaliteit niet redelijk en dan ga je hard op je bek.
Wat ik wel vreemd vind zijn bijvoorbeeld de Showtec 1200watt movingheads, vraag mij af wie er voor dat geld z'n movinghead gaat kopen als je dan ook de Mac's kan betalen....
Wanneer je meer theaterwerk doet en andere doeleinden dan disco's, kun je beter naar Martín gaan kijken, of je moet goed geld met je drive-in kunnen ophoesten. Maargoed, dan bestaat er ook nog zoiets als een markt en een plaats.nl ;)
Daarnaast; als een Mac met een 1200-watt HID lamp met de prijs in de buurt komt bij een Showtec 1200-watter; dan zou ik toch even doorsparen voor een Martín.
Over DAP: het is de slogan "You get where you pay for" die hier opgaat. Wanneer je naar bijvoorbeeld de X-serie van DAP kijkt, kan deze tippen aan B-52 SL-serie (dat zie je dan ook in de prijs terug), wanneer je de MC-serie bekijkt moet je niet raar staan kijken dat ze (evt.) zullen tegenvallen-> logisch ;)
Dan heb je ook nog de K-serie en die is gewoon prima voor het geld en je kan daar gewoon van alles mee aan.
Ik hoef echt niet het top-spul; ik koop gewoon spullen in die relatief duurzaam zijn en in het (hoog) midden-segment zitten, dan heb je ze tenslotte ook sneller terugverdiend ;)Last edited by DeejayTim; Monday-26-04-2010, 20:34.
Comment
-
Nu is mijn vraag;
Waarom altijd A-merken?
Je hebt meer kwaliteit dat weet ik zelf ook donders goed, kunt meer belasten etc.
Waarom kan dit niet mer "b"-merken. Ik heb zelf skytec en behringer. Ze doen het goed, heb met geen een van allen nog geen problemen mee gehad. Ik denk dat dit ook onder het kopje valt van 'hoe ga je met je apparatuur om'. Ik belast mijn apparatuur ook nooit volop.
Dynacord, RCF, EV zijn ook goede merken(en betalen voor de naam). Maar daar heb ik geen geld voor. En in mijn situatie kan ik met het apparatuur wat ik nu heb eerste tijd wel mee verder. Voor mij is het hobby, het wordt ook niet mijn beroep. Als je in dit vak verder gaat dan heb je meer geld voor apparatuur over. Dit heb ik en velen niet.
Comment
-
Ik heb zelf ook 2 behringer boxen, en een behringer microfoon, dat zijn gewoon goede producten, als je maar met de juiste manier er mee omgaat. Ik krijg heen vaak reacties van andere DJ's; Waarom heb je behringer, dat is niet goed ect. Ik vind het zelf een goed product, en ik kan er voorlopig mee uit de voeten. Het is jou eigen geld, dus jij mag zelf weten wat je er voor koopt.
Soms zijn er ook wat slechtere producten geleverd, maar daarom is het juist niet een slecht merk, het kan soms zijn dat er iets fout is gegaan. Maar van die fouten kunnen ze juist leren.
Ik werk zelf veel met showtec, botex, hq power, wat in de goedkopere richting zit, maar voor mijn drive in showtje is dit gewoon handig, en voldoet aan mijn eisen. Ik doe dit zelf als hobby, en wil later het mss als ''baan'' gaan zien, maar als dat gebeurt, word er wel een aantal hogere merken aan geschafd.
Comment
-
Originally posted by dj nick View PostNu is mijn vraag;
Waarom altijd A-merken?
Je hebt meer kwaliteit dat weet ik zelf ook donders goed, kunt meer belasten etc.
Waarom kan dit niet mer "b"-merken. Ik heb zelf skytec en behringer. Ze doen het goed, heb met geen een van allen nog geen problemen mee gehad. Ik denk dat dit ook onder het kopje valt van 'hoe ga je met je apparatuur om'. Ik belast mijn apparatuur ook nooit volop.
Dynacord, RCF, EV zijn ook goede merken(en betalen voor de naam). Maar daar heb ik geen geld voor. En in mijn situatie kan ik met het apparatuur wat ik nu heb eerste tijd wel mee verder. Voor mij is het hobby, het wordt ook niet mijn beroep. Als je in dit vak verder gaat dan heb je meer geld voor apparatuur over. Dit heb ik en velen niet.Last edited by DeejayTim; Monday-26-04-2010, 20:36.
Comment
-
Elk merk heeft wel goede en slechte producten, ik vind niet dat je kunt zeggen dat een merk alleen maar goed of alleen maar slecht is. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is bij B-merken wel vaak goed...
Iedereen kan Showtec oid wel zo slecht vinden, maar toch verkopen ze aardig wat producten. Dan vraag ik me wel eens af of ze echt alleen door beginners gekocht worden... (of stiekem toch ook door de professionals?).
Daar komt bij, dat als je als hobbyist er nog een beetje geld aan wilt overhouden, je vaak alleen met B-merken nog een keer de investering kunt terugverdienen...
Comment
Comment