Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eventueel mengpaneel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dj-scratch View Post
    Ik heb zelf ook 2 behringer boxen, en een behringer microfoon, dat zijn gewoon goede producten, als je maar met de juiste manier er mee omgaat. Ik krijg heen vaak reacties van andere DJ's; Waarom heb je behringer, dat is niet goed ect. Ik vind het zelf een goed product, en ik kan er voorlopig mee uit de voeten. Het is jou eigen geld, dus jij mag zelf weten wat je er voor koopt.
    Soms zijn er ook wat slechtere producten geleverd, maar daarom is het juist niet een slecht merk, het kan soms zijn dat er iets fout is gegaan. Maar van die fouten kunnen ze juist leren.
    Ik werk zelf veel met showtec, botex, hq power, wat in de goedkopere richting zit, maar voor mijn drive in showtje is dit gewoon handig, en voldoet aan mijn eisen. Ik doe dit zelf als hobby, en wil later het mss als ''baan'' gaan zien, maar als dat gebeurt, word er wel een aantal hogere merken aan geschafd.
    Inderdaad!
    Het word mij ook gezegt; waarom draai jij met skytec etc. etc.
    Ik red mij er ook mee, ik vind het dan ook dom dat mensen zeggen als ze Skytec, dap, Behringer en showtec horen dat ze dan gelijk al zeggen dat het prut is. Maar zoals ik al zei; het gaat hoe je het onderhoud en hoe je er mee om gaat.

Comment

heb nu een mixer van behringer (ddm-4000) en ben er super over te spreken;)
      kwaliteit over een tijdje kan ik nog nix over zeggen:p

Comment

( Ik wil toch even door deze discussie heenbreken, ik heb hier nu tijdelijk een keybord staan en wil dat graag gaan versterken. Maar daar moet ik een kabel voor regelen, en die moet dus met jackpluggen aan het eind dus rood en wit en dus die plug voor de in de keys. Welke moet ik dan hebben en wat kost dat? )

Comment

Wat voor connectoren heb je op je keyboard? Waar wil je het op aansluiten? En wil je hem verbinden voor MIDI, audio, of allebei?

Comment

Originally posted by Fiegel5 View Post
            en die moet dus met jackpluggen
            Dat is meervoud
            en dus die plug voor de in de keys.
            Dat is enkelvoud.
            Hoe is je uitgang nu ingedeeld? Eventueel een foto?

Ik vermoed dat jij een 2x jack mono naar 2x tulp kabel nodig hebt.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Dat is meervoud

Dat is enkelvoud.
              Hoe is je uitgang nu ingedeeld? Eventueel een foto?

Ik vermoed dat jij een 2x jack mono naar 2x tulp kabel nodig hebt.
              En daar komt ook bij of hij het ook over een PA bedoelt of alleen over een 'huis-tuin-en-keuken setje'. Dus 3/4" jack -> XLR male of 3/4" jack naar tulp male bij het 2e item.
              Op een dergelijk keyboard of synthesizer zitten altijd 2 mono -jack uitgangen voor je stereo signaal en Midi in/out en Midi thru. Midi is een totaal ander verhaal en heeft niks met audio-signalen te maken (al gaat dit niet over jouw post).
              Last edited by DeejayTim; Monday-26-04-2010, 21:28.

Comment

Conventioneel gezien gebruik je voor een pro-class keyboard of synthesizer twee TS kabels van één meter tot op de grond, en pak je daar een DI box, en ga je vanaf daar van twee TRS pluggen naar twee XLR/TRS pluggen voor een gebalanceerd signaal.

Voor in de studio heb je hiernaast een MIDI kabel lopen voor het opnemen van MIDI tracks.

Maar goed, nu kunnen we wel aannames gaan maken. Maar graag verneem ik van de vraagsteller welke connectoren hij heeft op het keyboard en op het doelapparaat. En of hij met audio, MIDI of beide wilt werken.

Comment

Fototime :D

Die is wat te groot :P

Om te antwoorden, als het gewoon naar tulp kan ben ik tevreden. Hij is niet van mij maar heb hem geleend maar wil hem wel graag over mijn installatie zodat ik kan meespelen met muziek e.d.

Comment

Plug & play

Comment

Hij wil op z'n nieuwe live mixer toch het meeste mono aansluiten?
                      Dan zou het dus worden Jack-XLR male

Moet daar geen DI-box tussen, of is daar de afstand te klein voor?
                      Last edited by rick1993; Tuesday-27-04-2010, 08:23.

Comment

Jawel, maar het moet de komende maanden nog gewoon op het oude mengpaneel. Dus dan is idd het bovenstaande het makkelijkste en ook qua buget, want om nu 60 euro uit te gaan geven aan het aansluiten van het keybord lijkt me ook wat overdreven aangezien hij niet van mij is.

Toppie, bedankt jongens :D . Ik neem aan dat dit gewoon in de ingang van de hoofdtelefoon moet op te keybord?
                        Last edited by Fiegel5; Tuesday-27-04-2010, 07:48.

Comment

Hoofdtelefooningangen bestaan niet. ;)

Een hoofdtelefoon produceert in een normale situatie zelf geen geluid, hij geeft het weer. Dit is dus de hoofdtelefoonuitgang, op het keyboard aangegeven met 'phones/output'.

Comment

Ok, had me voorgenomen het te bestellen todat ik doorkreeg dat ik mijn pasje kwijt ben. Toen hier 3 winkels gehad om het te kopen, maar nergens voor die prijs of het was uitverkocht. Nu maar gewoon eventjes de kabel uit mijn PC getrokken en die in een jack gepleurt en het daarmee geprobeert. Gaat wel, maar ga toch even kijken voor die kabel :P

Comment

Je kan ook onder rembours bestellen, dan kun je contant aan de postbode betalen. Dan heb je hem ook morgen binnen indien voorradig!

Comment

Klik
                                Marktplaats mocht toch?

Nu de ledparren binnen zijn, kan ik weer richten tot dit. Ik vind dit wel een leuk ding, stel mijn ouders zouden meestemmen dat ik van hun kan lenen wat moet ik kan bieden? En stel dat kan niet, wat kost hij dan bij jullie ((??)) of gewoon in nieuwstaat?

Comment

Working...
                                X