Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drive-in microfoonsetje gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drive-in microfoonsetje gezocht

Hoi,

Ik ben opzoek naar een draadloos microfoon setje welke raden jullie aan. Ik heb een paar puntjes waar ze aan moeten voldoen.
    • Draadloos
    • 1 of 2 microfoons
    • Tussen de 100 en 190 euro
    • Bereik tot ongeveer 40 of 50 meter
    • Redelijke kwaliteit

Welke raden jullie mijn aan op bax-shop ?? Ik wil het graag gaan gebruiken voor drive-in shows, karaoke en presentaties.

Mvg Dennis

Zoekfunctie al gebruikt? Is laatst nog een topic over geweest..

Heb hier en daar gehoord dat de Mac Mah wel leuk spul is.
    Voor iedereen die wel de vrijheid wil van een draadloos systeem maar niet de hoofdprijs wil betalen is er nu de WD828 van Mac Mah. Goede techniek voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Zelf geen ervaringen mee, specs zijn ook niet zo denderend, maar tja.. de prijs he.

Wanneer 1 microfoon voldoende is:

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Absoluut een leuke draadloze microfoon voor de kleinere klussen. We gebruiken zelf 4 stuks voor karaoke, maar voor onze EW100's hebben ook artiesten er door gezongen. Niemand die klaagde.. ;)

Comment

Topictitel aangepast, 'setje' kan op enorm veel dingen slaan. ;)

Comment

Misschien kun je ook is kijken naar een 2e hands draadloos Shure-sm58 setje?

Comment

@beckers: Gisteren nog op een ander forum erg slechte reacties gehoord over draadloze mics van Mac Mah.

Freeport zijn leuke draadloze mics, paar keer gebruikt en geen problemen mee gehad.

Comment

Bedankt voor jullie reacties

Hoi,

Ik heb een paar setjes gevonden welke kan ik dan het best kiezen

JB Systems
            http://www.bax-shop.nl/handheld-draa...t-details.html

Shure

Sennheiser
            http://www.bax-shop.nl/combinatie-dr...t-details.html

Welke kan ik dan het beste pakken volgens jullie ??

Mvg Dennis

Comment

Voor naam absoluut voor Shure, deze zijn nu zeer voordelig geprijst. Dit komt omdat ze van frequentie band gaan wisselen, uiteraard blijft dit setje wel werken. Ik durf niet te zeggen of hij beter is dan de JB systems.

Comment

Gezien andere ervaringen met JB Systems ... :(

Comment

Ik zou zeker voor de Shure gaan, maar dit is persoonlijke voorkeur. Ik vind de klank van Shure beter dan die van bijvoorbeeld Sennheiser.

Comment

Ik zou zeker voor de Sennheiser gaan, maar dit is persoonlijke voorkeur. Ik vind de klank van Sennheiser beter dan die van bijvoorbeeld Shure.

(Dus inderdaad persoonlijke voorkeur :P)

Comment

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties.
                      Misschien nog meer meningen of ervaringen over de 3 setjes ??

JB Systems

Shure

Sennheiser
                      http://www.bax-shop.nl/combinatie-dr...t-details.html

Alvast bedankt

Mvg Dennis

Comment

Zoals je wellicht al gemerkt hebt ,zijn er véél verschillende meningen over de verschillende microfoonsets.

Misschien is het interessant om eens bij de showroom langs te komen om eens de drie setjes naast elkaar te zien en zelf te kunnen testen om te kijken wat je nu zelf het beste vindt qua klank, bereik, robuustheid, enzovoorts. Is dat geen optie?

Comment

Wellicht is de continue reclame richting de showroom niet de oplossing.

Een microfoon kan prima aangeschaft worden aan de hand van specs, ervaringen van derde wat betreft betrouwbaarheid en meningen.

Op deze manier ontstaat er nooit een zinnige discussie, maar dat is mijn mening.

Comment

Hoeft toch ook niet perse de Bax showroom te zijn? Bij een feedback liggen die dingen ook voor de test klaar. En hoe moet je een microfoon testen? Wie zegt dat de speaker of mengtafel waarop je ze test wel ok zijn? Naar mijn mening zijn alle 3 de microfoons wel ok, ik heb ze alle 3 ooit ergens wel voor gebruikt. En ze hebben alle 3 voor en nadelen.
                            JB: Voor:klinkt goed Na:Geen A merk, snel defect.
                            Shure Voor: A-merk Na:Schel, zingt snel rond.
                            Sennheiser Voor: A-merk, Klinkt erg goed Na:Antennetje onderop

Het ligt er maar net aan voor wat voor doeleind je de microfoon gaat gebruiken.
                            Is het echt voor de losse verhuur, vergeet dan de JB en Sennheiser.
                            Is het voor je zelf om te kunnen kletsen, vergeet dan de Shure en de Sennheiser.
                            Is het voor voor de verhuur bij je eigen set voor externe zang en presentatie, vergeet dan de JB en Shure.

Even voor de duidelijkheid, dit zijn MIJN bevindingen, voor dat er weer 40 post worden geplaatst met "Niet waar, want ik bla, bla, bla...."

P.s. Ik mis ook eigenlijk deze: http://www.highlite.nl/index.php/hig...hones/com_51_1
                            Na een blinde luisterest tussen een freeport en deze hoorde wij (8 personen) het verschil niet...
                            Last edited by Fel en Bruut; Sunday-04-04-2010, 00:08.

Comment

Hoi,

Bedankt voor je reactie het is meer voor drive-shows en karaoke feestjes.
                              Weet misschien iemand of er bij een van deze 3 setjes nog een tweede draadloze microfoon bij aan kan sluiten

(JB Systems is de duurste van de 3 en is toch een B merk)

Mvg Dennis

Comment

Working...
                              X