Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goeie keuze, speakerset?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goeie keuze, speakerset?

heb jij muziek waarvan je denkt dat het wel goed genoeg is voor het grote werk? maar weet je niet hoe je dit het beste aan kan pakken??
    stuur het dan naar Nonstop productions nederland en wij helpen je.
    elke maand opnieuw gaan er van ons uit een stapel cd waar allemaal demos opstaan richting verschillende platenmaatschapijen, die vervolgens gaan kijken of ze er iets mee kunnen.
    de kosten bedragen niets, aangezien we niet kunnen garanderen dat ook jou nummer op de demo disc van de desbetrefende maand komt te staan.
    het kost je pas iets als jij van die platenmaatschapijen een eenmalig of een doorlopend producercontract krijgt.
    in dat geval gaat er van de opgeleverde nummers overal 9% van wat jij eraan verdient naar ons.
    hierover is uiteraard te praten en eventueel gaat het dan alleen om de eerste paar nummers.

demos kun je sturen naar
    Nonstop productions
    afdeling demo disc's

of mail naar:

Hey, NOG een reclameboodschap !

Comment

hoeso reclame????
      ik probeer te helpen kom op
      ik heb al vaker mee gemaakt dat mensen
      gewoon nie zow goede conectie hadden en dus nie bij een platenmaatschapij kwamen
      dit leek ons een leuk id om ze te helpen we moeten jong talent toch ondersteunen of nie dan??

Comment

:!: Geen Reclame Boodschappen :!:

Comment

Goeie keuze, speakerset?

Een goede morgen,middag,avond.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een geluidsinstallatie voor mezelf.
          Nu zag ik in de webshop een aantal mooie boxen staan.
          2xAmerican Audio DLS 15 300 watt RMS Actieve tops.
          1xAmerican Audio PSW 15 300 watt RMS Actieve sub.
          Nu is de vraag: Is dit een goede beginnersset?
          Voor hoeveel personen is dit genoeg? (Alleen binnen gebruik)
          De bedoeling is later nog een tweede subwoofer aan te schaffen, maar ik wil beginnen met deze set omdat ik binnekort enkele feesten krijg.

De Groente, en bedankt!

Comment

American Audio

Ik neem aan dat je de PSW-15P bedoeld samen met de DLS-15P, en de totaalprijs (uitgaande van bax-shop) uitkomt op 787,-

Volgens de bijgevoegde beschrijving zal deze set voldoende moeten zijn voor 75 man. Zegt dit veel? Nou, eigenlijk niet. Speakers uit de budgetreeksen met een sensitivity van 109dB/m/w, lijken mij zelf ver gezocht, maar wie weet, :roll: . Verder nog weinig gehoord over de AA speaker reeksen.

Heb je anders deze boxen al beluisterd? Kijk ook eens (en vooral: luister! ook eens) naar DAP (K series doen het erg leuk vooral) of Behringer, en kijk dan wat jij het beste vindt klinken. Wat zijn je toekomstplannen? Ik meen dat je wilt uitbreiden en verwacht dat je meer feesten krijgt? Over hoeveel jaren wil je dit setje afschrijven? Voor dit geld moet je inderdaad ook niet teveel verwachten, en al met al denk ik dat 75 man toch wel een redelijke indicatie is.

Comment

Ik heb nog even verder gezocht!
              Nu vond ik bij een andere web-shop een mooie aanbieding voor 399 euro.(Normaal 699)
              Hier wou ik er dan 2 van kopen, voor toch een degelijke set met 2 x600 watt RMS!
              Foto's staan op google, zoeken naar Fame Soundpack 8

Specificatie's:
              Een 2-weg actief satelltietsysteem bestaande uit uit een 15" 600w actieve subwoofer en 2 compacte top units met een 8" MF en 3/4" HF met 150w. De drie eindtrappen en de op het systeem afgestemde elektronica bevinden zich in de subwoofer. De robuuste behuizing van de subwoofer zorgt voor optimale bescherming en garandeert een betrouwbare werking.

Features top:
              input impedantie: 10 kOhm
              frequentie bereik: 65 Hz ~ 20 kHz
              THD: < 0.05%
              8", 1.5"
              impedantie: 8 Ohm
              200W RMS
              peak power: 250 W / 5 Min
              SPL: 95 dB (1w/1m)

Features bas:
              input impedantie: 10 kOhm
              frequentiebereik: 25 Hz ~ 350 Hz
              THD: < 0.05%
              15"
              impedantie: 8 Ohm
              450W RMS
              peak power: 600 W / 5 Min
              SPL: 98 dB (1w/1m)
              power supply: AC 180~240V (50/60Hz)

Comment

Wat wil je er eigenlijk mee gaan doen?
                Achtergrondmuziek, spraakversterking, disco of een combinatie van alles?

Comment

@Beckers Entertainment

Ga de Fame Soundpack 8 anders even beluisteren, en kijk of je een keer het systeem aan een proef kan onderwerpen. Na snel ff te hebben gegoogled, en een paar gebruikerservaringen te hebben gelezen, werd mijn eerste vermoeden bevestigd. Deze set schijnt nogal 'bager' te zijn, sommige gebruikers typeerden dit met 'bart smit rommel'. Is dat goed? Nou ja, als je een set wilt die eventjes mee gaat, niet bepaald...

Kan je anders jezelf nader toelichten? Zoals Rick al vroeg, ook al wil je binnenkort feestjes (disco-tjes) gaan doen, wat wil je er nog meer mee? Toekomstplannen? Wat verwacht je van zo'n set? Mag het af zijn na 10 feesten, of wil je er nog een paar jaren mee vooruit?

Staar je niet blind op mooie RMS-waarden. Sensitivity zegt een hele hoop meer hier, en laat dat nou net één van de waarden zijn waarbij een hoop wordt gesjoemeld door fabrikanten (in dit segment met name). Als we voor het gemak aannemen dat de opgegeven waardes waar zijn, speelt de Soundfame 600 watt RMS box even hard als een willekeurige andere box met 300 watt RMS en een SPL van 98 dB/w/m.

Beter dus om voor bekendere merken, of beter, producten te gaan, waarvan hierboven een paar zijn genoemd, tenzij er veel positieve (en weinig negatieve) reviews over een specifiek product te vinden zijn.

Ga vooral sets beluisteren, en als jij denkt dat het geluid in orde is, of als jij denkt dat de set voldoende is, ga er dan voor. Als deze set er niet is, huur dan eerst gewoon een set bij een verhuurder in de buurt. Kijk ook eens naar 2de hand setjes, voor jouw budget kan je soms daar ook wat leuks voor krijgen, waar je wel lang plezier van hebt.

Comment

Daar ben ik weer! In ieder geval bedankt voor jullie reactie's. Ik ben gisteravond even bij een collega geweest die de DLS-15 passieve speakers heeft. Die gaven een heel helder en hard geluid. Dus dat besluit staat vast. Nu zoek ik alleen nog een subwoofer voor minder dan 400 euro. Die PSW-15P met 300 watt, komt die wel goed tot zijn recht met deze boxen als topkasten? Of werkt het mischien beter met 2 van deze subwoofers onder de tops?
                    De bedoeling van mijn set is:
                    -Tot 125 personen ongeveer.
                    -Drive-in show's.
                    -Geluid hoeft niet te knallen, goede kwaliteit is beter dan volume.

Comment

Subje

Wil je nu de passieve DLS-15 speakers? Zo ja, weet je dan ook meer over de versterking die hij tijdens de demo heeft gebruikt?

1 subwoofer lijkt mij eerst wel voldoende. Je kan later (mocht je het zelf niet genoeg vinden) altijd nog overgaan naar 2 subwoofers, en paaltjes tussen sub en top. Met 2 zal je meer laag overhouden, wat wel gewenst is tijdens disco's. Ik meende trouwens, dat de set oorspronkelijk was bedoeld zonder sub, alleen zal je dan niet de 100 gaan redden.

Heb even voor je rondgekeken, en misschien zijn deze setjes een leuk(er) alternatief, die allemaal binnen je budget passen.

-HK Audio / Powerworks Soundhouse ONE (800 euro)
                      actieve sub, met twee Speakon kabels naar beide topjes. Voldoende vermogen voor "ruim 150 man". Voordelen zijn kwaliteit, garantietermijn, kan worden gebruikt op elk feestje en, erg licht en ook compact. Ideaal voor als je niet beschikt over goede transportmogelijkheden, en je rug kan het ook waarderen. HK is overigens een erg bekend merk, en deze set is zeg maar de budgetreeks van HK, maar presteerd nog steeds goed. Ook inruilwaarde zal wat hoger zijn, mocht je hem weer willen verkopen (mensen kijken namelijk erg vaak naar wat er op de box staat, ipv wat de box allemaal doet).

-American Audio TRI Pack System II luidsprekerset (600 euro)
                      Wederom een actieve sub, waarin de versterker voor beide topjes zit ingebouwd. Zou minder snel 125 man met deze set willen doen, maar nog steeds leuke set. Voordeel is ook hier weer het gewicht, en makkelijkere transportmogelijkheden (op de sub kan je de topjes kwijt, de vorm van beide topjes is namelijk erin verwerkt). Qua kwaliteit staat HK Audio wel hoger, en inruilwaarde/verkoopwaarde is ook wat lager.

-American Audio DLS15P actieve geluidset (470 euro)
                      Meende dat dit ook de set was die jij wou gaan kopen, alleen zijn dit al actieve toppen (lijkt me wel handiger, want om er ook nog een versterker erbij te kopen, dan kom je zo op het dubbele uit). Wat laag zal je op 'standje oorlog' wel gaan missen, vandaar dat je waarschijnlijk ook al aangaf er een actieve sub bij te doen. (à 370 euro per stuk). Totaalprijs zou dus uitkomen rond de 850 euro, 125 man, lijkt me wel dat je dan vrij veel op het maximum zit. (de DLS15p is geschikt tot 75 man, met subje erbij en dan gelijk 50 man extra aankunnen, is wel veel, maar misschien dat 125 nog net te doen is.

De DAP alternatieven zitten niet lekker in dit budget, op de actieve K-115's na dan. Hierover is verder nog weinig te vinden, maar een K-115 set inclusief versterking gaat al vrij snel richting de 800 euro, en dan heb je nog geen sub (reken daar ook eens 300/400 voor). Daarnaast is de X serie veel leuker als je wat meer geld hebt.

Je wilt een set tot 125 man, drive in shows ermee doen, en goede kwaliteit. Persoonlijk, zou ik dan gaan voor bovengenoemde HK-set. Zoals de beschrijving al suggereert bij de DLS-15P set (zonder subs), zal je daarmee ongeveer 75 man aankunnen (en dus niet de 125 die je beoogd hebt). Ter vergelijking: de DAP MC-reeks kan 50 man aan (en die kasten worden vaak gebruikt als bijzettafeltje...) Met subs zal je weliswaar een beter laag hebben, zal je ook het aantal personen oprekken, alleen hier zit een limiet aan. Op een gegeven moment kan je sub namelijk niet meer harder, omdat je anders de muziek vervormt doordat je geen midden en hoog meer kan toevoeren. Met sub(s), zal je aardig richting de 125 gaan, durf er alleen geen hand voor in het vuur te doen dat dit makkelijk gaat lukken.

De HK set zal makkelijker 125 man aankunnen, is kwalitatief beter, heeft 5 jaar garantie (!), en is vergelijkbaar in prijs. Daarnaast is de verkoopwaarde, mocht je een andere set willen na een paar jaren, ook nog hoger. Moet er nog wel bij vermelden dat de HK set is ontworpen en geproduceerd door HK, alleen is uitgebracht onder het merk Powerworks.

Comment

Ten eerste, bedankt voor je moeite meijer!
                        Toch heb ik besloten om de DLS15P actieve tops aan te schaffen. Omdat ik wel feesten met verschillende grootte's doe heb ik besloten voorlopig nog geen subwoofer bij te nemen. De grotere feesten huur ik bij een kennis aan een laag prijsje een complete set met 2 x 1000 watt sub en 2 x 300 watt top, van Electro Voice. Dan kan ik teminste doorknallen, zonder op clippende versterkers te hoeven letten. Dan heb ik 2 mooie actieve speakers voor op mijn kamer. Kan ik eventueel later nog overwegen 2 actieve subwoofers erbij te zetten. Of zoals op de site van americandj.eu staat een 800 watt RMS actieve subwoofer. Hoewel van deze nog niet zeker is of deze verkocht word.

Comment

Lijkt me ook prima, kan je voor een voordelig budget beginnen, en dat met het bijhuren is inderdaad ook verstandig. Veel plezier met de set. Ben wel nieuwschierig hoe de set bevalt, misschien leuk om te posten na een paar feestjes? :)

Comment

Sorry voor mijn late reactie als moderator zijnde. De laatste maand is zo belachelijk druk geweest dat ik weinig tijd heb kunnen nemen om alle topics goed bij te houden.

Mijn dank aan Meijer voor de geweldige uitleg en antwoorden. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten! Staar je niet blind op Watt en allerlei soorten RMS waardes. Je weet nooit hoe bepaald specificaties tot stand zijn gekomen. Bij merken als RCF, DB, JBL, HK en EV kan je ervan uitgaan dat deze kloppen. Bij merken als DAP, Koolsound, AA etc moet je dit met een lepel zout nemen.

Elke speaker en speakermerk heeft zijn eigen smaak, klank, sprankeling etc. De een vindt HK audio geweldig klinken en de ander weer te basserig. Het is dus heel moeilijk iemand iets adviseren zonder te weten waar iemand het voor wilt gebruiken en zonder te weten wat iemand belangrijk vindt. Algemeen genomen is het zeer verstandig om te beginnen met een paar actieve/passieve toppen (indien passief bespaar niet op je versterker!!) met een hoog rendement. Ga dan niet onder de 120 DB zitten. Zorg voor een krachtige top met een goede spreiding, het liefst met een 2 inch hoogdriver. Hiermee voorkom je dat je publiek vooraan doof begint te worden en 15 meter verderop ze de muziek niet meer horen ivm de slechte spreiding. Kortom kom eens luisteren en laat je goed adviseren over de verschillen.

Comment

Zoals gevraagd, een reactie over hoe de boxen presteren.

Ik heb een tijdje terug de actieve tops geprobeerd in een café. Ongeveer 75 personen. Dit haalde ik inderdaad wel, maar ook echt maar net!
                              Nu heb ik voor de carnaval een nieuwe bassbox gekocht. De dB sub 05.
                              Deze heeft 5 dagen lang op een carnavalswagen gestaand, in combinatie met de twee topkasten. Hier stonden nog 4 boxen bij ( zelfbouw van iemand anders met 98 dB). Maar deze kraakte zo erg, dat we deze niet gebruikt hebben. Mijn set was ruim voldoende. Er waren genoeg wagens die niet tegen mijn boxjes op konden. Voor volgend jaar ga ik mij nog een sub 05 kopen en 2 x basic 100 van dB technologies. Dan heb ik mijn set compleet voor al het werk dat ik ermee wil doen. En dat voor nog geen 2000 euro. Is dat een mooie prijs voor een totaalset met 2 actieve subs en 4 actieve tops?
                              Toevallig hoorde ik net tijdens een optocht de PSW 15p boxen van AA. Maar eigenlijk kan ik het "hoorde" weglaten. Want die produceerde echt weinig geluid. Ben blij dat ik deze niet heb genomen en maar 150 euro extra heb uitgegeven.

Comment

Working...
                              X