Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe mixer neemt zacht geluid op

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe mixer neemt zacht geluid op

Hey,

Ik heb net een nieuwe behringer ddm-4000 gekocht maar als ik geluid opneem via mn line in is het veel zachter als met mijn vorige mixer.

Zelfs met de volumeknoppen en alles is het nog te zacht.

Ligt dit aan de instellingen van de mixer of van mijn pc, want als ik mijn nieuwe mixer aansluit op mijn oude numark en dan naar de pc kan ik het geluid wel hard krijgen alleen klinkt het dan weer voor geen meter...

Hoeveel dB geeft je VU meter in je opnamesoftware aan? En was je vorige mixer gebalanceerd of ongebalanceerd? Het klinkt namelijk alsof je gewisseld hebt tussen -10 dBV en +4 dBu

Comment

ik meende dat de meter ergens tussen de -24 en -18 staat.
      En of mijn vorige mixer gebalanceerd of ongebalanceerd was weet ik niet.
      Het was een Numark DM950 en aan beide mixers heb ik nix veranderd.

Comment

De Numark DM950 is ongebalanceerd, dus dat zou het dan niet zijn.
        Op hoeveel stuur je je master uit?

Comment

Als je bedoelt hoever de master output knop opengedraait staat dan is het vol. anders hoor je helemaal weinig...

Comment

Als hij op -18 dB staat, dan is het goed. Want 0 dB analoog staat niet gelijk aan 0 dB digitaal.

Als je analoog op 0 dB opneemt, zit je op het perfecte punt. Je kapt geen dynamiek af, maar bent ook niet aan het oversturen. Met digitaal is dit anders. Als je met digitaal op 0,00000001 dB komt, ben je aan het clippen. Dit is omdat digitaal geen fluctuaties in voltages kent zoals bij een analoog signaal.

Kortweg: 0 dB analoog uitsturen is nominaal gezien -18 dB digitaal opnemen. Hierna kun je natuurlijk wel gaan gainen met +18 dB. Als je maar nooit boven de 0 dB uitkomt.

Comment

gainen met 18 bedoel je achteraf harder zetten??
              werk in audacity en ben der nog niet helemaal bekend mee;)

Comment

Working...
              X