Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers combineren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers combineren

Hallo allemaal!

Zelf heb ik 2 SP1200A active speakers van skytec. Nou heeft een klasgenoot twee van deze:

Nou hebben we het plan om samen eens wat feesten te doen. Kunnen we dan deze speakers combineren? Door bijvoorbeeld 1 set halverwege de ruimte te zetten?

Groeten,
    Tom

tuurlijk zal het werken , waarom niet? ;)

Comment

Hangt uiteraard wel van de ruimte af. Op het moment dat je een vrij lange zaal hebt, kan je last krijgen van delay, waardoor je tonen dubbel gaat horen. Vanaf hoeveel meter dit gaat plaatsvinden weet ik niet, maar misschien is het handiger om alle vier de luidsprekers dan gewoon op statiefjes naast je booth te zetten.

Comment

Misschien omdat het 2 verschillende systemen zijn. En het niet in supergrote ruimtes gebruikt zal worden.

Comment

Je zal natuurlijk wel verschil in klank en verschil in geluidsvolume gaan merken. Dat heb je nu eenmaal als je twee totaal verschilende luidsprekersets gaat combineren. Zie het als de combinatie van een Jonagold appel en een Granny Smith appel. Beide appels, maar een heel andere smaak.

Comment

Hm oke, maar het is wel mogelijk? we zijn allebei niet superprofessioneel nog.
            Maar ik verwacht dat er uit mijn speakers wat meer volume komt. Sneeuw hij die andere niet onder als je ze naast elkaar zet?

Comment

Ik vermoed wel dat de SP1200's wat meer zullen geven dan de Vellemans en een iets strakkere klank. Ondersneeuwen, dat denk ik niet. Wat je ook kunt doen is de Vellemans op de grond houden, tussen de poten van de statieven waar de SP1200's op staan bijvoorbeeld. Dan koppelen je lage tonen nog een beetje met de vloer. ;)

Comment

Oke, dat je een beetje een subwoofer look krijgt bedoel je?
                We gaan dit binnenkort maar eens uitproberen. Sowiezo wel handig om altijd een extra set tot je beschikking te hebben als beginnende drive-in.

Comment

Ja, inderdaad. Verwacht uiteraard geen wonderen, je zal niet opeens de hele vloer voelen trillen. ;)

Comment

Je link linkt niet naar wat je bedoeld.

Comment

Ja, maar als je de laatste cijfers van de link hier in de zoekfunctie van de site plakt, kom je er ook op.

Comment

Bij mij werkt de link wel gewoon.
                        Maargoed,
                        tuurlijk verwacht ik niet dat ik nu een supergoeie set neet kan zetten. Maar het is gewoon leuk om het zo eens te combineren zodat we ietsje groter kunnen samen.

Comment

Working...
                        X