Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluids set welke ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluids set welke ?

hallo,

ik wil over een maand een geluids set aan gaan schaffen maar welke kan ik het best nemen? bedrag s ongeveer 800 euro.( nie veel maarja) weten jullie misschien wat? :)

alvast bedankt.;)

Wat wil je ermee gaan doen?
    Dat is namelijk heel erg belangrijk voor een passend advies!

Comment

voor thuis gebruik en afentoe op feestjes.

Comment

Maar wat voor feestjes? Drive-in werk tot 75 personen is iets héél anders als wekelijks een housefeestje geven voor 150 man..

Comment

75 a 100 man drive in meer.

Comment

Verschillende mogelijkheden zijn er eigenlijk.. Je zou kunnen voor 2 stevige toppen en een enkel basje. Op die manier kun je eenvoudig later uitbreiden. Je zou er ook voor kunnen kiezen om nu 2 basjes en 2 topjes aan te schaffen en later eventueel nog een 2e setje basjes erbij te doen.

Heb je zelf al iets op het oog?

Comment

jaa jb systems tsx 15 luidspreker set

linkje:
              DJ luidsprekerset waar elke beginnende DJ voorlopig mee uit de voeten kan. Deze krachtige set levert maar liefst een vermogen van 700 watt!!

maar dat van die 2 topjes en 2 basjes is ook een goed idee alleen ik denk niet dat je dat van 800 euro kan kopen? dus ik denk dat ik dan beter eerst 2 topjes kan doen en dan weer sparen voor 2 basjes..

Comment

Je zegt zelf dat je een budget van 800€ hebt.
                Je hebt een set aangewezen voor de helft van het geld.

Je kunt kiezen voor actief en passief systeem.
                Als je voor actief kiest hoef je er geen extra versterk bij kopen en mee te slepen.
                Als je voor 2 tops gaat kun je 400€ per box besteden.

Voor die prijs zijn er leuke actieve toppen te koop:
                db technologies Cromo 12" voor €315,-
                dB Technologies Basic 400 voor €329,-

Dan kun je van overige geld nog statieven en bekabeling kopen.

Comment

jaa budjet van 800 maar al si het 800 wil ik er eigenlijk zoiezo een subje bij.

ik ik heb liever passief.

jaa sorry maar ik ben nog niet zo bekend met geluid enzo..

meer met licht..

Comment

Ik zelf vind twee of geen één.
                    Dan had ik langer door gespaard om 2 subs bij te kopen.
                    Dat is mijn mening, maar is jou feestje.

Als je voor 2 tops en 1 sub gaat word het überhaupt moeilijker om de speakers passief aan te sturen. Je kiest voor 2 versterkers, 1 voor de tops en 1 voor de subs(en crossover). Als je kiest voor 1 versterker moet je doorlussen vanaf je speakers. Hierbij moet je ook rekening mee houden met de Ohm. Hoe dit precies in z'n werk gaat weet ik niet precies, wellicht dit doorlezen?

Als je actief hebt zit je niet met de Ohm. Of je moet vanaf je actieve sub doorlussen naar passieve top dan heb je er wel mee te maken.

[Edit]
                    (voorbeeld)Dap heeft zo'n set. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
                    (Nette link wil niet meer na edit).
                    Last edited by dj nick; Friday-30-04-2010, 15:50.

Comment

Originally posted by dj nick View Post
                      Als je voor 2 tops en 1 sub gaat word het überhaupt moeilijker om de speakers passief aan te sturen. Je kiest voor 2 versterkers, 1 voor de tops en 1 voor de subs(en crossover). Als je kiest voor 1 versterker moet je doorlussen vanaf je speakers. Hierbij moet je ook rekening mee houden met de Ohm. Hoe dit precies in z'n werk gaat weet ik niet precies, wellicht dit doorlezen?
                      Doorlussen vanaf de speakers? Je kan ook gewoon één versterker voor de subs en dan op gebrugd zetten, dan heb je eigenlijk het volle vermogen op 1 lijn.
                      Nadeel: stel je hebt nu een sub van 500W en je koopt een versterker van 500W (gebrugd, dus eigenlijk 2x250W). Op het moment dat je een 2e sub gaat aanschaffen heb je eigenlijk niets meer aan deze versteker omdat ie veel te weinig vermogen levert. Koop je dan nu een 1000W versterker (gebrugd, dus 2x500W) dan zul je moeten oppassen dat je de sub niet opblaast. Het is volgensmij niet verstandig om maar 1 uitgang te gebruiken als hij niet in gebrugde modus staat...

[Edit]
                      (voorbeeld)Dap heeft zo'n set. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html
                      Ja, maar die is weer ietsjes duurder :cool:.

(Nette link wil niet meer na edit).
                      Wel: [U R L = je link ] je tekst [ / U R L ]
                      maar dan zonder spaties...

Mijn advies:
                      Ik zou geen set kopen met 1 sub en 2 toppen, het nadeel hiervan is dat je vrijwel geen uitbreidingsmogelijkheden hebt. Als ik jou was zou ik voor 2 goede toppen gaan (actief of passief) en dan doorsparen voor de bijbehorende subs.

Comment

oke dan worden het eerst gewoon 2 toppen en dan veder sparen.

Comment

Originally posted by youri119 View Post
                          hallo,

ik wil over een half jaar een geluids set aan gaan schaffen maar welke kan ik het best nemen? bedrag s ongeveer 800 euro.( nie veel maarja) weten jullie misschien wat? :)

alvast bedankt.;)
                          ik zat nu nog is even te kijken is dit wat heb mijn buget verhoog i.m.v. latere koop.

dit setje : http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

plus twee van deze subwoofers : http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html

want dat vorige was te weinig..

alvast bedankt.
                          Last edited by youri119; Monday-17-05-2010, 15:42.

Comment

Wellicht kun je gewoon dat half jaartje wachten en dan kijken wat je gaat kopen?

Gegarandeerd dat er over een half jaar weer nieuwe speakers uitgebracht die wellicht aan je eigen voldoen!

Comment

oke jaa dat begrijp ik... maar met zoon setje hoeveel man kan je aan?

Comment

Working...
                              X